gul_zebra

Trådstartare
Knäppte kort på några av sniglarna igår kväll. Batteriet tog slut dock, ska fota fler lite senare idag :D Måste ju få några sista bilder innan de flesta flyttar :(

Bengt, A. dimidiata (stannar)
0810b8c26a91f0e95ce68adeffc1f22b.JPG

Björne, A. smithii (stannar)
43ada94def23648df6ea610087db1cc1.JPG

bedef9b42d993956eabdc10ef6e34ce4.JPG

Pannkakssniglar (flyttar :()
df176a164047cc886d50e14af207dff4.JPG

05c1ef273fa311949be45f6908d1d739.JPG

2138f04704556f7dcb9ce779b501f6ca.JPG

Sv: Bilder

Har hoppat av skolan så jag kommer inte ha någon inkomst. Så det blir mamma som betalar djuren tills jag kan skrapa ihop pengar igen, och hon vill inte betala för alla de. Så 3 råttanter och 4 sniglar ska behållas, resten flyttar :(

Äh vadå, det är väl mysigt! Lite risk för hjärnhinneinflammation bara men vad fan, vem offrar inte livet för lite snigelhångel? :D

grattis, jag tkr fortfarande att pannkakssniglarna ser jätte.... förlåt men.. äckliga ut :eek: Förlåt men jag vänjer mig kansk enån gång jag me..

De som är så coola :D
Men jag kan erkänna att skallösa sniglar är lite creepy, jag är iaf ite så förtjust i de annat än att det finns en del ruskigt snygga arter... Men pannkakorna är undantag :D

Va :eek: :eej: Hur kan dom bara dö? :cry: förresten. hur märker man att en pannkaka är död? Ligger dom stilla bara?
Usch :( Nu vart ja lite ledsen faktiskt :cry:

Ska visst vara vanligt att de dör när det blir vinter hörde jag, och så finns det ju fall där grönsakerna varit besprutade och det inte hjälpt att skölja så de dött pga det, eller så kan det ha blivit för varmt för de (inte speciellt troligt dock)... Jag har iaf ingen aning om vad som hänt :(
De är stela, typ som vissa sniglar man kan se ute, dvs de som inte är överkörda då...

Hörru Zebran, nu tkr ja ju tom att pannkakorna är söta jö :o :o Hur sköter man om sånna? Kan man ha dom som "första-sniglar"? :o:D

Dom där tre sista sniglarna var ju riktigt söta :D

fy fan :) mins törsta fobi är just sniglar , äckligaste djuret som finns :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar