Sv: Bilder

jag? du menar väl ändå zebran? jag har inga alls, men har börjat fundera på o skaffa pannkakor ;)

Ny här men har jag fattat det rätt nu: har du sniglar som husdjur? kan det vara nåt de? Hur fungarer det? Nyfiken nu :wink: hur social är en snigel btw? :crazy:

Minime skrev:
Ny här men har jag fattat det rätt nu: har du sniglar som husdjur? kan det vara nåt de? Hur fungarer det? Nyfiken nu :wink: hur social är en snigel btw? :crazy:

Ja det har hon :smirk: btw har jag också det :)
Sociala, lätt skötta och dessutom allergivänliga.

Senaste snäck bilderna :angel:
fdyeef.jpg

fdyeki.jpg

Huvva! :eek: Okej jag kan förstå att andra vill snigelhångla men jag tror jag avstår ;) :D

Hur är en snigel social ? :crazy: ?

Iallafall. Ehm. Fina skal,..:D

Tar man bara hand om de ordentligt så visst kan man det :)
Är extra noga med fukt iom att de inte har skal att gömma sig i, men det är nog allt tror jag. Grymt goa små sniglar - men skaffa inte för många direkt, de är snabba och svåra att hålla reda på :D

Minime skrev:

Jess, det har jag. Hur det fungerar beror på hur du menar :p
Socialt beror på, bland de jag haft har de flesta varit väldigt sociala, och så finns undtantag. Speciellt min kära Ryan som är ut direkt och ska slajma runt med matte :love:

jag menar typ..hur lever dom? Har man dom terrarium eller "springer" dom som dom vill?
Helt nytt för mej men jag måste erkänna att jag är lite facinerad! :D
Hehe! "Slajma runt"? så mysigt :D nee, jag håller mej nog till våra pälsklädda vänner jah ;) Möjligtvis en leopard gecko skulle komma in i lgh ;)
Men, hur stora är sniglarna då? Vad äter dom? Hur sköter dom "sina behov"? Kattlåda!? :D *nyfiken bara*

Mina lever i akvarium (utan vatten förstås för jag har bara landlevande :D) med blomjord i botten (ska byta till mossa sen är det tänkt, håller fukten bra och speciellt tigrarna ska visst uppskatta det väldigt mycket... Och mindre kvalsterrisk), nåt gömställe, sepiaskal och så har bjässarna en vattenskål. Och belysning förstås.
Och så har jag en drös med sniglar tillfälligt i en plastbytta, de ska flytta till ett akvarie de med, men ska bli av med deras kvalster innan.
Och de nya, vinbergsnäckorna, bor i en sån där liten plastlåda kattgräs brukar vara i. Får se hur jag gör sen när de blir större om jag skaffar en petbox att ha de i eller nåt litet akvarium... Har funderingar på en sån där guldfiskskål med lock iaf, just nu lutar det mot en sån.
Storlekar varierar. Min minsta är Bill (Helix pomatia/vinbergsnäcka) och den största är Said (Achatina achatina, afrikansk jättelandsnäcka som är jordens största landlevande art och kan bli upp till 30 cm i skallängd, fast det är rätt ovanligt med den storleken)
De ska ha fri tillgång till sepiaskal och käkar diverse grönsaker, gröt, mm. Papaya och hundkex är den regerande favoriten här iaf :)
De skiter där de är :D

För varje gång jag ser dina sniglar så blir jag bara mer o mer intresserad..
Helt otroligt vackra!
Gillar Said.. Fast jag tror att jag skulle stirra ihjäl honom..:D
Fascinerande att se hans storlek!

NUdrar om den lilla burmadamen hemma uppskattar slajmkompisar..:devil:

Ja han är grymt snygg :love: Lite sliten men det syns inte med lite vatten på skalet *fuskar* :angel: :D

Klart hon skulle! (jag råkar ha två sniglar till salu nämnligen :angel: )

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar