Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst
KL
Hej o hå nu har jag för ovanlighetens skull några bilder (ok bara några för det var min pappa som fotade och dom flesta vart riktigt kassa för han vet ju tyvärr inte när det går bra eller mindre bra)
Var på Hellekis kurs igår och killen skötte sig jättebra, det var första gången vi var iväg och lastade ur efter över 3 timmars resa och gansak direkt in i ridhus och jobba mark med kapson.
Han lyssnade bra, förutom vid halt men det jobbas på.
Hade lätt för sig sa C. och en jättetrevlig häst, så jag är väldigt nöjd. Dock behöver JAG träna mer på att jobba med spö... och kunna gå baklänges haha.
Tyvärr inga bra foton för kameran var inställd fel, så vart suddigt.
Från ridpasset
(jobba på volt..han har inte tagit hjälper bra tidigare och hatat bett men nu verkar det lossna och både ställning böjning och förflyttning gick utan protester. Dock fick vi förtydliga ibland men han trivdes på bettet och försökte sitt bästa. Fick tom. till några steg i öppnor och slutor på långsidorna så jag är jättenöjd!)
(på väg ner i lägre form men jag gav inte nog med tyglar...dom kändes jättelånga!)
Nöjda och glada efteråt
Dock är min sits verkligen inte bra just nu, men jag har svårt att rida dressyr i hoppsadel och tyvärr kommer dressyrsadeln inte förrän om 2 månader
ps: jag har inte en jättepuckel i ryggen...det är en luva som hänger ner