Bilder på lösdrifter

Sv: Bilder på lösdrifter

Tack!:)

Härligt med så stor! Många hästar? Mina hästars ligghall är 4x8m, bara de två som går där så helt ok.

Tack:)

Nu är den färdig målad, men har tyvärr inga nya bilder. Andra året jag har mina hästar där och är jätte nöjd! Glad att det blev trångt i stallet så min stallägare "tvingades" bygga ut;)

hejhej!
Lägger in lite bilder på mitt egenhändigt tillverkade vindskydd/ligghall... snickrade ihop det alldeles själv med virke som vi hade hemma och plåt som blev över från en del av lon som vi rev.. funkar utomordentligt, har ett vbl och en shettis som huserar där, har bara sand som underlag inne i hallen (markfilt under såklart)och utanför fram till grind för att se om detta håller bort geggan som blir varje höst och vår.... och hittills har det funkat perfekt. Bara ett plus att hästarna hellre rullar sig i sanden än i leran...:D
Vatten har jag strax utanför i en typ thermobar men från b*le.

Vilken tur att de inte börjat gnaga än, för det var verkligen snyggt.

Hälsning Maja

jo jag har grävt ner "hörnstolparna" c:a 60-70 cm sitter rikigt bra... alla är gamla "kreosot"-stolpar rejält impregnerade alltså... (ja jag vet att dom är giftiga) och mina gubbar har inte gnagt nåt på detta än. Hade en inhysing som fick gå där sista veckan innan han skulle flytta och han gnagde på allt, men efter ett varv cuprinol på alla utstickande kanter tordes han inte gnaga mer så det funkade super...

Jag började bygga min ligghall igår, och kan uppdatera här med bilder från projektets gång. Än så länge har vi lagt ut ett tjockt bärlager (stort grus) och gjutit två plintar för hörnstolpar. Min ligghall är 9 X 6,8 m.

Vilken tur att de inte börjat gnaga än, för det var verkligen snyggt.

Hälsning Maja

Tack! :love: Som väl är ingen gnagrisk - stoooor hage så de är aldrig utan något att tugga på fastän de inte rör byggnaderna. Gräset lockar som väl är mera.

Okej :)

Cuprinol??vad är det??

Inte helt hälsovänligt...tyvärr:crazy: men hästarna ger klåen i det tack o lov...
Typ nån slags bets ungefär finns i lite olika färger har jag för mig, min färg var teak.

Fast cuprinol är ju som sagt hemskt giftigt, så OM hästarna får i sig det är det ju inte helt lyckat.

Bara 2 hästar nu, kommer bli 3. Men troligen inte fler, så det är som ett helt hus till bara dem!

Fast cuprinol är ju som sagt hemskt giftigt, så OM hästarna får i sig det är det ju inte helt lyckat.

precis varför jag skrev att det inte är mumma varken med cuprinol eller kreosotstolpar, men det var det enda som hindrade förra inhysingen att gnaga på allt inom räckhåll.... eget val och helt medvetet...

Nu har vi kommit en bit med vår lösdrift!

Bärlager lagt:
Lsdrift009.jpg

Början på taket
Lsdrift022.jpg

Från sidan:

Lsdrift054.jpg

Taket uppifrån:
Lsdrift067.jpg

Framifrån:
Lsdrift056.jpg

Vi har pecis börjar spika upp väggarna, bilder kommer senare. Sedan kommer det på ett plåttak, och inuti ska vi ha halm. Ska också rapportera hur mycket tid det tog att bygga, samt ungefärlig priskostanad, om någon är intresserad?

Vår ligghall blir på 6,5X9 meter. Vi har 4 D-ponnies, så den blir stor...

Spännande! Vill gärna se bilder på det färdiga formatet sen. Tanken är att vi ska ha en hall i sommarhagen också framöver.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 033
Senast: Grazing
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
29
· Visningar
3 068
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 418
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar