Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Här är några av de hästar jag tränar för tillfället.
Rider en salig bandning av Klassisk/Alta Escuela/Akademisk/High school :)

Mec, PRE hingst
mec.jpg

mec3.jpg

Taco, PRE hingst
tac2.jpg

Chap, Arabhingst
chap3.jpg

Wendy, Friesersto
1wendy2.jpg

Uppenbarligen finns det ju ett behov för en bildtråd MED kommentarer eftersom du får rensa så ofta så det är väl bättre att det finns en tråd FÖR kommentarer och en tråd UTAN kommentarer och så får man väl välja vilken tråd man vill lägga ut sina bilder i då.

Jag håller med! Vill gärna läsa kommentarerna :).

Jag rensar bort kommentarerna eftersom de oftast är som följer:

Fin häst!
Åh, vilken snygg färg på hästen/sadeln/tränset!
osv osv osv

med påföljande svar som dessa:

Tack för att du tycker att min häst är fin.
Tack för att du tycker att min häst/sadel/träns har snygg färg!
osv osv osv

Då blir det plötsligt allt annat än en ren bildtråd. Jag brukar låta kommentarerna ligga kvar ett par veckor, sen rensas de.

Immer
Moderator på Klassisk Ridkonst

37441_402627094439_773514439_4316257_6519704_n.jpg

jag har inte kommit jätte långt här håller ja o min medrttar häst på med öppna i skritten..

kl

Äntligen har jag kunnat ta en lektion på ridbanan igen!
Senast jag red på banan var maj förra året, och efter det har det bara blivit skogsturer för min del (akut pengabrist!)

Ser att jag behöver jobba på centreringen i sitsen, men det kommer sakta men säkert;)

Sits.jpg

_MG_3832.jpg

_MG_3866.jpg

Jag fick rida Hubbe och det var super kul + att jag blev fotad:)

(Foton tagna av Robert Paraniak)

Det ser trevligt ut! :) Lyxigt att kunna rida lektioner på andra hästar (som är AR-skolade alltså)!

Ser jättetrevligt ut! :love:

Älskar ditt smil på mittenbilden- det är härligt med uppriktigt leende ryttare mitt i ridpassen!

Krallig kille. :) Påminner om min egen. Vet du vad hästen heter mer än Hubbe, och vad det är för stam på honom? :)

Ser jättetrevligt ut! :love:

Älskar ditt smil på mittenbilden- det är härligt med uppriktigt leende ryttare mitt i ridpassen!

Men han var ju så duktig att det är klart man blir glad!:love:

Rimfaxe Hubbe heter bara Hubbe och är en blandning mellan mor bruksnordis och pappan ardenner. Tyvärr vet vi ingenting om dom...Däremot så bor jämnåriga ardenner brorsan också på gården och han är än mer biffig, så honom håller vi på att banta med skogsturer:)

(och för att det här inlägget ska bli relevant:angel: tillkommer en bild på brodern Bellman)

DSC00246.jpg

Kl

Var ett litet tag sen det postades nån bild i den här tråden, så jag tar och sparkar liv i den igen

Dagsfärsk bild på mig och min älg
38988_442912457144_756402144_4844700_7344749_n.jpg

Älsklingen är hemma igen! (for good!! Yay!! :love:)
Han är bara riden ett par pass och markjobbad ett. Men han fick vara med på bild ändå.. Var lite betesslö och hade inte rätta snärten i reaktionerna. Men lite kul att ha bilder på nu, och så se vart han hamnat om ett tag.
Han har visst ridits lite i skogen av lite oerfarna tjejer och körts lite sista året, men mest ätit... Så ledningarna var rätt långa nu då han sattes i arbete igen!

31511936.jpg

31511937.jpg

31511939.jpg

31511940.jpg

31511948.jpg

31511957.jpg

31511960.jpg

Tjusig han är!
Lea och jag har ju också vart på kurs!

DSC_0612.jpg

IMG_0240.jpg

DSC_0498.jpg

Bild276.jpg

Bild006.jpg

KL*
Jag och Ylona, nu är det inte bara AR vi rider. Men vi red för C.D förut och hon har väldigt lätt för trampet. :)

46438_464514931756_544486756_6339109_4508782_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: thoora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama