Bilder på era rid-galoppörer

Sv: Bilder på era rid-galoppörer

Denna lever inte längre men han skolades om till westernhäst efter galoppen...

Det är nog 10 år sedan som jag hade honom och jag tävlade honom en gång. Då kom han fyra av 28 startande i western pleasure på D-nivå. En gångartsklass som går ut på att ekipaget ska se harmoniskt ut och gå i lugna westerngångarter. Älskade häst!

Dock kunde man räkna veckorna han var ridbar på på en hand av de 1,5 åren jag hade honom. Han gick nog igenom halva registret i boken "håll hästen frisk". Till slut lät vi honom somna in, som den kämpe han var skulle han inte trivas att gå som sällskapshäst i hagen enbart.

P8130006-1.jpg

sprungit in nästan 500 000kr på galoppen

Jag har fortfarande kvar hans graverade grimma och vinsttäcke från galopptiden...

Senast ändrad:

:)Åhh vilken fin och duktig häst:)

Noble Splendour född 1997 e.Grand Lodge

Han är en jätte söt häst med mycket motor.Han sprang 102 lopp under 10år,vi har hafft honom i 9år.En underbar och duktig häst som älskar att äta och kissa:D.Nu rids han i skogen och lite träning hoppning?ibland

29091_1199833655139_1807495404_379080_7356157_n_95873807.jpg

19777_215704339596_636519596_3130967_6879159_n_95875281.jpg

Noblis 9år på bilden innan loppet<3
26069_1174504821934_1807495404_332396_5696735_n_95875599.jpg

28261_1220430850056_1807495404_422281_4393857_n_95875820.jpg

KL*
jag har en omskolad fd galoppör :D <3
Wonky Donkey heter han, han är 170mkh och jätte fin :) lungnare än alla andra hästar i stallet, tills man ska rida då är han het :D

jag har skolat om Wonkan själv, han är just nu utbildad L:a dressyr och tävlar 105 hoppning, började träna honom för över 1år sedan :) har ni nå bra forderförslag? jag är inte nöjd med mitt foder.

till vänster är syrran och hennes fullblod Cinderella man. höger jag och wonkan

La-dressyr:angel:

Har du inte berättat nog historier om din häst, din tidigare häst, din syrra och era bravader:confused:

Börja inte om nu.....

Från sista start i mars 2008 till L:A i juli 2010... jo tjena

är det ett troll??

hittade en tråd från november 2009 där hästen inte kunde fatta höger galopp och det frågades om hur skänkelvikning skulle läras in :confused:

LA är väl inte så svårt. När hästen fattar fel galopp, är det bara att fortsätta - VOILA! Hästen är utbildad till LA dressyr :angel: :devil:

Plättlätt :banana:

Troll är det nog inte men en fantasifull hästägare.....både ang denna och tidigare hästar......och detta och tidigare nick.

LA är väl inte så svårt. När hästen fattar fel galopp, är det bara att fortsätta - VOILA! Hästen är utbildad till LA dressyr :angel: :devil:

Plättlätt :banana:

tur du sa nåt, då kan jag ju säga att min oxå är utb LA nu då, tänk vad snabbt det gick, jag som siktade på LA om 1,5-2 år :rofl:

Min ponny är också utbildad LA i så fall... Han gör ju alla moment... Dock att sätta ihop och göra det när jag vill och i ett fullständigt program, det är en annan femma :angel:

Jag köpte min fd. galoppör sommaren när hon var fyra, hon skulle startat den helgen om jag inte köpt henne. Endast löptränad hela sitt liv och knappt riden på böjt spår...
Hon gick LA dressyr på sensommaren förra året, två år senare. Med helt klart godkänt resultat. Så visst går det ;)

Tränar för eventuellt start i Msv till hösten, men då jag främst rider fälttävlan så går det väl inte riktigt så fort som det skulle kunna.
Men upp till LA på två år är väl inte jätte mycket begärt eller? Det min har haft svårt för är skolorna som precis nu börjar sitta ok. Men man kan ju rida upp till LA:3 utan att behöva göra skolor :D

Har bara två bra bilder på henne på denna datorn, som 5-åring :)
n727851564_1436665_3794.jpg

n727851564_1436663_3033.jpg

en foderhäst jag hade för ett par år sedan hade startat 10 gånger på galoppen som ung (var runt 15 år när jag hade henne). Hon var utbildad upp till st george. men när jag hade henne triangelmärkt och bar på föl i magen. Men fullt ridbar.

Den började passaga med mig helt plötsligt under ett ridpass! Jag satt på ryggen och fatta ingenting :D

Undrar om jag någonsin kommer kunna lära min passage... Hon har lite svårt för det där med samling och tycker att antingen så går man eller så stannar man ;)

Därför det har varit svårt med skolorna, men det börjar funka rätt bra nu :)

Hon gick LA dressyr på sensommaren förra året, två år senare. Med helt klart godkänt resultat. Så visst går det ;)

Men upp till LA på två år är väl inte jätte mycket begärt eller?

Det är inte själva tidsramen som är ifrågasatt i det här fallet... se tidigare inlägg i den tråden och WD's tidigare inlägg...

Från sista start i mars 2008 till L:A i juli 2010... jo tjena

Jag svarade på detta, förstod det som att det var menat rent allmänt och höll inte med riktigt. Men det kanske det inte var...
Har ingen aning om vem WonkyDonkey01 och hennes häst är så det tänker jag inte lägga mig i... :)

Visst är det möjligt!

Du är ju ett exempel på det, kul att det gått så bra :)

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
37 38 39
Svar
769
· Visningar
18 763
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 046
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar