Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Det var ju jätteroligt att höra!!:laugh:
Tänk att det ändå finns en fölis där, trodde knappt det efter vad du skrev innan, nu ska jag följa ditt sto här i tråden och det ska bli så kul att se vad hon har i maggen!:banana::banana:

Här börjar jag bli orolig för att det inte finns något föl, Glen är inte särskilt rund och något juver finns inte att tala om! :(
Vill dock minnas att hon inte blev särskilt stor sist heller.

Hon är nu på dag 305. Verkar iofs märkligt att hon fick fång annars, det var ju stort sett enda orsaken vi kunde hitta, att hon var extra känslig pga dräktighet:crazy:
Hade hon astat ¨så pass sent så borde jag väl ha upptäckt det, eftersom hon står inne hela tiden???:confused:

Nåja, det visar sig, hon vill i allafall inte att man rör magen eller juver.

Tyvärr har hon fallit ur mer nu, det är bara magen som är kvar, trots att hon nu står på 2,5 kg lucern samt ca 8 kg hö+halm. Hoppas verkligen att hon är dräktig så att det kommer ut enstor fölis så att hon blir lättare i kroppen och får mindre ont..

Hoppas jag får en liten fölis med snart. Hon har fyllt ljuvret rejält, hade små gulaktiga vaxtappar igår, slappa bäckenband samt vulva sen en vecka och även varit lite orolig på nätterna i en vecka. Det kom en liten "mjölk"droppe igår som jag kunde få på fingret, den var lite klar och lite gulgrumlig men tjock och riktigt klistrig.

Hon är beräknad tills på fredag men låg ett par dygn tidigare förra gången så man vågar ju inte lämna henne för mycket. Hoppas hon inte tänker dra ut på det alldeles förlänge. . . hehe. . beställde ett stoföl till 15 maj så vi får väl se om ordern kommer ;):o:rofl:

Orättvist med er som har tydliga ston!

Jag har vakat i 10 nätter nu och jag gissar på att det blir 10-20 dagar till. Typ.

Lite földans för er som ska ha snart!

:banana: :bump: :banana: :banana: :bump: :banana:

jag vakade över 3 veckor och missade fölningen med ca 15 min då jag var hemma och åt mat:angel:

Jag har vakat i 7veckor nu och inga föl syns till.... hoppas verkligen inte att jag missar fölningarna!!:eek:

Mitt ena sto är inte dräktigt och hon betäcker andra ston ibland och har gjort det i flera år.

:D stella har verkligen inte varit ett lätt sto att läsa, förstår dig. Först all denna oro för att hon skulle kasta sedan bli för tidig och nu i slutändan verkar hon gå över?.. ston kan verkligen luras!:p

Jag är hemma och packar väskan, blir till att vaka ordentligt i stallstugan inatt. Denna bild togs på fm men nu är båda proppar helt vita och runnit på benen. Den kommer nog inatt eller imorgon hoppas jag:)
574768_10150811890226344_563156343_9616006_2039351853_n.jpg

Rapport: Veterinären kollar på henne och säger: Hmm hon ser inte dräktig ut. Hon känner på juvren och konstaterar att det inte var mycket att hänga i julgran. Så fick hon gissa, med vetskapen att det idag är dag 360 skulle hon aldrig gissat att hon var dräktig...

MEN.... i magen fanns en fölis:love::bump::banana: Den levde och mådde bra!

Och där stod jag och chefen och gapade:eek:, hur kan man se så odräktig ut på 360 dar!

Jag ska försöka ta bilder idag o lägga in!

Jag är så glaaaad:banana: (jag hade verkligen gett upp som ni märkte)

Ååååg vad härligt!! Grattis!! :banana:

Då finns det som sagt hopp för mig och de andra också med ston som inte ser dräktiga ut än :)

Texaz - ge inte upp än, hon kan mycket väl vara dräktig men att det inte syns så tydligt när hon varit tunn, haft fång och om hon dessutom bär fölet högt. Har du inga bilder på fröken? :)

Lycka till alla som går och väntar ut timmarna!

Åhhh, nu är det nära :laugh:
Här kommer en földans till dig med hopp om att allt går bra :banana::bump::banana::banana::bump::banana:

drekaflúga: Stort grattis till innehållet i magen, ska bli riktigt roligt att se vem som gömmer sig så väl därinne.

Och så en liten uppdatering från mig. Garbo har börjat fylla juvret ganska mycket nu så jag gissar på föl om någon vecka. Hon är beräknad till 18 maj men jag tror hon går över några dagar. Äntligen har hon börjat äta igen också så nu pumpar jag i henne så mycket som det bara går för att försöka få upp hullet en aning innan fölis kommer.

drekaflúga: GRATTIS!!! Underbart att höra att det var en liten där inne..

MITT sto har nu äntligen juver fast unte fyllt ut spenarna helt men spenarna står rätt ut nu... Kan vi närma oss nu tro? ;) 367 dygn snart 368...

drekaflúga - vad roligt!!!

Här är det snart dags att börja vaka igen, fröken Mary är på gång inom ett par dgr. Hoppas på en lika bedårande som svarta skönheten i hagen, det är samma pappa..

Drekafluga: åh så kul att det verkligen var en unge där inne! Ska bli roligt att få se när den kommer!

Charlottee& stall emme: földans!! :banana::bump::banana::bump:

Ikaros: åh då kanske det äntligen blir fölunge snart för dig!

Iglatjär & mariaauto: då är ni nästa gäng att få föl. Gud så spännande!

Här hemma är tekniken fortfarande inte igång. Jag blir tokig:cool: kameran visar alla tecken till att fungera men i stallet går det inte. Den har kontakt så den bore visa bild. Fortsätter art slåss med den ett tag till.
För nu har Isoldes juver börjat droppa genomskinlig vätska och bäckenbanden är väldigt lösa. Men det dröjer nog ett tag till. Hon verkar lugn och äter ganska bra så jag gör som Sorbisen och ger så mycket mat som går.

drekaflúga: ÅÅÅh härligt!!!! :D:D:D:D Nu längtar vi efter att se vad det är för en buse därinne! :D

Ikaros: Underbart! Snart snart snart händer det!!!!

Jennyjenny; Hoppas du får ordning på tekniken! Vill se bilder! :)

Nu har jag köpt mig en övervakningskamera som ska riggas upp så snart som möjligt. Har aldrig haft det tidigare, men i år behövs det ....

Plannja fölade ju för en månad sedan, och nu kommer Neva, beräknad till 31 maj, följd av Exelencja, 19 juni. Däremellan kommer de två ston som tillhör en bekant och som står här hos oss. Så har vi tur går det fem fölisar i hagarna här i sommar!:banana:

Springer och tittar under magarna på stona på betet hela tiden för att kolla juver, det har blivit en sådan vana att när ettårshingsten som fram för att hälsa kollade jag under magen på honom också!:rofl::rofl: Inget juver där, nej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 385
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka