Bilder på avkommor efter NIVEAU och EMMERTON

Casper

Trådstartare
Hej!
Jag har sökt här på nätet och finner ingen bra tråd med bilder, finns det nån här som har bilder på Emmerton el Niveau-avkommor?

Jag är svag för dom två hingstarna (bland annat dom :p ) så det vore kul o se på bebisar el bilder på hingstarna själva. Niveaus hemsida har jag tittat på en del.

men man kan inte se för mkt av dom =)

Sv: Bilder på avkommor efter NIVEAU och EMMERTON

Jag har en Niveau-avkomma född -08 :) Skitsnygg om jag får säga det själv! Sitter med min dotter nu men när hon somnat så återkommer jag och kan visa lite bilder och filmer :)

Bildbombar lite. Stammen har du här http://blup.se/sv-SE/horses/211299-red-hot-chili-swb :)

Alldeles nybakad! :love:
php5ynnlw.jpg

Som bebis
phpmp9awz.jpg

Från vintern -10
183919_10150151709225712_582615711_8112206_6706660_n.jpg

Senaste bilden, 1½v sen
305470_10150415433550712_582615711_10272311_1544593721_n.jpg

Och så två filmer från när hon löshoppar första gången
http://youtu.be/4kiHV_4o0UM
http://youtu.be/muBIGy6JDLo

Håll till godo :)

Det ser ut som en stadig bit, men med tanke på mammans stam kanske det kommer från henne?

Säkerligen. Den här är smäcker och graciös jämfört med mamma. Nu gör inte sista bilden (som också är nyast) henne rättvisa. Ska försöka ta nya bilder till annonsen snart, visar dem här då :)

Säkerligen. Den här är smäcker och graciös jämfört med mamma. Nu gör inte sista bilden (som också är nyast) henne rättvisa. Ska försöka ta nya bilder till annonsen snart, visar dem här då :)

vilken fin häst du har!!!! :laugh: hur är hon i sättet? =)

Tack! :)
Hon är lite "blond" ibland men oftast lättlärd och samarbetsvillig. Litar mycket på de människor hon känner. Jag har ju hanterat henne sen hon var ett par timmar gammal och det märks ju. Inridningen är på g, och hittills går det bra. Hon går i form väldigt naturligt och bär sig bra. Att vi är sena beror på att jag blev oplanerat gravid mitt i allt :angel:

Halloj!!

Jag har massor av bilder på niveau som liten men kan inte lägga in dem här. Tyvärr alldeles för svårt och krångligt för min del
Men kan kan maila till någon som har lust att lägga upp bilderna

Mvh Bumpigumman

Här har vi min Niveau-avkomma, mamman är e: Maistic - Uskudar Des Malais.
Han är född -09.

1 dag gammal

28323692.jpg
[/url][/IMG]

28323738.jpg
[/url][/IMG]

3 månader gammal
30130030.jpg
[/url][/IMG]

Just hemkommen från betet och nykastrerad 2 år och 3 månader gammal
32784595.jpg
[/url][/IMG]

Äntligen utsläppt efter boxvilan efter kastreringen
32784596.jpg
[/url][/IMG]

Här har vi min Niveau-avkomma, mamman är e: Maistic - Uskudar Des Malais.
Han är född -09.

1 dag gammal

28323692.jpg
[/url][/IMG]

28323738.jpg
[/url][/IMG]

3 månader gammal
30130030.jpg
[/url][/IMG]

Just hemkommen från betet och nykastrerad 2 år och 3 månader gammal
32784595.jpg
[/url][/IMG]

Äntligen utsläppt efter boxvilan efter kastreringen
32784596.jpg
[/url][/IMG]

Gud va läcker!! hur är din rent psykiskt?

För övrigt ser jag att båda era föl fått bläs och strumpor, har ni mkt vitt på stona och deras led bakåt oxå? =)

Här är mamman till min. De är väldigt lika, men Chili har mer vitt på benen vilket måste komma från Niveau.

8725_177881235711_582615711_3701657_6754769_n.jpg

n582615711_2655854_4733481.jpg

Här kommer bilder på Malwa som är Niveau-Elektro-Brie. Hon är född 2010 ska försöka ta några nya bilder på henne nu när hon är ett år drygt :). Hon var tyvärr jätte rädd som föl det var bara jag som fick komma i närheten. Men nu är hon den goaste hästen vill bara vara med och gosa hela tiden. Rör sig mycket trevligt också:laugh:

th_hst001.jpg

Malwa 2010

hst013.jpg

2010

hst017.jpg

2010

Nytagna bilder på Malwa e.Niveau!

hst031.jpg

Malwa 1år

hst029.jpg

1år

hst028.jpg

1år

Gud va läcker!! hur är din rent psykiskt?

För övrigt ser jag att båda era föl fått bläs och strumpor, har ni mkt vitt på stona och deras led bakåt oxå? =)

Som föl var han väldigt skygg, det har tagit tid för honom att lita på människor. Han har aldrig varit dum, utan bara försökt fly. Jag resonerar som så att sådana hästar måste få ta sin tid så jag har hanterat honom därefter, med lugn röst, inga hastiga rörelser och tänka efter en gång extra. Det har verkligen lönat sig när det gäller honom då han nu är helt okomplicerad, en riktig myspojke som alltid kommer när man ropar på honom i hagen. Traskar rakt in i transporten och står som ett ljus däri. Täcke, gjord och träns har inte varit några problem och man får ta på honom precis överallt.
Han åker iväg på inridning inom 1 månad, jag får väl återkomma efter det när jag vet hur det gått ;)

Hans mamma är fux med stjärn & snopp, hennes första avkomma efter Tornesch är en exakt kopia av sin mor så jag kan enkelt säga att hans teckning kommer till största delen från Niveau.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
2 126
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka