Bilder på hur en loksele ska sitta

Sv: Bilder på hur en loksele ska sitta

Vad fin häst du har. Har du haft den länge? Är det du som kör eller groomar på bilderna? Fina bilder.

Han är 12 år nu och "vi" har haft honom sen han föddes :) Det är inte jag som äger hästen, det gör hon som kör på bild 1, 3 och 4. Jag tävlar och tränar ihop med henne då jag för tillfället inte har någon egen. Håller även på att rida in en annan av hennes hingstar men honom kallar jag för "min" för det är jag som gjort allt jobb ;) Hästen på bilden tränar vi tillsammans, hon kör på tävlingar för jag har inga tävlingsnerver :o Det är jag som kör på bild 2 (vilket ju inte syns...) och groomar på bild 4. Dom två andra bilderna är från tävlingar där jag tyvärr inte hade möjlighet att vara med, så där är det en annan kille som groomar.

svarar alla!

jag har vanliga remmar som man spänner runt skackeln...

har en bild på hur det ser ut i drag o då tycker jag inte att den är bruten svängeln sitter inte fast i höjdled utan höjs vid drag
http://www.putfile.com/pic.php?img=3505028

tycker inte det är svårt att hoppa upp man kliver bara på stänkskyddet som visserligen inte fanns då jag tog kort utan då hade jag bara fästena..

jo det är nog samma du tänker på har byggt om den med hjälp utav sambon=)

Jag vill gärna se olika lokselar, jag själv är intresserad av att köpa en åksele/nätt loksele till min lille trulls så snart jag hittar en som skulle passa honom, och det är därför jag gjorde den här tråden.. sen är det ju alltid kul att få se olika selar, det ökar ju bara ens kunskap! så alla typer av lokselar är välkomna!

tack för alla bilder, man lär sig mycket genom att kolla på dem!

nej men jag har en vanlig skackelrem fast satt på samma sätt som spännbandet=)

har ingen bild på det=(
o kan inte ta någon bild då jag för tillfället inte har någon körbar häst...

det ser exakt ut som med spännbanden förutom att det är en läderögla=)

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
357
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
5 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka