Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Javisst börjar det hända grejer med han nu :D Och så himla härligt att Pink är igång nu, han va riktigt busglad dessa två dagarna! (igår och idag) hehe

Men va kul! Va skönt att höra! Det e så härligt när man hittar stall som både hästen och man själv trivs i :laugh:
Ser fram emot bilder på er ;)

Har du testat gramantyglar? Att använda som long reins då alltså, inte som inspänning;)

Precis lagom långa!

/Migo

Haha nej, jag äger inte ens några så har inte ens tänkt tanken men ska se om någon i stallet har så jag kan se om dom är lagom, smart idé!

Ler brett :) Har du provision Migo??? Jag har säkert sålt in det till över 10 personer. Full stl är på 5.30 och det är ganska lagom för mindre pållar. Någon skulle kanske tycka att de är i kortaste laget - men jag tycker det är skönt att slippa hantera massa slingor.

Här kommer några bilder från helgens kurs. (jag tar risken att bli dissikerad:p)
Jag och Sawanna:
31639974.jpg

31641069.jpg

31640156.jpg

31640180.jpg

Hon ser betydligt mer bärig ut än vad jag uppfattat tidigare (om jag inte blandar ihop er med någon annan...) :)

I galoppen är det stor skillnad mot tidigare. Det har hänt mycket med galoppen det senaste halvåret. (äntligen)

I galoppen är det stor skillnad mot tidigare. Det har hänt mycket med galoppen det senaste halvåret. (äntligen)

Det syns (även om det är en ögonblicksbild) ;)

Jag tycker din häst ser väldigt trevlig ut, men gissar att exteriören inte är den allra bästa för dressyrarbete. Hon ser ut att vara överbyggd bak?
Vad är det för häst du har?

Det syns (även om det är en ögonblicksbild) ;)

Jag tycker din häst ser väldigt trevlig ut, men gissar att exteriören inte är den allra bästa för dressyrarbete. Hon ser ut att vara överbyggd bak?
Vad är det för häst du har?

Du har så rätt så. Hon är lite överbyggd och har inte den bästa exteriören för dressyr. Hon är rätt lång och klart byggd i framvikt. Lite att bita i ;) Hon var mest som en framtung projektil i början. (Min tränare brukar glatt berätta på kurserna för de andra hur det såg ut första gången hon såg oss galoppera och hur hästen såg ut att ha 90% på framdelen. På den tiden galopperade jag bara ute i skogen i uppförsbackar. Tränaren såg närmast chockad ut. Hon menar att hon än idag aldrig sett något liknande.)
Sawannas mamma är varmblodstravare och pappan är dölehäst med lite paint. En konstig korsning. Det är ju nästan bara draghäst i henne så det har tagit sin lilla tid att forma om henne till en trevlig ridhäst, men nu har hon en högre ridbarhet än jag trott var möjlig. Det tog ett par år innan hon valde galopp i hagen tex. Hon travade ständigt. Nu galopperar hon både titt som tätt i hagen. Det går långsamt framåt, men huvudsaken att det går framåt. Det har varit väldigt lärorikt och roligt att utbilda henne. Jag har tidigare mest ridigt halvblod och lite fullblod/araber. Det här var en helt ny sorts utmaning.

Senast ändrad:

Jag kan tänka mig att det är en riktig utmaning och att du får lägga ned en massa jobb på sådant som andra hästar med bättre exteriör klarar lättare. Men det blir ju extra skoj när det fungerar med en sådan häst med sämre förutsättningar ;)

Har endast sett en dölehäst i verkligheten, och det var en väldigt vacker häst. Dock med vissa problem, racer i galopp bl.a. Tror dock inte att den hästen var så jättemycket riden.

Jag kan tänka mig att det är en riktig utmaning och att du får lägga ned en massa jobb på sådant som andra hästar med bättre exteriör klarar lättare. Men det blir ju extra skoj när det fungerar med en sådan häst med sämre förutsättningar ;)
Ja det är vad som gör det så roligt att arbeta med den här hästen.
Har endast sett en dölehäst i verkligheten, och det var en väldigt vacker häst. Dock med vissa problem, racer i galopp bl.a. Tror dock inte att den hästen var så jättemycket riden.
Väldigt likt våra nordsvenskar.

man tackar! i skritt och trav är vi inte på någon högre nivå än vårbilderna, (lägger fokus på lite andra saker bara) men galoppen har det hänt mycket med. Det är riktigt positivt.

Det är ju svårt att se på ögonblicksbilder jämfört med hur det upplevs i rörelse, men nog tycker jag 2:a travbilden såg bärigare ut än tidigare! :d Och galoppen som sagt. Snyggt jobbat! :)

Ja men hoppla, nu börjar det likna något :bow: Nog syns framstegen allt! Hade det sett ut såhär på de förra korten hade ingen reagerat kan jag säga!

Hej!

Ser jättefint ut, ni har verkligen utvecklats, fast det vet du ju själv också! Kul!

Måste bara lägga till att varje gång jag tittar på sista bilden undrar jag hur din tränare kan bli så liten .. sen inser jag att det är en hjälm och en jacka på en pall..

/Lavinia

Titta det där ser ju jätte trevlig ut med tanke på hur du beskrivit din pålle :)
Galoppen speciellt ser ju bärig och fin ut där, men kanske är ögonblicksbild visserligen, men ändå.
Kul att det går frammåt!

HAHA ang. tränaren var ju hilarious!

Här har det hänt grejjer, va kul! Jag har varit på träning idag, men fick aldrig med mig kameran, men det har hänt massor med min med, så man får glädjas åt de framsteg man gör även om de kan ta sin tid ibland :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: thoora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama