Bilder på B-ponnys framför vagn

Sv: Bilder på B-ponnys framför vagn

linneaforss skrev:
Hihi! okej!! Ja det är ju alltid roligare när man får fina priser än när de är halvdanna och fula! :crazy: Även om inte priserna är allt. Men det är klart att man vill ha nått som bevis för framgångarna :d
När jag vann på Axevalla förra helgen så var inte heller priserna de vackraste man brukar få stora pokaler....å så när jag ÄNTLIGEN vann så fick ja en jätte ful och då menar jag jätte ful glas skål!
Det låter fint, men den var värkligen hemsk! inte var det inristat något på den heller, men aja vi fick ju hederstäcke å så :) Har du ingen helbild på henne med täcket? :) de såg fint ut!!
Du får gärna visa lite mer bilder på din skönhet! :love:

Jo tack, det känner man igen! :rofl: Det är inte helt lätt att vinna löpen å när det väl hände så fick vi typ en hink morötter... De tog ju slut ganska snabbt å vad skulle man ställa i hyllan då? En plast hink??!! :mad: En ggn fick vi en "jättefin" filt som vi absolut inte fick ha till hästen sa hon som skänkte den. Den var av finaste ylle å kostade nästan 1000 kr... Vi hade den i soffan hemma ända tills det vart dags å tvätta den... Då vart det en grytlapp kvar av den! :p (Vi hade vid det laget förträngt att den var av ylle när vi stoppade den i tvättmaskinen...) :crazy: Lite behändigare format att få plats med i prishyllan iofs men inte vackert inte...

Men man får gratulera er till täcket iaf!! Det var mer än vi lyckades åstakomma trots en del segrar. Snoffans täcke i helgen var faktiskt det första jag kommit över men vad säger man, bättre sent än aldrig! :banana:

Han ser jättefin ut din pålle. Vad har ni för rekord?

Bild på Pärlan med täcke (el ska vi kalla det aftonklänning??) :D :

IMG_5605bc.jpg

//M

Snoffan_03 skrev:
Jo tack, det känner man igen! :rofl: Det är

//M

Hihi okej! ville inte din gå på travet eller? kvalade hon nångång?
Min har änsålänge bara 2,22,8 men han tränar runt 15 :) har inte behövt sänka sig nånting än i år! :) satsar på att han ska gå ner mot 15 i år :) så tar vi 10 nästa år! :smirk:

Hur gammal är han? Det är ju jättebra tider och det kommer säkert att bli bättre ändå...

Nej, hon har inte kvalat. Hon skall gå säkert runt 2.40 innan jag ens tänker på kval... Så det lär nog dröja... :D Först måste vi få ordning på säkerheten på banan!! Kan inte köra med en häst som kan vända samtidigt som man kanske blir omkörd, är ju livsfarligt ju... :p

//M

Snoffan_03 skrev:
Hur gammal är han? Det är ju jättebra tider och det kommer säkert att bli bättre ändå...

Nej, hon har inte kvalat. Hon skall gå säkert runt 2.40 innan jag ens tänker på kval... Så det lär nog dröja... :D Först måste vi få ordning på säkerheten på banan!! Kan inte köra med en häst som kan vända samtidigt som man kanske blir omkörd, är ju livsfarligt ju... :p

//M

Hehe :) Han är 6 år.....men har bara startat en ca 18 gånger. <
Jo då det gör hon säkert efter ett tag, Ja urs det är läskigt som bara den med såna hästar, det har min också börjat med när jag kör själv hemma, tvärnitar och slänger runt med vagnen, eller reser sig på bakbenen, man har ju inte så mkt att säga till om när man sitter där i en vagn med 2 1 meters breda diken på varje sida om vägen! :confused:
Men om hon är så fenomenal på Körningen så tycker ja du ska satsa på det! :) hon ser hur fin ut som helst!
har ni vart med på någon tävling än?

Du får gärna lägga ut mer bilder :D

Ja, det är det fölet Fjunet är intresserad av. Svala har fått 88887 sen hon var ett, så nu vill vi ha 8 rakt igenom, och diplom!!

hon är 122 cm hög.

Gullan86 skrev:
hihi tack va snällt han är ca 126 i mkh:angel: (ska säga te han att han ser feminin ut haha)

Okej! oj! är det inte väldigt litet för att vara en renrasig islänning? eller är han det?

Speciella_tina skrev:
Ja, det är det fölet Fjunet är intresserad av. Svala har fått 88887 sen hon var ett, så nu vill vi ha 8 rakt igenom, och diplom!!

hon är 122 cm hög.

OK, men då fixar det sig säkert med ett diplom! Håller tummarna för dig! :)

//M

nope islandshästarna varierar ju kraftigt mellan 115(den lägsta ja hört om) till 165(världens högsta islandshäst) men min är av de mindre slaget.;) du ser när jag rider han på min avatar att han inte ser så liten ut som han är i mkh. gämför man honom med ett gotlandsruss med samma höjd känns min myckt högre och kraftfullare.

Gullan86 skrev:
nope islandshästarna varierar ju kraftigt mellan 115(den lägsta ja hört om) till 165(världens högsta islandshäst) men min är av de mindre slaget.;) du ser när jag rider han på min avatar att han inte ser så liten ut som han är i mkh. gämför man honom med ett gotlandsruss med samma höjd känns min myckt högre och kraftfullare.

Okej! :) jag visste inte att de ´kunde va så små! :) intressant att höra! :) man lär sig nå nytt varje dag! :) hehe, kan hon alla fem gångarterna?

hihi de e fortfarande en Han men endå;) ja troligen kan han alla 5 men han är åtminstone stark i de 4 "grund" gångarterna det finns ev pass där nånstans med.

jo det är alltid kul att lära sig nytt verkligen o de tycker ja man gör varje dag på denna sidan.

Till Sundbyholm ska jag om några veckor tillsammans med ssanna här på buke. Ska bli så skoj..:D Russchampionat!!! :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Wiiie skrev:
Till Sundbyholm ska jag om några veckor tillsammans med ssanna här på buke. Ska bli så skoj..:D Russchampionat!!! :bump:

Sno min bild va :rofl: Okej! :) ska kanske också dit. vilka grenar ska du va med i?

va kul me nån mer!!!
wiiie ska va me i trav, maraton å dres körning. jag ska va me i trav, dres ridn, maraton å dres körning. ska bli så himla kul!!!! :) :bump: :banana:

ssannna skrev:
va kul me nån mer!!!
wiiie ska va me i trav, maraton å dres körning. jag ska va me i trav, dres ridn, maraton å dres körning. ska bli så himla kul!!!! :) :bump: :banana:

Okej härligt! kanske kommer ut å hejjar på er! ;) ska inte vara med i år, tränar inför nästa år i stället! :)
Hardu nån bild på din?

har gått jättebra, väldigt kul var d oxå!!! :)

ja har inget eget russ, utan ja å wiiie tävlar två lånade, fridhems jonatan å trojka viking. vad heter din pålle da??

ssannna skrev:
har gått jättebra, väldigt kul var d oxå!!! :)

ja har inget eget russ, utan ja å wiiie tävlar två lånade, fridhems jonatan å trojka viking. vad heter din pålle da??

okej! min heter Colt

Det gick SUPER för oss på championatet!!!! Här är några bilder på Sanna (ssannna) och Jonis

Dressyrkörningen:

th_4e08b1fd.jpg

maraton:

th_7e64d9d9.jpg

trav:

th_f9e47387.jpg

Jonis kom totalt 3:a!!! :banana:
och Trojka kom totalt 5:a!!! :banana:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix