Bilder på mina körhästar :D

D

Dragonfruit_

Här är mina två pärlor. Den ena har jag nu ägt i en månad, och den andra har jag haft i två månader och ska nu köpa den också.

Fridolf, 7 år gammal. Redan körd när han kom till oss.

5275216.jpg

5275217.jpg

5275220.jpg

Vad tycks? Sitter selen bra tycker ni?

Sen är det Eztrella, 3 år. Under inkörning. Har kommit en bra bit på väg.

5275221.jpg

4043472.jpg

Våran stora häst Donken, 21 år syns även på bilden ovan. :)

Bruna tömmar, en baksele som är något mindre och kraftigare ska inskaffas. Ska även börja spara så att jag kan köpa mig en ny vagn till nästa år. Sen så är jag nöjd.

Sv: Bilder på mina körhästar :D

Passar på och frågar om en sak nu också. Jag skulle vilja börja köra par så småningom, men jag vet inte riktigt om hästarna passar så bra ihop. Det skiljer ju lite i mankhöjden på dom. Vad är maxgränsen på hur många cm det kan skilja på ett ungefär?

Jättefina hästar, alla tre! :) Tycker att det är väldigt snyggt med Fridolfs vita bakben. Vad är det för stam på Eztrella?

Vad är det för mankhöjder på de små?

Trevliga små körhästar!
Är den ena musblackskäck, eller?
Det är bra att bakselen är lite kraftigare, gör bara några hål till så Du kan höja den så den sitter där hästen är som kraftigast bakom "rumpan samt några hål till för bröstan så blir det jättebra och mkt billligare ju!
Berätta gärna stam och mkh på "de små", har själv ett musblacksto, mini

Bakselen går nog bara att höja ett hål till tyvärr. Men den får duga tills jag hittat en ny då.

Fridolf är musblack och har okänd stam. Eztrella är efter Kanteborgs Sprite RS 271 och mamman är Östertorps Extra.

Jag vet inte riktigt hur höga dom är, jag får försöka komma ihåg att mäta dom idag. :)

Det är inga problem att fixa så Du kan höja bakselen mer! Gör som jag ta fram kniv, skär upp längre i lädret och sen är det bara att göra fler hål. Går utmärkt utan att man är sadelmakare eller ens duktig. Så lägg pengar på något Du verkligen behöver istället!

Bröstan ska upp lika så bakselen. Bröstan ska ligga två fingrar ovanför bogspetsen!
/M

Smart, så långt hade jag inte tänkt. :D

Ja han har vitt o manen (och svansen?) annars är det lite svårt att skillja på musblack och gulsvart/brun ibland. Men jag tror det vita i man o svans bla avgör och stam/avkommor om man vet dessa.
Fin färg iaf :D

Ja ang bakselen (och kanske även bröstan) kan du göra som Pyttis skrev, och om du gör det snyggt kommer det säkert inte märkas heller :D
Du kan ta en kraftig vass sax (akta fingrarna! ;)) eller en tång, avbitare men jämnast blir det nog med en vass kniv om man är duktig.
När du har klippt upp det som behövs (ta så mkt att du har ett par hål över) sen kan du ta en håltång och göra ett litet hål presis där remmarna delar sig/ där du klippt upp. Har sett det på flera remmar.
Du kan ta lite skokräm o färga svart om det ljusa syns mkt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 424
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII