Bilder på Dvärgschnauzer

Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Jättekul att läsa om era hundar :)
Denna vackan ska vi åka till kenneln och titta, känns väldigt spännande och lite nervöst faktiskt, det känns nästan som jag ska på jobbintervju ;)
Falukorw: Jag kan inte se din sista bild
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

DSC00025.jpg


Var den bilden jag menade...
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Vad har du fått reda på dom uppgifterna ifrån?
Säkt på nätet men kan inte finna någonting som talar om det.
Intressant att veta!
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Antar att du menar att dom blir röda/svampiga i skägget?
Ingenting jag har något vetenskapligt om att det är så utan jag skrev ju att jag tror att det är så. Detta baserar jag på erfarenheter jag har, dock är jag långt ifrån någon expert på området ;) Tycker mig se att i stort se alla dv.schnauzer och schnauzer tikar med valpar jag har träffat på har varit rätt så nedgångna. Det sliter ju en hel del på hundarna att ha valpar. Kanske finns inte kraft kvar att bekämpa svampen i skägget.
Ett exempel är mamman till min ena vovve som vr rejält dålig i munnen med mång inflamtioner och hade hela skägget rött. Hon drog ut 10 tänder och på en gång så minskade svampen. Sen vet jag ju inte om det berodde på att imunförsvaret lade all energi på att bekämpa inflamationerna eller om hon blev så svampig för att munnen var dålig.
Vilket svammel det blev :o

Hur går det med bebisarna?
"Min" tik var ju tyvärr tom...
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Jag har, har haft och fött upp dvärgschnauzer i oherrans många år.

Främst svarta men också någon enstaka kull peppar/salt.

Jag har aldrig någonsin hört talas om svamp i skägget.

En del hundar, ja de svarta också, blir lätt rödaktiga i skägget men att det skulle bero på svamp har jag väldigt svårt att tro.

Ofta beror det på vattenkvalitén enligt mig och i kombination med arv.

Den enda hund jag har haft med svamp var en new foundland som envisades med att ligga i sjön hela somrarna och varje år kom en svampinfektion som ett brev på posten eftersom den enormt täta och kraftiga hårremmen var väldigt svår att torka mellan doppen.

Vore intressant att veta om någon dvärgschnauzerägare fått svamp konstaterad i sin hunds skägg av en veterinär och hur i så fall behandlingen utförts.
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Jag har aldrig någonsin hört talas om svamp i skägget.

En del hundar, ja de svarta också, blir lätt rödaktiga i skägget men att det skulle bero på svamp har jag väldigt svårt att tro.

Ofta beror det på vattenkvalitén enligt mig och i kombination med arv.



Vore intressant att veta om någon dvärgschnauzerägare fått svamp konstaterad i sin hunds skägg av en veterinär och hur i så fall behandlingen utförts.

Det är just samma känsla som jag har, vet att det pratades redan i mitten av 80 talet(då jag höll på med Riezenschnauzer) om detta, och ALDRIG hra jag hört att det skulle vara svamp. Min ena tik är väldigt röd i skägget men hon har absólut ingen tålig ta´ndhygien. friska och välluktande.
Därför blöev jag så intresserad när jag läste här om ev svampinfektion...kan jag ha missat en sån grej???:crazy:
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Bebisarna mår bara bra, de växer och gruffar härligt i sina lådor, tikarna är fortfarande superkompisar, och jag kan ha dom i samma rum utan några problem. Men så är de ju framavlade i generationer just för sin fina mentalitets skull:)

Ska´snart lägga ut ngn bild...
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Okej, vad kan det röda var då?

Jag var helt övertygad om att det var samma som de får under tassarna. Men någon får gärna berätta vad det kommer sig av och framförallt vad det är om det inte är svamp...

Nu fick jag något att fundera på :confused:
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Det var heller ingen bra trimming, öronen måste klippas å svansen måste trimmas, och kroppen kan jag inte se då hunden är böjd..
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Öronen klipps inte utan plockas, nnars så bli de felfärgde. Hon är inte helt iordninggjord där men så dåligt trimmd är hon inte. Svansen behövs plockas ja men det är ju bara finputsning. Har ingen ny bild när hon är uppställd tyvärr.

Har du ingen bild på vad du anser en snyggt trimmad schnauzer?
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Jag lägger väll in en bild på min med... en 9.v valp ! (men bilden sen 8.v )

Vi hämtade henne för en vecka sen, så jag har ju inte riktigt lärt "känna" henne ännu ! men jag kan säga att hon har hittat på en massa ljud ! :rofl:

6444471.jpg


6444470.jpg
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Okej, vad kan det röda var då?

Jag var helt övertygad om att det var samma som de får under tassarna. Men någon får gärna berätta vad det kommer sig av och framförallt vad det är om det inte är svamp...

Nu fick jag något att fundera på :confused:

Ja, det fick vi väl allihopa:rofl: inte bra det här:angel:
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Jo dom är fina men lite för mycket benhår för min del. Plockar ju en del i benhåren också, dock bara de allra längsta hårstråna. Men de flesta ser ju ut så där på utställningarna. De flest klipper ju öronen men jag gör inte det för att undvik den "missfärgning" som kan bli.
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Supersnygga och vältrimmade och väluppstâälda hundar enligt min smak speciellt den första kuperade och svart-silvern!
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

Ska leta upp några på på mina egna.. Om jag har några! :D

Den första, är rysk, pappa till en av mina, Väldigt snygg är han! :D
 
Sv: Bilder på Dvärgschnauzer

jättekul med en dvärgschnauzer tråd.
Angående detta med det missfärgade i pälsen. Min tik får det när jag ger torrfoder, med det försvinner om bara ger kött(bravo bas). Min uppfödare har samma problem och hon menar att tillsammans med vatten kvaliteten och torrfodret så kan det bli misfärgat.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 630
Senast: ii-ssa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 392
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Troll
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp