Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lägger in bilder på vårat nybyggda stall då! haft en snickare som byggt men vi har ritat
Här kommer några bilder på vårt nyaste stall som min man gjort helt själv...fast vi har ju köpt materialet förstårs
Vad heter den grönaktiga färgen som ni målat med. Himla snygg!!! Tänkte mig en liknande färgsättning i mitt nya stall som ska målas till sommaren.
Hur gör du med vattnet i ett kallstall?
Lite frågor om ditt stall, hur breda boxdörrar har du? Vart köpte du den underbara gröna färgen? kostnad? Vad för list du har på dörrarna (krysset)? Hur gör du med vattnet i ett kallstall? Nyfiken eftersom jag planerar mitt bygge till sommaren.
Ladan
Bild in till hingstdelen
Ena hingstboxen
De andra 2 hingstboxarna
Hö foderkammare
Kraftfoderkammare
Stora sadelkammaren (ena sidan av den, på den andra sidan så är det garderober och lagerhyllor och lite annat
Eftersom det ser ut att stå minst 6 hästar i stallet så måste det ju även vara förprövat hos länsstyrelsen. Men åtminstone avståndet mellan vägg och golv kan inte vara korrekt! Mellan galler är det "bör"-mått, och det är väl som det plankorna kan räknas.
Att det är klena plankor är väl en sak - om hästarna låter bli att klia rumpan eller sparka i väggarna så kan det kanske hålla... Men risken att ett hästben åker ut och fastnar när hästen ligger ner känns stor!
Så här säger lagen:
Boxväggar och spiltskiljeväggar
Avstånd mellan vägg och tak: < 150 mm eller > 450 mm
Avstånd mellan vägg och golv: < 35 mm
Fria öppningar i galler för stor och liten häst bör vara för:
stående galler < 25 mm eller 65–85 mm
liggande galler < 85 mm eller 160–200 mm eller > 450 mm