Bilder på alla 170cm ryttare!

Skreppur

Trådstartare
Jag har värsta komplexet. jag har fått för mig att jag är för lång för islandshäst, så att det ska se bra ut.. :(

vet att många här rider islandshäst, kan inte alla som är runt 170cm lägga in en bild på sig själv och sin islandshäst?

Hjalp maj :crazy:

Sv: Bilder på alla 170cm ryttare!

Jag är 170 cm lång, min häst är ca 140 cm hög. Tycker inte att det ser ett dugg fel/konstigt ut...

T219mars.jpg

toltstm.jpg

Har tyvärr ingen bild på mig när jag rider min häst. Men jag är 172 cm och min häst är ca 127. Hon är liten att titta på, men mycket häst att sitta på. Jag känner mig inte lång. Rider även min dotters lilla på 125. Inte heller där känner jag mig för lång. Enda nackdelen som jag ser det är när vi rider ut och ska gå över gärdsgårdar och annat som ligger ivägen. Jag måste lyfta mina ben eftersom de hänger i höjd med hästen framknän.:rofl:

Filippan, åh vilket fint ekipage ni är! :love: Kanske bara inbillar mig? Men jag har så långa ben -komplex-.. :/

Jag är 179 cm med låååååånga ben. Min häst är ca 141 cm.
Känner mig inte lång, och tycker jag inte ser lång ut...
Volten-19-mars-035.jpg

Volten19mars037.jpg

Senast ändrad:

oh nä va kul hihi 125 e det oxå en islandshäst? o 127 va roligt att nån mer har små hästar....min är mitt emmellan era 126=) har du inga bilder på hästarna?

Jag är 169cm, Faxi är 139. Och jag har grymt långa ben. :p Jättesvårt att hitta ribyxor som inte blir för korta när man rider.

toltliten.jpg

Sitter i skolan nu, men om ni går in på min hemsida och klickar på Kjarni så finns det en bild på oss. Jag är 176 cm lång och har långa ben.

Jag är 1.66 och mina hästar är 1.37, 1.40 och 1.42 eller liknande och jag ser och är inte för lång :cool:

Yeahnny skrev:
Det är därför man gillar Sonnenreiters extra långa :love:

Exakt! vissa av deras modeller blir t.o.m lite för långa! :bump: Köpte ett par Horka med extra långa ben, men det räckte inte! Finns mån att lägga ner dem, men jag säljer dem istället så kan jag köpa ett par som passar. De sitter illa på mig.

Filippan skrev:
Jag är 170 cm lång, min häst är ca 140 cm hög. Tycker inte att det ser ett dugg fel/konstigt ut...

T219mars.jpg

toltstm.jpg

Har sagt det förr men det tål att sägas igen: Ni är ett mycket harmoniskt team du och din häst på varenda bild av er! Just så här skall formen se ut i tölt! Jättehärligt att se!

Jag är 169 med långa ben och den bästa häst jag ridit och som passsade mig som handen i handsken var lille Silfur-Reynir på 132 cm. Inte tusan kände jag mig stor på något sätt på honom. Men som Magnus Lindquist sade: Han ser liten ut men känns stor att rida!

Senast ändrad av en moderator:

Har inte någon jättebra bild, så det får bli utan... jag har nydligen mätt mig och då var jag 171 cm lång, min häst är ca 135-137 cm hög. Sen har jag långa ben som är ca 107 cm som hänger under kanske 1,5-2 dm under hästen:crazy: Kan nästan möta fötterna under hästen som en sadelgjord:D Fast bara nästan som tur är!

Här kommer några bilder av mig, jag är 176 lång och har extremt långa ben:
lizstmin.jpg

Här rider jag Stigandi som är ca 134.

tur01m.jpg

Jag och Kvika, ca 133

Om bara häst och ryttare är i balans så spelar ju inte storleken någon roll!

Själv är jag väldigt kort, men jag har en kär vän som är något längre=)

Här kommer några bilder på min käre vän Juvelflickan och hennes supersöta Anna. Anna är knappa 130 cm och den stolte ägarinnan är 176 o har extremt långa ben!! :)
tölt1.jpg

2_03.JPG

galopp1_01.JPG

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka