Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

KL

Obligatoriska morgonmyset :love:
710c11643f8a11e2a07e22000a1f9a28_7.jpg

bilder på min lilla kattunge! han är en bondkatt med lite birma i sig, blå ögon och gråmaskad långhårig. ursöt!
Qryzolit heter han.:) han föddes vit och de gråa tecknerna kommer fram mer och mer, så ska bli spännande och se hur mörk han blir.^^

IMAG3671.jpg

IMAG3218.jpg

IMAG3241-1.jpg

(bonusbild så man ser hans mörka svans också.:))
IMAG3248-1.jpg

Men gud så bedårande! :love:

Mitt lilla busfrö börjar bli stor... Redan! Hon har fyllt 6 månader nu, jösses.

Det måste nästan finnas en "älska påsar och kartonger"-gen hos katter! Det finns nog inte en katt jag känt som inte gått in i en påse/kartong om man ställt fram den.:D

kl

Kakan och hennes bonusungar
eida_1879.jpg

eida_1887.jpg

Och svansen är givetvis en himla rolig leksak. Kakan har dock blivit ganska tålmodig och låter dom hållas, istället för att morra och slå till som hon gjorde förut
eida_1900.jpg

Att en korthårig tabby kan få mig så knäsvag är väl ett bevis på att man verkligen älskar färgen? Föder ju upp Birmor med fokus på just blåtabby men de är ju som sagt rätt välpälsade i jämförelse. :D
kumba-006.jpg

Kunde inte sagt (skrivit :p ) det bättre själv!

Skulle för övrigt mycket väl kunna tänka mig en Birma med kort päls! Det är ju inte pälsen som är det viktigaste! kanske nån som vill börja avla?

För övrigt:

Jag trodde inte denna tråden kunde bli bättre. :love: Men den har höjt sig ytterligare efter katt-apporterar-sugrör, bebis med kattunge, Katten-i-stövlarna-aliasen, låd-och-kassälskarna med personlig favvo pusselkatten och tre-katter-i-rysligt-liten-låda och morgonmys! (Utan inbördes rangordning! Men tänk vilken kalender ni kunde tryckt!)

Tack för att ni delar med er!

Och vilka mysiga namn alla katter har!
Min nya (hämtas så snart jag har tid att köra de 2 tim dit och 2 tim tillbaka!) heter Hypotenusa. Måste dock kortas; men till vad???

Senast ändrad:

Pusselkatten är rent förjäklig på pussellådor! Hypotenusa skulle nog bli Puttan eller Nussa här hemma. :D
kl
Idag fyller Sixten ett år! Husses famn är det absolut bästa! Mattes "lilla" hjärta. :love:
530285_10151212059061985_1624548535_n.jpg

kl

bjuder på en "katt i låda" bild jag med.
Maylea tycker nog att brorsan Ketaki tar en aningens mkt plats :D
18083_10151388547501159_1126491190_n.jpg

Haha ja mycket lika! Anton var i sin tur mer lik min kompis katt Albin, än vad våra katter är lika varann. ;)
Min lilla busa har legat och sovit på mitt bröst här i soffan tills jag var tvungen att gå upp, nu ligger hon och sussar här bredvid. Tröttkatten! Igår gick hon och la sig med mig i sängen på kvällen, det brukar hon aldrig göra. Myspys!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 306
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX