Bilder på B-ponnys framför vagn

Sv: Bilder på B-ponnys framför vagn

Snoffan_03 skrev:
Supertack! :o Man blir ju lätt lite hemmablind så det är så jättekul å höra att även andra tycker om henne! Jo, en å annan bild har jag ju... :angel: De är ju ganska allround russen så här är väl några icke körrelaterade då... :p

Vi tänkte visa henne på 3-års test i höst, ska bli lite kul å höra vad det säger, har aldrig varit på en sådan förut... Är nervös redan! :crazy:

//M

:love: :love: :love: Jag tror inte du har något att vara orolig för!
Har ett russ själv och tävlar trav med, så man ser ju ca 100 russ per tävlingsdag! och har aldrig sett ett finare sto än ditt!:love:
Och jag är inte den som slänger utt komplimanger till höger och vänster! haha

Tack så jätte mkt! Blir alldeles rörd ju... :eek: :o

Jag hoppas ju att det håller i sig och nu är hon ju 3 i år så då kanske hon inte förändras alltför mkt åt det sämre... Vi ska på utställning i helgen så då får vi se vad domaren säger.

//M

Snoffan_03 skrev:
Tack så jätte mkt! Blir alldeles rörd ju... :eek: :o

Jag hoppas ju att det håller i sig och nu är hon ju 3 i år så då kanske hon inte förändras alltför mkt åt det sämre... Vi ska på utställning i helgen så då får vi se vad domaren säger.

//M

ska ni på utställning i helgen?? :eek: det ska jag med? :O ska ni också till örebro? :D

linneaforss skrev:
ska ni på utställning i helgen?? :eek: det ska jag med? :O ska ni också till örebro? :D

Nope, vi ska till Ekerö denna ggn... Men vi har lite andra planerade oxå fast det är mest häromkring. Den enda "borta matchen" vi gör i år är premieringen som vi tar på Lojsta Hed eftersom hon är född där. Det vore så kul om hon kunde få ett diplom där hon är född så att säga... Fast jag kommer att var så nervös då, utställningar är en sak, premiering är lixom "på riktigt" å det vore så väldans kul om hon kunde lyckas komma över ett diplom... :crazy:

//M

Snoffan_03 skrev:
Nope, vi ska till Ekerö denna ggn... Men vi har lite andra planerade oxå fast det är mest häromkring. Den enda "borta matchen" vi gör i år är premieringen som vi tar på Lojsta Hed eftersom hon är född där. Det vore så kul om hon kunde få ett diplom där hon är född så att säga... Fast jag kommer att var så nervös då, utställningar är en sak, premiering är lixom "på riktigt" å det vore så väldans kul om hon kunde lyckas komma över ett diplom... :crazy:

//M

Okej! :) synd..annaras hade man kunnat få se henne på nära håll! :)
Jag tror inte du behöver vara orolig! :love: får inte den där diplom så ska ja fan ringa upp å klaga personligen! :rofl:
Ja det är nervöst....ska visa min för första gången i morrn. hålle rpå och spy av nervositet! :rofl: Även fast ja vet att han inte har chans ttill nåra finare utmärkelser :) men man vill ju ändå att de ska få bra kritik! :)

Jo, jag känner igen känslan... :crazy: Men man få inse att det är en bedömningssport å att det hänger på domaren å på hur hästen visar sig just för dagen. Pärlan har fått 43p (premiering) som mest men oxå 38p på utställning, så man kan ALDRIG veta å därför är det så nervös just på premiering, å i synnerhet som 3-åring, man får ju inte fler chanser lixom... :(

Men det kommer nog att gå bra för er imorgon. Om du kör trav med din så kan du ju utnyttja det genom att se till att du får en ordentlig skjuts när du visar upp traven med henne/honom så kniper ni några extra poäng där. Det hänger ju en hel del på hur du visar din pålle och övning ger färdighet! :D

Lycka till!! (Å skvallra gärna om hur det gick... :p)

//M

snigelfarmor skrev:
bah...och jag kan inte skylla på att det var tidig morgon heller :)

Mjölbondeinformation:
Mjölbönder går inte upp färrän till våren när det är dags att så, sen sover de igen fram till Juli när det är dags att börja tänka på regnet som aldrig kommer eller kommer för mycket, sen går de o lägger sig i September när allt är skördat o fixat. Ett sånt jobb skulle man haft.

Ja herregud, det hade varit bekvämt :love:
Mjölbonde det ska jag bli när jag blir "stor" :D

Lycka till!! (Å skvallra gärna om hur det gick... :p)

//M[/QUOTE]

Nu är vi hemkomna! :) dagen resulterade i 38 poäng! :smirk: Är nöjd! :) inte illa för en 118 cm stor 6 årig valack :p hehe! :) Nja nåvidare trav fick han inte, men däremot så gillade Domarna honom, hans typ :) fick bedömningen god rastyp! :) Så det är de ja är mäst nöjd med. Men så var det ju det där med gångarterna :angel:
Han hade fått stå och vänta i 2 timmar...och var sur och otålig!
Så domaren tyckte han var oangagerad för DAGEN. så Han tyckte vi skulle försöka i gen! eftersom det var fel som kunde rättas till! Så förhoppningsvis så kan han få upp 7 orna till 8 på gångarten nästa gång och få 40 p :)

PICT2422.jpg

PICT2435.jpg

Alltså:
Typ
God Rastyp! 8p

Huvud, hals och Bål

Välformad hals, Välliggande bog, djup bål, välformat kors! 8p

Extremiteter och rörelsernas korrekthet
Rättställd,välbenad. 8p

Skritt
Kort och markbunden skritt 7p

Trav
Lätt kort trav. 7p

= 38 p

Hur har det gått för dej då?

Nä slussvakt på vintern det skall jag vara när jag blir stor... :D

Det ska du vara jättenöjd med!!! Supergrattis! :) Jag tycker att de viktigaste poängen är de tre första för gångarterna är de som man kan påverka mest själv och jobba på! Det är lixom svårare att få till knepiga benviklar osv... Jag tycker att han ser fin ut på bilderna och ger inte direkt intryck av att vara 118 cm. Står lite under sig fram så halsansättningen blir inte helt rättvis på just den bilden men fin é han å det är klart att du skall visa honom igen!!

Är lite nyfiken på vilken utställning du var på å vilken domare ni hade?

Själv ska jag iväg imorgon så nu står Pärlan nybadad i stallet, jag får återkomma med resultatet under morgondagen...

//M

Snoffan_03 skrev:
Det ska du vara jättenöjd med!!! Supergrattis! :) Jag tycker att de viktigaste poängen är de tre första för gångarterna är de som man kan påverka mest själv och jobba på! Det är lixom svårare att få till knepiga benviklar osv... Jag tycker att han ser fin ut på bilderna och ger inte direkt intryck av att vara 118 cm. Står lite under sig fram så halsansättningen blir inte helt rättvis på just den bilden men fin é han å det är klart att du skall visa honom igen!!

Är lite nyfiken på vilken utställning du var på å vilken domare ni hade?

Själv ska jag iväg imorgon så nu står Pärlan nybadad i stallet, jag får återkomma med resultatet under morgondagen...

//M

TAck så mycket :) Ja eller hur. Gångarterna går ju att ändra lite, de beror ju mkt på vad hästen är på för humör och hur man visar dem. Okej:P hehe ska kolla om ja har nått annat kort :)....Lite tjock är han kanske (A) inte lika smal å fin som din hihi.
Vi va i Örebro och visade honom för Jan Lockvall. Hur gick de nu för dej då? :D

Kom hem sent igår, orkande inte sätta på datorn...

Vet inte om Snoffan é så himelens smal men domaren klagade inte iaf.:D Ärligt talat så är jag så fruktansvärt JÄTTEGLAD!! :bump: :D Hon fick 98889=42p!! Har inte lyckats få 9a på traven förut så det var jag så kanonglad över för den har vi jobbat så på!! Fö var jag inte nöjd med visandet, hon var lite för pigg å småtravade i skritten och ville inte ställa upp sig som hon brukar framför domaren, men det är helt mitt eget fel, har inte tränat för hand hemma som jag ska... :smirk:

Typ:
Feminin av mkt god rastyp

H,h & b:
Bra framarti, ngt sluttande kors

Ben:
Välbenad från sidan, ngt tät

Skritt:
Energisk men för dagen ngt spänd

Trav:
Lätt, vägvinnande

Hon vart Unghästchampion russ samt BIR. 2a på totala Unghästchamp (BIS vinnaren slog henne där, ett 1-årigt Welsh Mountain sto) samt Reserv BIS!! :love: :banana:

Å så ett par bilder:

IMG_5555bc.jpg

Täcket hon fick var tokstort men fint!!

IMG_5601bc.jpg

Hoppas att ingen nu tar detta för skryt el så... Jag vart så glad att tårarna rann ett tag... :p

//M

GRATTIS!!! :banana:

Var det premiering? I så fall grattis igen till ett fint diplomsto, annars kniper ni säkert ett diplom!

Själv pågår nedräkningen till premieringen i Bollerup, hoppas på Diplom för Svala där

Vet inte om Snoffan é så himelens smal men domaren klagade inte iaf.:D Ärligt talat så är jag så fruktansvärt JÄTTEGLAD!! :bump: :D Hon fick 98889=42p!! Har inte lyckats få 9a på traven förut så det var jag så kanonglad över för den har vi jobbat så på!! Fö var jag inte nöjd med visandet, hon var lite för pigg å småtravade i skritten och ville inte ställa upp sig som hon brukar framför domaren, men det är helt mitt eget fel, har inte tränat för hand hemma som jag ska... :smirk:

//M[/QUOTE]

Jisses vad kul!!! GRATTIS!!! det var hon värkligen värd så vacker som hon är!!
Tok kul!!! :D:D Värkligen grattis! :) och vad mycket fina Rosetter!! :love: :love: den som ja fick va jättte ful :rofl:
Var det på premeringarna? :O:O:O Väligt fina poäng juh! :) och omdömen! vart var du någon stanns och visade henne? .

Speciella_tina skrev:
GRATTIS!!! :banana:

Var det premiering? I så fall grattis igen till ett fint diplomsto, annars kniper ni säkert ett diplom!

Själv pågår nedräkningen till premieringen i Bollerup, hoppas på Diplom för Svala där

Tack! Det var inte premiering, den är i juli och vi åker över till Lojsta och visar henne. Den dagen kommer jag att skaka av nervositet! :crazy: Mina tävlingsnerver är inte de bästa å jag tar absolut inget för givet utan tror på det när jag ser det helt enkelt... Men det vore väldans kul förstås... :)

Har du ingen exteriörbild på Svala? Har du ställt henne förut? Hur går det med travet för hennes del? Å körningen? Hur mkt tränar du med henne ca per vecka? Ursäkta alla frågor men det är lite kul å höra vad en jämnårig gör... :)

//M

linneaforss skrev:
Jisses vad kul!!! GRATTIS!!! det var hon värkligen värd så vacker som hon är!!
Tok kul!!! :D:D Värkligen grattis! :) och vad mycket fina Rosetter!! :love: :love: den som ja fick va jättte ful :rofl:
Var det på premeringarna? :O:O:O Väligt fina poäng juh! :) och omdömen! vart var du någon stanns och visade henne? .

Ha, ja kvaliten på rosetter kan ju verkligen variera men här var det fina. Tog ett tag innan man greppade att det bara var konkurrensrosetter man fick i första vändan. Vart lite märkligt, en del fick blå-gul med 35p typ... El blå fast de fick guld då de var tvåa i klassen... Jag var bra nervös innan jag fick redan på poängen då jag ju vann klassen men inte fick veta (förrän i Unghästchampionatet, som gick först efter att alla andra russklasser var klara :eek: ) om det var guld då tvåan i min klass fick 37p... Den blå-gula rosetten brukar ju iaf avslöja valören men så var det ju inte i detta fall, var övertygad om att det skulle bli silver eftersom jag inte var nöjd med visningen... :crazy:

Jag var på Södermanlands Hästavelsförening i Färentuna på Ekerö och visade henne. Domare var Viveka Karlestrand. Kanonfint ordnat allting! :)

//M

Pga tillfällig tidsbrist och långsiktiga utbildningsplaner har Svala hamnat i "fölboxen". Hon är betäckt med Helios 373 så förhopningsvis för vi föl nästa år. Hon går på lösdrift 6 mil från mig nu, jag är och kör henne på helgerna. Annars kör dejag har henne hos hene några dagar i veckan, och det blir mer i sommar! Hon sköter sig exemplariskt!

Går kvallopp en gångi månaden utan en chans att klara det än! :angel: Men det är bra erfarenhet för henne. Hon har inte förståt varför man ska gå snabbt än, och längta ine efter de andra hästarna!

Har du några planer på att kvala din?

Svala 2 år
Utstllningfgeltofta2005001.jpg

Utstllningfgeltofta2005006.jpg

Svala joggar på travbanan
DSC_0844.jpg

Hihi! okej!! :) Ja det är ju alltid roligare när man får fina priser än när de är halvdanna och fula! :crazy: Även om inte priserna är allt :p Men det är klart att man vill ha nått som bevis för framgångarna :d
När jag vann på Axevalla förra helgen så var inte heller priserna de vackraste :( man brukar få stora pokaler....å så när jag ÄNTLIGEN vann så fick ja en jätte ful och då menar jag jätte ful glas skål!
Det låter fint, men den var värkligen hemsk! inte var det inristat något på den heller :confused: men aja vi fick ju hederstäcke å så :) Har du ingen helbild på henne med täcket? :) de såg fint ut!!
Du får gärna visa lite mer bilder på din skönhet! :love:

Här är lite fler på min!:)

Colt i lopp!

Coltheat2.jpg

Fotomodell :smirk: :angel:

COOLt.jpg

Colt som 4 åring :)

DSC05237.jpg

9f1bccae.jpg

Åså segerbilden! :smirk:

DSC01658.jpg

Speciella_tina skrev:
Pga tillfällig tidsbrist och långsiktiga utbildningsplaner har Svala hamnat i "fölboxen". Hon är betäckt med Helios 373 så förhopningsvis för vi föl nästa år. Hon går på lösdrift 6 mil från mig nu, jag är och kör henne på helgerna. Annars kör dejag har henne hos hene några dagar i veckan, och det blir mer i sommar! Hon sköter sig exemplariskt!

Går kvallopp en gångi månaden utan en chans att klara det än! :angel: Men det är bra erfarenhet för henne. Hon har inte förståt varför man ska gå snabbt än, och längta ine efter de andra hästarna!

Har du några planer på att kvala din?

Hon är ju kanonfin på bilderna redan som tvååring! Vad har du fått för bedömning på henne? Å inte är det väl fel å betäcka henne nu, är det den som "Fjunet" ska ha? Hur hög är hon? (Hmm... Svala alltså, inte Fjunet... ;) )

Skönt å höra att det är fler 3-åringar som inte greppat det här med travet!! :D Pärlan tycker inte att man behöver trava fort på en bana (skulle säkert galoppera fort om hon bara fick...) och tycker oxå att man får vända precis när man vill, tokfarligt!! :eek: Har varit på Valla 1 ggn i veckan för miljö- å banvettsträning under våren (springa snabbt är det inte tal om här ska vi bara klara av att springa ett HELT varv utan att vända!!) men eftersom hon vänder så har jag lagt ner det tillfälligt, vill inte att det händer ngt! :crazy: Hon är iaf inte i närheten av kvaltider hon heller, lallar omkring i 3 min tempo, får se hur det blir med travandet i framtiden, hon funkar ju så bra i körningen så vi får se... Men nog hade jag tänkt att hon skulle varit kvalad å klar redan nu, de andra 3-åringarna jag haft var igång med tävlandet för länge sedan vid det här laget... Men å andra sidan höll jag ju då inte på med att köra i form på tömmen å sådant som jag försöker sträva efter nu så det kanske är skillnaden?? Svårare att kombinera?

Här é hon på Valla iaf (bakvarv går bättre än rätvarv) :crazy: :
IMG_4434b.jpg

//M

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix