Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Om du vill ha en sån tråd så är det ju bara att starta en, eller hur?:)

Slänger in några färska bilder från kursen idag :)

30918096.jpg

30918105.jpg

30918103.jpg

Lite film på araben och två vilda jyckar som irriterar en smula. Hästen är spänd, markbunden o framtung i början, I know! Men lättade på slutet. Hade ridit lite galoppjobb innan en stund o avslutade med att försöka hitta lite samling vid hand.
Hon var något störd på den stora hunden som emellanåt hoppade på både mig och henne... I sekvenserna ur bild jobbar hon lång o låg i trav, samlade bara mellan de "pinnar" som vi var i bild..

http://www.youtube.com/watch?v=gyCFebuXYsw#

Gör ett nytt försök med bilder. (Så Sawanna får vara med i årets bildtråd också.)
30967786.jpg

Lång/låg i skritt.
30967758.jpg

mattes sötons:)

Evigheter sen jag la upp bilder här... Från helgens kurs:

På väg ut ur travpiruett
1274078489_resized.jpg

Får vara med bara för att det är ett av få tillfällen jag ser glad ut på bild...
1274078488_resized.jpg

Ska se om jag kanske orkar youtube:a lite filmer nån dag.

Du har en tendens att se barsk ut på hästryggen ;)

Vad är det för häst du rider nu?
Glömde fråga på Pannkaksladan (var där i jobbet)

Dom övriga i sällskapet undrade om det var en PRE?

Lägger in en bild på min gamle skrutt, han fyllde nyligen 22 år. Jag rider inte så mycket just nu pga brist på barnvakt till dottern & en sambo som har häcken full med sitt företag.
Natten är mest bara ute i skogen & skruttar rundor med medryttarna, har tydligt börjat visa att han är sliten i kroppen, mest i benen sen han hade sin travkarriär.
Just nu är jag i valet eller kvalet att ta upp träningarna igen, eller om han ska få "bara" glida runt hemma som promenadhäst.
Problemet är att jag då blir hästlös då min fux snart får föl & hon kan inte iheller gå några seriösa träningar pga sin knäskada.

Lite trist :(

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._411864639041_751749041_5183873_6710177_n.jpg

Senast ändrad:

kl

Två bilder från gårdagens kvällspass :) 18 grader! just nu står det 25,1, rena sommaren! :D

82050_1274274816.jpg

84618_1274274823.jpg

*KL*

Nu hoppas jag också in med lite bilder i denna tråden:D
Red lite dressyr på min systers häst i dag i det fina vädret.
Han börja med att säga att han rids inte akademiskt till vardags, han har aldrig gått på stång eller kapson, jag sitter barbacka och jag har ridit honom ca 10 minuter samanlagt det senaste året..:D
Så vi tog det lite som det kom
30991212.jpg

Ska vara en öppna, men han tittar mest på sin mamma som sitter i gräset och fotar
30991213.jpg

30991214.jpg

30991215.jpg

Kl
Lite bilder på min fröken... min syster som rider.
Öppna
31018976.jpg

Framåt-neråt i trav
31019000.jpg

31018996.jpg

Samling i skritt
31018969.jpg

31020186.jpg

Ser väldigt trevligt ut! Vad biffig han blivit!

Här kommer ett par nya bilder på mig. Som vanligt de snyggaste kläderna och sitsen... :o :angel: :cool:

YO_100516_163.JPG

YO_100516_181.JPG

YO_100516_186.JPG

YO_100516_219.JPG

Åh vad fina hästar ni har :D

30667_397623181730_742431730_4427271_5620926_n.jpg

30667_397623156730_742431730_4427269_2363842_n.jpg

Har inga särskilt aktuella bilder på min häst, men här är jag och min "bonusmamma"s varmblodiga travare, lite markarbete på pingstafton. Han var avslappnad på slutet, vi fick bra kontakt och han kom in i en bra framåt-nedåt sökning, underträdelse även i travstarterna.

Det är så roligt att jobba med honom även om det inte blir så ofta, skiljer sig så mycket från min egen men de komplementerar varandra så bra-det jag lär mig av den ene får jag se framsteg på hos den andre.

KL

Hej o hå nu har jag för ovanlighetens skull några bilder (ok bara några för det var min pappa som fotade och dom flesta vart riktigt kassa för han vet ju tyvärr inte när det går bra eller mindre bra)

Var på Hellekis kurs igår och killen skötte sig jättebra, det var första gången vi var iväg och lastade ur efter över 3 timmars resa och gansak direkt in i ridhus och jobba mark med kapson.
Han lyssnade bra, förutom vid halt men det jobbas på.
Hade lätt för sig sa C. och en jättetrevlig häst, så jag är väldigt nöjd. Dock behöver JAG träna mer på att jobba med spö... och kunna gå baklänges haha.

Tyvärr inga bra foton för kameran var inställd fel, så vart suddigt.

Från ridpasset
(jobba på volt..han har inte tagit hjälper bra tidigare och hatat bett men nu verkar det lossna och både ställning böjning och förflyttning gick utan protester. Dock fick vi förtydliga ibland men han trivdes på bettet och försökte sitt bästa. Fick tom. till några steg i öppnor och slutor på långsidorna så jag är jättenöjd!)

(på väg ner i lägre form men jag gav inte nog med tyglar...dom kändes jättelånga!)

Nöjda och glada efteråt

Dock är min sits verkligen inte bra just nu, men jag har svårt att rida dressyr i hoppsadel och tyvärr kommer dressyrsadeln inte förrän om 2 månader :(

ps: jag har inte en jättepuckel i ryggen...det är en luva som hänger ner ;)

Senast ändrad av en moderator:

Oh vilken sagohäst :)
Du ser väldigt glad ut ocskå!

KL
Litet foto från efter träningspass idag, jobbade från marken i repgrimma och arbetsrep men dock är det dressyr i mina ögon då det var bärighet, böjning/ställning och form vi jobbade på.
Fick till en riktigt bärig galopp i höger varv idag med så jag är jättenöjd (hans svaga bakben så lägger sig på bogen där om han får bestämma...man får jobba hårt på att bryta det)

Han är en så härlig häst att jobba med, väldigt tillgiven och lyhörd (när han väl har rätt fokus)

Hade min syrra som fotade idag men som vanligt vart dom ganska hemska, med mobil :/

Lös kommunikation (han följer som en hund, älskar att leka löst :) )

Första barbacka sittningen nånsin! (nöjde mig med att sitta såklart då han tyckte det var lite konstigt men skötte sig bra) Dock var jag på väg av när min syrra fotade...

Höger varv är jättejobbigt, även i skritt...

Suck jag måste skaffa nån som kan fota vettigt att vara med ibland haha

Så duktiga :D

Duktiga!! :bump:

Kl

28731_421041012144_756402144_4286437_2946432_n.jpg

Här är senaste ridbilden på min herre. Slängde upp sambons lilla systerdotter barbacka efter att jag ridit ett kortare pass på banan idag. Snoddas fick agera lärare och jag torterade henne med sits- och balansträning :p Hon är jätteduktig och suger åt sig allt som en liten tvättsvamp, så jag tror bestämmt hon ska få rida för mig fler gånger på banan (hon har börjat låna Snoddas nu för att följa med sin mamma på uteritter. Modigt för att bara vara en tvärhand hög måste jag säga ;)) Tur han har en ängels tålamod och tar hand om sin lilla, lilla ryttare så fint. Rör sig inte en tum mer än hon ber om :love:

Hej!

Nu kommer bilder på mej och min stjärna (äntligen fick jag med en fotograf). Själv tycker jag lektionen gick superbra, jag börjar äntligen få ordning på att mina hopplösa kroppsdelar och kunna kommunicera med fröken (som inte gillar när jag rider dåligt!).

DSC_0382.jpg

DSC_0383.jpg

DSC_0428.jpg

Och en bonusbild på husse och pållan i vild belöningsgalopp:
DSC_0448.jpg

/Lavinia, så nöjd med både pållan och sej själv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: thoora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama