Bilder på era regn/vindskydd

Tuvalisan

Trådstartare
ja efterlyser som det låter bilder och beskrivning på era egenbyggda vind/regnskydd i hagen. vad man ska tänka på, storlek, för och nackdelar med era byggen... måste väl ta tag i att bygga ett i höst. tacksam för era bilder o svar.

Sv: Bilder på era regn/vindskydd

Hej!

Här monterar jag & mina söner sol/vindskydd åt en nordsvensk och 2 shettisar (en mini).
Vi använde betongplint i vilka vi med hemgjorda stolpskor förankrade 6x6" stolpar som vi hakat ur för 2x4" reglar. Kapade reglarna i förväg också. Taket är självbärande plåt 4m långa. Måtten är 4,0mx3,3m cc plint, ytterstolparna är 3,0m långa(höga)och innerstolparna 2,1m.

22338526.jpg

22338547.jpg

22338528.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 930
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 020
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 181
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar