*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

...och en bild till, från början av hans utbildning. Strecken ditsatta i pedagogiskt syfte i den "nätbok" varifrån bilden är hämtad.

bara4.JPG

Känner du igen honom bättre här, Ingela? ;)

Nej, och jag vill inte uttala mig allt för mycket om Tasjas bilder. Iom att jag inte känner henne, hörde vad tränaren sa under passet eller ens vet hur Tasja rider annars.

Men eftersom jag rider för samma tränare. Och har gjort så i många år måste ju det fruktansvärda de lär ut satt spår i mig och min häst?

Vi har inte en aning om vad som skedde på det där passet. Eftersom vi inte var där. Det är fullt möjligt att det där inte är vad tränaren är ute efter. Men hade en begränsad elev.

Så därför frågade jag dig vad som var så hemskt med mina bilder. Eftersom det rimligtvis borde vara så att jag också rider helt hemskt då jag rider enligt tränarnas filosofi.

Ni får ursäkta om jag låter irriterad. Men jag tycker det är hesmkt att man kan sitta och smutskasta folk som inte kan försvara sig/förklara.
Det hade aldrig varit tillåtet om det gällde andra tränare.

Förstår inte för det första varför du vill jämföra dig alls eller förknippa dig med det man ser på tasjas bilder. det blir liksom ingen diskussion av det.

Om igen, än en gång, jag har inte, vill inte och i ärlighetens namn just nu, orkar inte kommenetar dina bilder.

Jag kommenetarde Tasjas bilder då det är väldigt trist att jämföra en sådan avart av täning med AR/Barock När det är precis det vi försöker (Jag och måånga med mig) upplysa ryttare om att sluta med eller helst aldrig börja med.

Jag vill inte jämföras med hennes bilder.
Jag vill bara att ni ska förstå att det kanske inte var vad tränaren var ute efter. Men att ryttaren ej kunde prestera bättre just då.

Och genom att visa mina bilder hoppades jag på att ni skulle se att det inte ser ut så på de lektioner jag rider eller har sett andra i mitt stall rida. Jag har öht inte sett något sådant alls. Jag vill visa att det inte är vad man bör förknippa tränarna med.

Men eftersom tränarna alltid brukar ha en långsiktig plan så tror jag att något måste ligga bakom detta.

Jag försöker försvara två människor jag tycker om och respekterar när folk som inte ens hört eller sett passet, som Tasja rider, säger saker som jag inte tycker att man bör.

Jag ville bara höra om mina bilder ser lika hemska ut i dina ögon som Tasjas gör. För att visa på att det brukar se ut så här när vi tränar. Och inte så som i Tasjas fall.

CillaW skrev:
...och en bild till, från början av hans utbildning. Strecken ditsatta i pedagogiskt syfte i den "nätbok" varifrån bilden är hämtad.

bara4.JPG

Känner du igen honom bättre här, Ingela? ;)

OM!!! :love: Jag ska se, om jag kan hitta nån av mina gamla bilder, när jag "åker häst" på honom...

Några bilder från småland

Bidrar med några bilder föreställande mig
och min 7åriga frieser vallack

galopp2.jpg

Galopp i det gröna

halvsteg.jpg

Vi har precis börjat öva halva steg i skritt och ur det släpper han fram ett
och annat piaffsteg även om undertampet inte är någon perfekt variant.

spanskskritt.jpg

Den spanska skritten tycker han är skitsvårt. Har lite svårt att få med sina bakben mellan varven. Det går lite vartannat steg om han trampar under eller faller bak. Kör övningen som en koordinationsövning. Övning ger färdighet

CillaW skrev:
Vilka härliga bilder, både innehållsmässigt och rent bildmässigt!
Tack för vänliga ord. Det är min kära sambo som knappat på avtryckaren. Trevligt att flytta ut träningen i solen

Sv: Några bilder från småland

Vilka härliga bilder!

Jag rider inte AR (jag har varit med på några kurser för olika ARtränare) men här är en bild på min häst där hon rids av en AR-ryttare som skulle få prova att tölta, fast det blev ingen tölt.

AskjaALtrav.jpg

Hästen är en 18-årig islandshäst. Fyrgångare och ganska lateral i sitt rörelsemönster.

Verkar som ni har ett härligt samspel! Vad kul det är att se Ekipage som passar bra ihop.

:bow:

Alla tjatar om pölsefärg. :devil: (se tråden Er hästs gångarter!) Bilderna ljuger lite, hon är inte riktigt så röd i verkligheten. :)

Askja är en riktig skogsmulla som trivs bäst när hon kravlöst får tölta omkring på skogsvägar. Men jag försöker att rida på bana en gång i veckan. Rider då mest i skritt, volter, serpentiner, skänkelvikning och öppna. Har försökt med slutor men inte fått till dem riktigt (underdrift :rofl: tur att det inte finns bilder).
AR-ryttaren visade hur det ska gå till.

Askjasluta.jpg

Några bilder från lektion för islandshästtränare:

tränaren rider
AskjaEmmatlt.jpg

jag rider
AskjaElintlt.jpg

AskjaElinskrittvolt.jpg

Sv: Några bilder från småland

AndreasC skrev:
halvsteg.jpg

Vi har precis börjat öva halva steg i skritt och ur det släpper han fram ett
och annat piaffsteg även om undertampet inte är någon perfekt variant.

jag är fortfarande nyfiken vart i värnamo man kan hitts så snygga hästar och ett sånt fint träridhus :bump:

//vimsan född i värnamo

Ja måste hålla me dig där!!
När det går så fint och man kan nästan se hur de "liknar" varandra, nu inte utseende men ja, svårt att säga...men det märks hur ni är ETT!
Själv får jag höra det me min pålle, fast vi har ännu inte kommit så pass långt som han, men sen lovar jag slänga ut bilder...eller va fan!
jag gör det redan nu haha!!

fancy_AR.JPG

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: Pinus
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
100
Senast: Rosett
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 400
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka