Bilder och filmer 2015

Det är väl iofs charmen med dem ;) (ibland i alla fall :p)

I know... men är där en stor stock el likn. så att man har något att verkligen rida fram till är det av någon anledning enklare än att bara droppa ned :confused: Jaja, jag är övertygad om att han i sinom tid kommer på hur man gör, lite behöver han ju hjälpa till själv.

Ok du menar att en vanligt kant är värre än stock? Stock som ligger på kant då? Typ

vattenhinder_2010.jpg

Ok du menar att en vanligt kant är värre än stock? Stock som ligger på kant då? Typ

vattenhinder_2010.jpg
Japp. Jag menar inte iofs det, men min häst gör :p
Kan inte se bilden men ligger det en stock på kanten kan det gå either way, lättare att rida an om stocken är av modell lite större.

Min nya stjärna debuterade också TH100 på samma tävling som emma-vsm. Han kändes superfin och fick 8,5 exkl tidsfel och blev trea. Korvisen fick 8,0 och blev tvåa :)
@Novali01 pratade inte du om vattnet? I denna snutt ser man vattnet bättre tror jag

Terrängträning igår, hästen kändes jättefin men jag var nog lite ringrotstig, glömde vägar och glömde ibland helt att man kanske måste styra ordentligt också :angel:

Jag tyckte det såg bra ut, och om du var ringrostig, vad var då jag...? :D Leia var glad iaf, lite för glad - hon uppförde sig ganska ouppfostrat i början, men sen blev det lite bättre. Det blev lättare för mig att rida ordentligt då oxå. Nästa gång ska vi träna mer på pallisadhindret. :angel:

Men jösses @Gabby_Ossi så jäkla bra!!! Vilken skillnad! Vad har ni gjort?! Nosen framme o inte alls den där läskiga katapultkänslan jag brukar ha när jag sett er tidigare, när han hoppat sådär spänt o sen bara sparkat efteråt liksom? Har ju alltid undrat hur du vågat :D Fan vad kul o se!!

Ja haha bukevärlden är liten...vi var ju också där o hoppade, kamikazepiloten, Irländaren och jag som markvärdinna...

Irländaren skötte sig super iaf, är så himla nöjd med hur han utvecklats, känns skönt inför veckans bravader!

Hemkomna från fälttävlansveckan med bara glada miner i minne o felfri terräng för mig och irländaren men allra roligast av allt, ungen kom 4:a på SM!!:bump::banana::bump: Så lycklig över att allt äntligen stämde igen, ponnyn hoppade hela terrängbanan med spetsade öron och ungen red som hon var tillsagd. Lydigt barn= lycklig coach!:devil:

Några små korta filmer på Irländaren och mig:
http://s874.photobucket.com/user/Novali/media/Flyinge boumlrjan_zpsmzr4n1pi.mp4.html?o=0
http://s874.photobucket.com/user/Novali/media/Flyinge mitten_zpstngg2drw.mp4.html?o=2
http://s874.photobucket.com/user/Novali/media/Flyinge slutet_zpstyi1slak.mp4.html?o=1

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama