Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Tack! Travbilderna är nog bara tagna i andra ögonblick än de tidigare. Bilderna blir så olika beroende på vad man jobbar med för tillfället, men jag tycker vi har höjt lägstanivån och det är ju ett plus.

Måste bara lägga till att varje gång jag tittar på sista bilden undrar jag hur din tränare kan bli så liten .. sen inser jag att det är en hjälm och en jacka på en pall..

/Lavinia
[/QUOTE]
:rofl: ja så liten är hon inte.

Titta det där ser ju jätte trevlig ut med tanke på hur du beskrivit din pålle :)
Ja men vi har också jobbat oss framåt i flera år. Det är roligt att allt arbete lönar sig.
Galoppen speciellt ser ju bärig och fin ut där, men kanske är ögonblicksbild visserligen, men ändå.
I de bra stunderna är den ganska bra, men där är vår lägstanivå ingen höjdare. Men de bra tillfällena är betydligt fler nu så i galopparbetet känner jag att vi tagit ett jättekliv. Det är verkligen roligt.

Tack! Travbilderna är nog bara tagna i andra ögonblick än de tidigare. Bilderna blir så olika beroende på vad man jobbar med för tillfället, men jag tycker vi har höjt lägstanivån och det är ju ett plus.

Ja bilder är ju bilder, och handlar om när de är tagna men hur som helst tycker jag också att det ser ut att vara skillnad mot det förra:idea:

Vi arbetar med väldigt olika typer av övningar på de här bilderna jämfört med de från i våras, men att de här bilderna ses helt annorlunda trots att hästen är på samma nivå ännu i traven, vittnar ju vad olika man kan se på bilder och hur lätt det är att tolka in för mycket.
Roligt att det är lättare att se positiva saker nu. Det tackar jag för:)

Nja det är stor skillnad på din häst, tråkigt att du inte kan se det... inte minst för din egen skull.

Fast nu ska jag inte säga emot dej om din egen häst:) Men den är ju inte alls så framtung nu som på de förra bilderna tex, och det är ju en stor viktig skillnad, (även om det såklart kan ha varit så att detta var enstaka sekunder:D det ser man ju inte på bilderna) , men jag tycker hela hästens hållning ser mycket bättre ut. Så fortsätt med de övningarna ni jobbade med nu i så fall:idea:

Jag känner min häst väl och ser hennes utveckling. Skillnader på bilderna är ju lätt att se, men eftersom vi arbetade med så olika saker när bilderna togs så är de inte jämförbara. Det skulle vara jätteroligt om utvecklingen hade varit stor även i skritt och trav, men det gäller att vara realistisk. Vi är på samma nivå än, men det är mera befäst nu. Jag är glad och nöjd med de små framsteg vi gör så länge det går framåt. Galoppen däremot är det stor skillnad på. Bättre bilder den här gången hjälper ju till förstås.:)

ja vi fortsätter med alla olika övningar. De har ju olika syften och när de vävs samman blir helheten bättre och bättre. I galoppen har hon varit väldigt framtung länge, men det har ju blivit mycket bättre äntligen. Det är så roligt att kunna rida i galoppen och inte bara vara fokuserad på att hon inte ska bryta av. Hon hade jättejobbigt bara av att galoppera. Nu kan vi göra saker i galoppen. Det är ett stort kliv framåt.
Roligt att få positiv respons.

Missförstå mig rätt;)
Det jag menar är att visst är det roligt att ni tycker om det ni ser, men ni kunde sett det tidigare om jag hade haft bilder från andra tränigstillfällen. På de bilderna jag visade i våras jobbade vi med helt andra detaljer så det syns säkerligen inte där. Den här formen är ingenting som kommit just nu alltså. (det kanske inte är vad du menar? men så uppfattade jag det)
Jag är i alla fall glad för att jag har en så härlig häst.:laugh: och givetvis är det roligt att få positiv respons även här.

*kl*

Har tittat på bilderna och alla är ju såå tjusiga! Därför drar jag mig egentligen för att visa upp mig och min fd kallbloding. Men, det ska ju va roligt med häst också!? :grin:

Specialstudie i fula kläder...

21189254.jpg

28934807.jpg

28934808.jpg

13387833.jpg

Och som pricken på moset kan ni få se vår film!

http://www.youtube.com/watch?v=rsIHli0K_0Q

Senast ändrad av en moderator:

Det ser jättetrevligt ut!
Men du, nog är hästen väl fortfarande kallblod, även om den inte går på travet längre? :p

Han är en riktig fining! Rätt lik min egen fast din har bredare bläs och några extra strumpor :) Ser fram emot mer från er!

Haha vilken oerhört komisk "narrator" (vad heter det på svenska!?) du hade på filmen!

Mysig häst, och dessutom var du ju faktiskt matchad med orangea strumpor också på första bilden så du ska väl inte vara allt för hård på dig själv hihi

han e så fin din häst! Och filmen är den bästa jag vet! när man känner sig deppig brukar jag se på den och bli glad igen :D heja er!

Jodå, kallblodet går väl aldrig ur, men han är inte min längre. :grin:

Nej, något mer från just detta ekipage blir det inte, då han såldes för drygt ett år sen. Han fick nog av alla dumheter han var tvungen att utstå...:o:)

Ja, hon tycker själv att hon är hilarious! hehe.

Och varför ska man lägga en massa pengar på Kyras, när man på loppis kan handla Tyras? :laugh:

Tack Zahlo! Skönt att ha ett fan! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: thoora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama