Bilder på blåa tungor

fejko

Trådstartare
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.

Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.

Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.

Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
 
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.

Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.

Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.

Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
Du behöver nog uppdatera dig lite kring vad som framkommit kring lödder runt munnen och att Patrik varit i blåsväder flertalet gånger.
 
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.

Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.

Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.

Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
En bild? Det gick ju lätt att plocka fram bilder på blå tungor från FEI videon på den ritt där bilderna på PK togs. De bilderna var blå på flera olika skärmar. Nu är det bilder tagna av en annan person med en annan kamera.
Att försöka bortförklara de blå tungorna på det här sättet känns billigt.
 
Du behöver nog uppdatera dig lite kring vad som framkommit kring lödder runt munnen och att Patrik varit i blåsväder flertalet gånger.
Du som vet får gärna upplysa mig om vad som framkommit angående lödder runt munnen och hur PK varit i blåsväder förr.
 
Om du ska försvara djurplågeri så är det kanske bättre att rakt ut skriva att du inte tror att blå tungor är djurplågeri pga x, y, z?

Det är så många olika fotografer som har tagit dessa bilder. Bilderna har kontrollerats in i absurdum, och det har publicerats från flertalet olika tillfällen. Det finns liksom inget snack om saken.
 
Har du missat att flera ryttare fått varningar under OS då FEI's egna fotograf fotat flera av hästarna med blå tungor? Det är inte bara en bild, det är massor av bilder. En av bilderna är på Isabelle Werths häst Wendy med lilablå tunga. Hästen ser ut att ha världens jävla painface därtill men ändå applåderar alla nötter åt djurplågerin.
 
Nu är det ju inte mobilfoton utan bilderna är tagna av professionella fotografer som kan hantera sina proffskameror.

Dessutom är det bara vissa ryttarens hästar som får blå tungor på bild under samma framridning med samma ljusförhållanden och just de ryttarna verkar råka ut för dålig färgåtergivning gång på gång... Konstigt nog verkar de ryttarna också ofta råka ut för att hästen böjer in nosen precis samtidigt som de kortar tyglarna :meh: Ibland drabbas samma ryttare också av att hästarna de tränar kliar sönder sig precis där ryttare brukar ha sina hälar. Eller råka bli filmade den enda gången de brast i sitt omdöme. Stackars otursförföljda ryttare :cry:
 
Du som vet får gärna upplysa mig om vad som framkommit angående lödder runt munnen och hur PK varit i blåsväder förr.

Han har varit i blåsväder till och från sen han red rollkur med Scandic, har du bott under en sten?

En löddrande mun är ett tecken på att hästen inte sväljer. Det kan vara stress, hård hand, hårt åtdragen nosgrimma, hästen rids i felaktigt form, bett som inte passar munnen osv.
Det är inte något positivt.
Sen finns det givetvis undantag men överlag vill man inte se en massa skum runt munnen.
Ett läppstift av lätt skum från en häst som är avslappnad lösgjord och tillfreds med bett och hand är något helt annat.
 
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.

Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.

Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.

Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.

FEI själva har sagt att det finns ett problem med blå tungor. Tror du de blivit "lurade" av kamerainställningar också?!

Jag tycker faktiskt ditt försvar av PK med flera börjar bli osmakligt, det är inget annat än försvar av djurplågeri.

Edit: Är det här ok ridning enligt dig?! https://www.st-georg.de/news/dressur/von-blauen-zungen-und-gelben-karten/
 
FEI själva har sagt att det finns ett problem med blå tungor. Tror du de blivit "lurade" av kamerainställningar också?!

Jag tycker faktiskt ditt försvar av PK med flera börjar bli osmakligt, det är inget annat än försvar av djurplågeri.

Edit: Är det här ok ridning enligt dig?! https://www.st-georg.de/news/dressur/von-blauen-zungen-und-gelben-karten/
Nu var det väl blåa tungor vi pratar om? Jag kan inte se filmen för jag är på stranden.
Jag tycker det är osmakligt med drev mot personer på internet.
 
Nu var det väl blåa tungor vi pratar om? Jag kan inte se filmen för jag är på stranden.
Jag tycker det är osmakligt med drev mot personer på internet.

Jag tycker också att det är osmakligt med drev mot personer på internet. Men är det upprepat djurplågeri kan jag tycka att det är rimligt att det pratas om det, i synnerhet om det är på en så hög nivå. Då om någonsin borde man kunna förvänta sig bättre (även om jag självklart vet att man tyvärr inte kan det).
 
Screen-Shot-2016-08-19-at-10.43.46-AM.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp