Bilder på era badade hundar!

Sv: Bilder på era badade hundar!

Fanny och Goliat
19494039.jpg

Fanny ( lite mörk)
19494082.jpg

18007_1209382612.jpg

Luna på starnden efter ett skönt dopp :p

Chispa efter en dush. Hon har precis skakat på sig, därav den fluffiga pälsen & svansen:p
20403088.jpg

kl
Premiärdopp i badkaret
DSC_0184.jpg

Premiärdopp i havet
20080509.jpg

Oj! Behöver du bada honom så ofta?

Oj, jag missade frågan. :) Ja, som vuxna sedan badar dom ca 1 gång i veckan. Har man en bra päls kan man ta varannan vecka, om den inte trasslar. Som valp får han bada ungefär en gång i veckan just för att han ska vänja sig. Snart är pälsen så lång att den börjar trassla sig, och man borstar dom bara i samband med bad. (och utställning då.) Så varje gång man badar fönar man dom sedan torra och borstar igenom hela pälsen samtidigt. :)

Lillans första besök till det "stora" vattnet. Visst avr det läskigt, men det gick och dricka :D
13maj073.jpg

Sen hade jag visst en massa gamla bilder på min förra hund, men tyvärr var alla suddiga. Så jag tog med en mobil-bild. Hoppas den duger.. Jag bara älskar den
Smokeycp53.jpg

KL

Så var det dags för årets första dopp då! :D Blev i havet i Stockholms skärgård:

61006_12105384911.jpg

Hans blick? Han blev just översköljd av en svallvåg strax innan bilden togs xD

50331_12105386631.jpg

Sen blev han dock på bättre humör och lekte med sin pinne! :)

Åh, här skulle jag också kunna komma med en hel del vackra om än blöta bidrag! xD Tyvärr vet jag inte riktigt om jag kan lägga in bilder här, Nybörjare på Bukefalos :D

Nillah

Bonusbild, här tar han sig snopen iland:
80654_12109195081.jpg

Harley tar sig ett dopå i Fengersfors/Åmål och tar med sig en pinne opp!

harleybad.jpg

Foto: Larsols EvaUlrika Gustafsson

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 315
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka