Bilder på Mats (råtta)

gul_zebra

Trådstartare
En på Råtthjälpen mailade ang en råtta som hittats här i stan, så jag har precis varit iväg och mött han som hittade honom. Söt liten sak som jag tagit mig friheten att kalla Mats :D
Han blir inte kvar här dock utan stannar bara tills vi fixat transporthjälp... Tyvärr :angel:

bf12e70bd8b8c9df2a66afde913461bd.JPG

11e05710d2fff0e4da766c4ca877ec7c.JPG

c8bcd27cd7a3a5a42cd30374bdfe8da7.JPG

46d34a54c8ebe172854a9ae1b6f77604.JPG

Sötaste råttan jag sett, helt klart! :love:

Sv: Bilder på Mats (råtta)

Ja visst är han väl söt :love:

Just. Fattar inte hur man kan vara så hjärtlös :mad: Förvånande är det ju inte heller. TYVÄRR.

Han hittades en tidig morgon i minusgrader i en snödriva alldeles ensam, inga hus eller nåt i närheten, inga "letande fotspår" eller nånting. Min morbror bor i det området och har även sagt att det är mycket konstigt folk där när det gäller husdjur.
Så tja... Ganska solklart att han är dumpad och inte borttappad...

Full av lusägg är han också, stackarn... :(

Men en sådan gulleplutt! Så synd om honom, bara bli dumpad sådär:(

Ja visst är han :love:

Får se sen om han kanske stannar. Först ska han avlusas och så ska han bli bra i benet (han har lite problem, antar att det är klon för jag känner inget annat iaf. Ska avvakta och se, är det inte bättre om ett par dagar får jag ringa vetten och boka tid). Sen ska jag se om han kan bo ihop med mina grabbar så får jag ta ett beslut efter det :)

Men jag vill behålla honom iaf, det vill jag. Han påminner så mycket om gamle Sivert (R.I.P) :love: Men går han inte ihop med grabbarna funkar det inte, har inte tid för en ensamråtta... Eller ja, nu har jag det, men det kommer inte funka när plugget börjar sen...

Jag tänkte väl det - du lämna ifrån dig en hemlös råtta - det tror jag inte är möjligt.
Han var fin - för att vara råtta

Fast han är inte hemlös längre :D
Men tja, meningen är ju att han ska flytta vidare. Men vi får se hur det går :)

Benet är bättre btw :) Han har fixat till klon själv. Däremot verkar han inte van vid att kunna röra sig fritt och är helt och hållet omusklad... Bott i liten skitbur tidigare månne..? :crazy: Oh well. han ska få sig en massa näringsrik mat och motion så han får bygga lite muskler :)

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 635
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 138
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Hej kära bukefalister! Nu vänder jag mig till er för att få hjälp och rådgivning i en situation som har växt fram den senaste tiden...
Svar
5
· Visningar
1 575
Senast: Malin_L
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 354
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar