Bilder på Dvärgschnauzer

Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Hej,
Vad glad jag blev när jag såg alla inlägg, roligt att läsa.
Jag har en fråga till er som är lite mer vana, Nu har vi varit och hälsat på kenneln och dom sa att dom ville att vi tar en valp men dom frågade också om vi kunde tänka oss att dom tar en eller två kullar på tiken, detta innebär också att den behöver ställas ut några gånger under de första 2 åren, det skulle dom sköta med trimmning och allt var det innebär. Detta är min första DS och jag vet ingenting om utställningar och allt vad det innebär. Uppfödarna var väldigt trevliga och vi ska prata igen men jag vill bara höra lite från er också. Vad innebär detta? Jag vill höra vad som är positivt och negativt med att vara hmm.. halv/hel fodervärd (om det är det man blir) Hoppas att ni förstår lite av mitt svammel om vad jag menar.;)
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Utsällning för mig är en massa trim, bad och träning. :o
Men väldigt kul när det går bra! :D

Det roligaste är ju en positiv hund som vill visa upp sig, som har lätt för sig och som rör sig bra och syns!
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

så går mina tankar också...kombination vatten/torrfoder.

Troligen beroende på ngn mineral i vattnet eftersom det kan försvinna/öka vid flytt.
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

ahhh!! SÅ ska en dvärgschnauzer se ut!

supersnygga! själv övar och övar jag själv sen dom som trimmat sigge har flyttat lite vääl långt bort, men jag lyckas aldrig få till det sådär snyggt. ställer iofs inte ut honom längre heller så det spelar ju egentligen ingen roll.. även om jag är lite pedant och faktiskt tycker att om man har en dv.schnauzer så ska dom minsann se ut som en också ;)

är alla dina? eller är det dina uppfödningar?
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Jag är halv fodervärd och fick därmed betala halva priset. Då får ju uppfödaren ta en kull. Man får tänka på att tiken kan bli borta ett tag när den ska ha valpar, då uppfödaren oftast vill ha hem hunden. Att vara fodervärd har fungerat jättebra för mig.(fast nu känner jag ju uppfödaren ganska väl). Utställningar är ju bara jätt.ekul och man får lära sig mycket när man har kontakt med uppfödaren. Inann du blir fodervärd måste du känna att du kan komma "överens" med uppfödaren.
Lycka till
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

tack, det är bra att höra lite från erfarna för jag är inte så hemma med detta så det är bra att höra lite tips om vad som är viktigt att ta med i avtalet.
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Trimmingen är svår. :o
Har en mamma som sköter det där... Jag får träna hundarna istället, och borsta igenom pälsen ibland. :D

Inte mina hundar eller uppfödningar, men väl våra hundars hundar och uppfödningar! :D

Har bara nån hyffsad bild på min salt o peppar;
http://www.lamigras.nu/bilder/tiger.jpg
Den är några år och han är mkt finare nu än då... :o

Har den här också, där man ser att öronen är mkt ljusare nu än då;
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06600000-06609999/640x480/6609107.jpg?0

Och så den lilla svarta;
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06600000-06609999/640x480/6609108.jpg?0
Halvtaskig bild och så är han inte klar på den bilden, en väldigt glad hund i övrigt! :D
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Men hur kommer det sig att hundar i samma fmilj som äter och dricker samma saker kan ha så olika mycket rött i skägget?

Det var verkligen inte bra för mig att det inte är svamp. Nu funderar jag ju på vad det är hela tiden :confused:
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

JO, som jag skrev upplever jag att det är torrfoderet/ vatten. Men inte alla behöver få det. Kanske beror det på arvsanlag som någon skrev och alla är vi ju olika känsliga. Detta är inte nått vetenskapligt. Men det funkar så på min och min uppfödares hundar.
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Så söt:love:

men man undrar ju vem som skrämde honom när han föddes, så som öron och svans står uppåt;)


Tja svansen är mer som en griseknorr :rofl: jag hade nästan velat döpa henne till Miss Piggy först men det fick jag inte för min mors sambo. han skulle sluta prata med mig då *s*
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Öppnar den här tråden igen...Måste bara få dela med mig till er av lite bilder på våra numera 6veckor gamla dv.schnauzer valpar... visst är dom underbara!:love:
valpfeb07.jpg


valpfeb07a.jpg


valpfeb07ac.jpg
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Å vilken fin! Var har hon fått tag på den? Tycker den ser amerikansk ut med allt skägg :)
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Visst är den söt :) Den ligger här vid datorn så jag ser den hela tiden.
Fick den av en kompis dotter, så det gör att jag tycker om den ännu mer. Är en sån go unge :love:
De hade köpt den i en leksaksaffär i Mariestad.
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

visst är dom!!!
Gissa om det är svårt att få ngt vetigt gjort på dagarna...med sådna ulltussar springande runt benen
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 630
Senast: ii-ssa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 392
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Troll
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp