Bildtråd 2012

Sv: Bildtråd 2012

Alltså....jag :love: din get.

När jag var ung hade min häst en get som boxgranne. Han var också väldigt sällskaplig och om jag inte red förrän hästarna kommit in för kvällen så skulle han klättra ut ur boxen och följa med oss ut.
Hade som en egen stalldel med mina saker, box, get och box och mitt hö-förvaringsställe så han såg inte de andra hästarna om han stod inne.
Jag saknar honom mycket.

Tant är riktigt påskfin nu i alla fall :angel: Har tyvärr inget foto men lillmatte har flätat överallt det går. Så hon har typ 10 flätor i pannluggen, 100 i manen (ja, inte exakt men väldigt många eftersom hon har tjock dubbelman) och hela svansen är flätad. Hon är mycket snygg. Eller nåt :p

Sen tog barn och tant och lekte lite på ridbanan.
Barnet sprang och tant sprang bredvid. Hon tyckte det var hur kul som helst så det kom en del hästglädjetjut och lite bockningar i fullt ös. Sen så fort barnet stannade tvärvände hon och gick in till lillmatte och ställde sig för att bli klappad. Tills de började gå/springa igen. Såg jättehärligt ut.
(alltså, tant var lös och sprang som hon ville så barnet var aldrig i närheten av eventuella bockningar o brallningar)

Senast ändrad:

Ja dom små liven=) Han tror att han är lika stor som hästarna haha
Han var så nöjd i måndags när jagvar klar med Figge efter träningen och alla var på plats=) Var tvungen att ta denna bild! haha sötnöten!

gänget-mitt-i-maten.jpg

Tränade lite med Figge och sambon tog kort. haha vilken liten köttbulle man har till häst! haha på det första kortet syntes det sååå bra=) sötisen. Nu blir det hårdkörning för både matte och Häst!=)

figge-longeras1.jpg

figge-på-pressening.jpg

figge-mellan-pinnar.jpg

Har otroligt tråkigt, så passar på att puffa upp den här tråden lite :)
Här är lite bilder från slutet av 2011 och början av 2012

IMG_9067copy.jpg

Kompisen och Ófeigur

IMG_9056.jpg

Samma här

IMG_9167.jpg

Ófeigur

lightroom-8.jpg

Hnökri som försöker leka med Snerra

IMG_2921.jpg

Vidar och Pipar

IMG_2785copy.jpg

Högni och Fjalar

IMG_2733.jpg

Samma här

IMG_2226.jpg

Snällaste hästen i stallet, Siglir

IMG_2175.jpg

Ásmundur

Åh, vad fina bilder :love: Siglir börjar väl bli ganska gammal, kommer ihåg honom från Hofgård, helt underbar häst. :love:

Kan inte låta bli att argt titta ut på ösregnet :mad:

Vi har fått älgkompisar på gärdet brevid gården. Dom verkar trivas med alla våra djur. Även rådjuren är på samma gärde och räven syns då och då samt en och en annan hare=) Mysigt att bo på landet!=)

älgar-på-gärdet2.jpg

haha här tror jag alla våra djur förutom vaktlarna som sitter i bur är med på bilden =) t.o.m en av sex katter på kanten.

alla-djur-2.jpg

*kl*
Den här bilden tog jag för någon dag sedan på två hästar i hagen i stallet.
Trots att jag bökade en del med kameran så rörde hästen som låg ner inte en fena. Tycker att den var lite söt.
vila1-600x450.jpg

Slänger upp ett par bilder på min islandshäst, både från i höstas och några stycken från klubbhoppningen vi deltog i. Enjoy! :)
jpeut1.jpg

34pnrt4.jpg

ambgxw.jpg

y2pso.jpg

Senast ändrad:

I går var de rosa tema för oss tog bilderna och tittade på som , kunde inte sätta fingret på var det var men det var bara konstigt..
Aja tänkte inte mkt mer på de och red vidare. Sedan när jag tittade i spegeln så kom de haha HJÄLMEN!!
Hahahahaha snacka om snurrig hade ju glömt den, den hängde så vackert på stallgången.
Detta är typ 2:a gången i mitt liv jag helt glömmer en hjäälm haha aja tur att Jorunn var påsitt snälla lugna humör=)

jagochjorunnirosa.jpg

Hunden står inte under Jorunn utan en bit bakom men de ser ut som han står rakt under haha

jorunnirosa.jpg

Jorunn börjar bli så fin nu när hon börjar bli så där fin gul=)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 171
Senast: Nixehen
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 198
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix