Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu sparkar jag liv i tråden igen....Tycker alla era lösningar är toppen...Ska visa och diskutera lite med gårdsägaren och se vad han säger om saken....håll tummarna för mig nu...
Jag funderar också lite på olika underlag... Har du bara sand i din? Hur funkar det, behöver den bytas ut nån gång eller räcker det att mocka ut högarna?
Tack för ditt svar men tyvärr blir det nog lite för dyrt för oss.Vi tänkte göra det mesta arbeter själva och har redan virke på gården...snålisar som vi är.
Har bara sand, c:a 30 cm tjockt lager. Fyller på lite varje år. Är lätt att gödsla ut med grep och håller sig torrt året om.
Gödslar ut c:a 1 gång veckan sommar, ingen gång på vintern då de inte använder lästallet
Rolle
Islandshästar på Lösdrift
Det låter ju smidigt med sand! Där jag ska bygga ligghall är det gjuten platta (det är en gammal gödselstack som ska byggas om), så frågan är hur det blir om de pissar en massa där inne och man inte mockar ur...
Det beror nog på avrinningen. Vi har bara jord under så det stannar inte kvar. Men å andra sidan är det inte mycket gödsel i lästallet, varken fast eller flytande. Vi har inte utfodring eller vatten i närheten av lästallet.
Super fint! Kul att se olika lösningar! Där jag hade min häst är det en stor lösdriftshall på ca 6x15 meter. En rejäl öppning i ena änden på flera meters bredd. Lösdriften är en del av en större loge och inne är väggaran bara staket mot övriga delen, där det finns skötselplatser. Suveränt och trevligt då övriga hästar kan stå och ha lite koll på läget medan man pysslar med en!
Ekonomi & Juridik
Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar.
Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.