Bilder på Cooltrain?

S

sln

Jag har letat över hela webben efter bilder på Cooltrain, det finns ju inga bilder alls på honom!

Finns det någon som har bilder?

Sv: Bilder på Cooltrain?

Jag har tyvärr inga bilder men jag vet var han står ngnstans. En bekant som äger honom nu. Har du ngn häst efter honom? Själv har jag ett tvåårigt sto och en ettårig hingst :)

Jag har en 1 åring...
Jag vet ingenting om Cooltrain mer än att jag har hört att han har ett väldigt fint lynne och verkar vara populär i aveln....
Så tråkigt att man inte kan se hur han ser ut alls...

Vet du hur hög han är?
Färg?

vad jag har hört från den forne ägaren/tränaren så hade han inte så roligt humör... :D
bild kan jag nog tyvärr inte fixa.
står inte han i tyskland nu?

Jag har bilder på honom hemma i min andra dator från förra sommaren i hagen.Känner ägaren.Kan försöka lägga ut dom imorgon.Det jag har träffat honom har han varit trevlig.han står i Sverige och har gjort det ett bra tag.Hade ett stoföl efter honom hemma förra sommaren som jag sålde.Hon var VÄLDIGT trevlig måste jag säga.Kanonpsyke.

Dålig svartvit bild från STC:s hingstkatalog 2008:

Cooltrain.jpg

Populär är han väl inte direkt. Han har följande betäckningssiffror i Sverige:
2000 : 6
2001: 1
2002: 0
2003: 0
2004: 0
2005: 18
2006: 25
2007: 25

Exteriörbeskrivning från godkännandet 1997:
Manke 156 cm, kors 155 cm, längd 159 cm
Harmonisk häst utan hingstkaraktär. Uttrycksfullt huvud. Något lågt ansatt hals, liggande djupa bogar, lång och låg manke, välmusklad i rygg och kors. Tät fram och något intåad höger fram.

Veterinär beskrivning:
Hingst visad i gott skick med allvarliga förslitningsskador såsom nedbruten och förtjockad i ytliga böjsenan höger framben och opererad i ytliga böjsenans förstärkningsband. Cooltrain har fem millimeter överbett dock med tandkontakt. Röntgen visar benfragment i kotledens bakre del på utsidan i höger bakben.

Han står i Västra Götaland och har gjort det de senaste åren. Jag har träffat honom många ggr och han har ett otroligt fint psyke. Så snäll och lugn. Snäll att hantera och fin att se på. Hört att ngn sagt att han hade ett bra löphuvud. Tyvärr tas han ej om hand om på det sätt han förtjänar så han kan inte jämföras med hur han såg ut då jag såg han första ggn :mad:

Snacka om att hänga ut en person. Läs forumreglerna. Det är inte svårt att lista ut vem ni pratar om.

Eftersom hans ägaren inte finns registrerad någonstans och det står att hästen är i Tyskland så är det nog inte särskilt många som kan lista ut vem vi pratar om.Är man hästhandlare så vet man antagligen om att folk pratar om en på ett eller annat sätt.Vi har inte nämnt några namn.Dessutom så sa vi att han är en av dom bättre handlarna i Sverige.Vilket är positivt.
Detta är knappast som i tråden om ÅS tex där man hängde ut hans sexliv..

Det spelar ingen roll att "inte särskilt många som kan lista ut vem vi pratar om", man FÅR INTE diskutera personer på det sätt som gjordes i de inlägg jag raderat!

I hingstkatalogen står en svensk person från västsverige som hingsthållare. Så det där om att det inte finns någon person registrerad så att man inte kan lista ut vem ni pratar om, stämmer inte så jättebra.

Senast ändrad:

Ja vill du lägga ut bilder så gärna!
Det är mycket välkommet, jag tycker att det är kul att ha bilder på föräldrarna!

Tack för den svartvita bilden!
Som sagt alla bilder är välkomna.

Jag tänkte nog mer på att han var populär då jag hittade många som hade cooltrain i sin stam, men det är klart, jag har aldrig kollat hur en verkligt populär häst finns i hästars stam ;)

Har några få kort men bara framkallade kvar tyvärr :( Passade på då han var och hälsade på mitt sto. Har du köpt fölet eller fött upp själv? Klart skoj med foton på föräldrarna :) Även skoj med folk som har samma stam som en själv :p Jag vet flera som tagit föl efter han.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 618
Senast: Badger
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 756
IT & mobiler Finns det något sätt att se vilka album varje bild ligger i? Jag har massor av album och många av bilderna ligger i flera album och jag...
Svar
9
· Visningar
287
Senast: Lyan
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar