Bilder på schäfer från förr/nutid

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Salla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 789
S

Salla

Jag vet att det ska finnas en sån bra sida med bilder på schäfrar ifrån 40talet och framåt, där man ser hur dom har ändrats något kopiöst utseendemässigt genom åren. Det var någon som länkat till den nyligen här, för jag satt och tittade på den för bara någon dag sen, men nu hittar jag den inte.

Är det någon som vet vilken jag menar?

Och nu när jag ändå frågar, finns det någon som har någon mer sån bra bildstudie på även andra raser, där man kan jämföra hur utseendet/exteriören förändrats genom årtiondena?

Sv: Bilder på schäfer från förr/nutid

mmm dobermann

http://www.dpca.org/BreedEd/history_dobe.htm

Eng Bullterrier
http://www.caninechronicle.com/Features/Horter_07/horter_307.html

Bullterrier skalle

clinorhynchy_bull_terrier.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Sen har tyvärr de flesta raser förändrats för att se bättre ut i ringen förutom de raser som inte varit så aktiva på den fronten.

Eng Bulldog
ob.jpg

sk2.jpg

oldbulldog2.jpg

Oj... Jätteintressant och även otäckt att se.

Japp, den är det! Tusen tack!:bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 612
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 689
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 814
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 512
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka