Bilder på era hundar!

Sv: Bilder på era hundar!

Ja...han är någpt speciell...:love: Gissa om det rycker i köpnerven efter en liten flickbebis...:love: :angel:

Han är så lojal och trevlig, men oerhört stark personlighet med en mkt skärpa. Han har sina regler liksom. älskar människor bara de säger hej först :angel: men tyvärr lite komplicerad just nu med andra hundar, han får träffa många olika och det ska nog gå över.

Det är inte lätt med en hund som är avlad för BÅDE jakt och vakt, han har redan klippt ett rådjur som råkade komma in i trädgården (Han ÄGER sin mark, samt så är det en ras som är avlad på att jaga vildsvin så det var/är ren instinkt) samt skrämt skiten ut några kunder som är vana vid att gå rakt in till oss...:angel:

Jag som är van hundmänniska och har brottats med värre busar än honom tar mig faktiskt för pannan och undrar hur folk som INTE är så vana som jag klarar av att ha en sån hund.

Meeeen..han vinner sig så..han är älskvärd, mysig och go.:love:

Dock kräver han 3 timmars mental stimulans om dagen så om någon frågar om jag rekommenderar rasen måste jag säga blankt nej.

Låt honom för guds skull aldrig jaga viltsvin. Jag har sett med egna ögon vilka otäcka skador de kan åstadkomma

Nej jag tycker det är fruktansvärt att använda hundarna till det, han ska inte jaga alls är det tänkt, men vi har inte haft honom mer än en månad nu och det tar lite tid att lära känna honom och sätta gränser. Men rådjuret, det var ju ren instinkt med belägg från båda håll, jakt och vakt. Hemskt. *Brrr*

Lotta - Chihuahua och Papillon

JQCQMOJRLQEQI.jpg

JPDOROENOMCOK.jpg

Fanny - Chihuahua och Papillon(mamma till Lotta)

JPDORNNNKPRNQ.jpg

JPDORNROQQDPE.jpg

Och en till :D :angel:

JPDORNOQDNQQG.jpg

Här kommer en bild på våran Dino. Tyvärr avled han i Augusti i år. Han somnade in efter att ha varit sjuk i en vecka. Hemma i hallen på sin plats. Lille Dino vad vi saknar dig!
Jaktlabrador och Golden retriver.
dino_hopp

dino_heidi

Och en bild på våran lilla Tessi. Som egentligen heter Lövets Lövets Ronja. En lite Toy pudel.
tessi

Den i mitten va en stor o rejäl hund... Vad e det för ras?? ;)

Maromer: menade dig då jag kollade var det en bild på pållen i mitten av dina bilder. Syns ju vem man svarar då ditt namn va i överkant till höger..

tänkte inte på det...sorry..
jo det blev fel bild...den ena heter nämligen heidi_sam å den andra heidi_dino..

nu e det iaf dino..=)=)

Hehe förstod att det blev fel men kunde inte låta bli att kommentera det :D

Jättefina vovvar :D

billy :love: alaskan husky/vorsteh på 6 år (imorron).:)

IMGP1694.jpg

IMGP1525.jpg

:banana: :banana: Vad är det för ras på den lille på översta fotot?

dannilall skrev:
:o :o :o :confused: Hur ser din fru ut?????

Det vet jag inte :smirk:
Jag är rädd för giftermål, helst när man får en träskpadda till svärmor:D

Ottey's A Keep'N'Touch "Zicco", långhårig collie, idag 4 år gammal.

Här 8 veckor, precis hemkommen till oss:love:
zicco_liten_st.jpg

4 år gammal
zicco_stast.jpg

zicco_Zzz.jpg

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 234
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 886
Senast: geting
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18