Bilder på tvillingarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på tvillingarna!

pippi27 skrev:
Ett stort grattis till de små!

en liten fråga....

Jag tyckte det blev lite sömn när mina var små för dom skulle äta och bytas blöja titt som tätt. Hur är det med tvillingar?
Äter och sover dom samtidigt eller har dom olika tidsrytm?

Redan från början så matade vi dom på samma tider och än så länge så fungerar det jättebra!! De äter, sover 3-5 timmar, vaknar, de äter, sover osv. :)

Vet inte om det var pga all skrämselpropaganda om hur jobbigt allt skulle vara, men än så länge så tycker vi inte att det är så jobbigt. Hugo har lite magknip emellanåt, men annars så flyter allt bara på. De är jätteduktiga!! :love: En bidragande orsak är säkert att de redan från början (på bb) fått ersättning, så även om de får min mjölk också så varvar vi med ersättning vilket betyder att de är mätta och nöjda när vi lägger dom, blir inte så mycket jojo matning.

/Timsetim
 
Sv: Bilder på tvillingarna!

Kalaspinglan skrev:
Dessutom vill jag också säga att jag tycker att hunden också är fin!!

Han tackar så mycket! Det är så mycket fokus på barnen så han uppskattar uppmärksamheten! :D

/Timsetim
 
Sv: Bilder på tvillingarna!

Timsetim skrev:
Han tackar så mycket! Det är så mycket fokus på barnen så han uppskattar uppmärksamheten! :D

/Timsetim


Det kan jag absolut tänka mig. Ge vovven en puss från mig. *S* Shumba hälsar och önskar få lite tips framöver hur man får tillbaks all uppmärksamhet från de där skrikande illaluktande sakerna. :smirk:

På tal om det, hur funkar det med hunden och barnen? Vad tycker han om sina nya flockmedlemmar?
 
Sv: Bilder på tvillingarna!

Kalaspinglan skrev:
På tal om det, hur funkar det med hunden och barnen? Vad tycker han om sina nya flockmedlemmar?

Han reagerade helt annorlunda än vad jag trott. När vi haft barn här, allt från spädisar till större, så har han bara nosat och sedan inte brytt sig. Men när han fick hälsa på våra så blev han uppjagad och ville nosa och slicka. Han hyperventilerade i ett par dagar, framförallt när de skrek. Blev orolig och ville slicka på dom. Men nu har det lagt sig. När de skriker för mycket så går han ut och lägger sig någon annanstans. Vi har valt att inte avskärma honom. Han har fått ligga med bredvid när vi matar barnen, han får fortfarande sova i sängen osv. Igår lämnade vi honom ensam för första gången sedan vi kom hem. Trodde inte det skulle gå, när hela flocken försvann utan honom, men han hade legat i vår säng, vilket är ett tecken på att han kunnat koppla av. :)

/Timsetim
 
Sv: Bilder på tvillingarna!

Grattis till tvillingar!!
Kan ju bara inte låta bli att visa mina.... det var ganska stor skillnad på dem. På bilden är de 1v. De vägde 3600 och 2100 när de föddes.
Nu är de 7 år och skillnaden är inte så stor längre.
simonchristian1v.jpg
 
Sv: Bilder på tvillingarna!

Oj vilken skillnad det var på dina två.

Mina vägde 2560 48 lån 2610 49 lång
engäggs tror vi skit lika fortfarande som 22 åringar
en vänster hänt och vänster fotad den andre höger hänt höger fotad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 244
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 018
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 821
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 258
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp