Bilder och filmer 2015

Näe precis, inget fel på Tiggern (!) alls! Tvärtom och jag såg flera övervuxna connemaror på Irland, hästar med 50% connemara inslag som går som ISH mm mm som jag hade kunnat döda för att få äga så därför blev jag mer avis när jag såg @Bison s söta häst.

@sorbifolia Gick det bra då? Vi kom inte iväg eftersom ponnyn blev sömstucken 2 dgr innan...:mad:

Ja, det gick bra - både hästarna klarade de mål jag satt för dom: Grå felfri på hinder i terrängen och ett godkänt kval, och brun tog sig igennom alla moment utan att bli diskad! Hon kändes dessutom superfin sista 75% av terrängbanan då hon väl kommit på vad hon skulle göra. :love: :D

Vad tråkigt att ni inte kom iväg! :(

Ha ha vilket underbart bra mål att inte bli diskad i nåt moment!:D Så ska jag tänka v 29 med min lille nya Irländare...

Haha, precis, det kändes som ett lagom mål - och nu kan jag vara nögd trots att vi troligen satte nytt världsrekord i antal straff! :rofl: :up:

Näe, men hon är liiiite speciell, så jag var faktiskt rädd att vi skulle hoppa över dressyrstaketen eller helt enkelt inte komma vidare från dressyren - nu blev det 50% trots att galopprogrammet var med flera inlagda explotioner :angel: och i hoppningen blir hon så himla taggad och rusar iväg så jag glömmer ibland att rida framåt vilket gör att hon ju stannar istället - vi har helt enkelt inte hunnit rida ihop oss helt 100 än. :cool:
Terrängen har hon hellre aldrig gått innan, det var ju tänkt att vi skulle rida ST80 i Norra Bohuslän, som kändes lagom snällt, vi har inte tränat på så mycket 90-hinder så jag var beredd att avstå från att hoppa hela banan om det inte kändes bra. Nu blev det lite vingligt i starten och så stannade vi på vattnet (som var hinder 4 på väg bort från framridningen, lite svårt för debuterande hästar...?) men efter vattnet var hon super. :heart

Nästa tävling kommer jag fundera på att möjligtvis höja ribban lite och ha som mål att få mindre än 200 straff.... eller iaf under 250.... ;) :angel: :p

Näe precis, inget fel på Tiggern (!) alls! Tvärtom och jag såg flera övervuxna connemaror på Irland, hästar med 50% connemara inslag som går som ISH mm mm som jag hade kunnat döda för att få äga så därför blev jag mer avis när jag såg @Bison s söta häst.

Men varför köpte du ingen sådan istället då?

Så vi var i Ljuslingsbacken i helgen! Det var en minst sagt saftig 1* bana (och inte helt sjysst imnsho; med 2x mördarbacke med hinder på toppen) + mååånga kombinationer (20 hinder, 30 språng). Tror att bara 3 el 4 ekipage var felfria på hinder och ingen var i ens närheten av att vara inom tiden.
Lilla häst gjorde ett utmärkt jobb, även om det slutade med att jag valde att utgå när han stannade på näst sista hindret (vårt "vanliga" dilemma med nedhopp i vatten). En strålande felfri hoppning gjorde vi också i värmen, mkt nöjd med min fina häst :love:

ljus08.jpg

ljus05.jpg

ljus12-01.jpg

ljus12-001.jpg

ljus14.jpg

ljus10.jpg

Jag var i Katrineholm på stilterräng förra veckan och red ST100. Det var en fin bana men ganska liten yta med mycket hinder. Fröken var ganska spänd och inte riktigt framme men hon hoppade runt banan felfritt även om det gick långsamt. Det var en utmaning att tävla på en ny terrängbana som hon inte sett innan!

Vi fick 7,7 poäng men en massa avdrag för tiden så vi slutade på 4nånting. Det räckte till en andraplats tro det eller ej!

Liten film:

Min vanliga mästerliga hovfotograf :)
Ja, tänk att min lilla häst hoppar runt 1* banor nu :up: Vi behöver bara träna ännu lite mer på vatten så kommer det att bli såå bra!
Ja det är verkligen roligt att det går så bra! Jag är övertygad om att vatten"problemet" kommer lösa sig också.
Själv måste jag då och då påminna mig om att saker tar tid och att mitt mål är långsiktigt, vi investerar i framtiden genom dessa oändligt många 90-klasser (och lika många 100-klasser lär det bli). Skönt att ha en coach som kan påminna en om det ibland ;)

Min vanliga mästerliga hovfotograf :)
Ja, tänk att min lilla häst hoppar runt 1* banor nu :up: Vi behöver bara träna ännu lite mer på vatten så kommer det att bli såå bra!

Men det måste väl blivit bättre nu efter alla dessa år :confused: Vad är det som händer när han inte vill hoppa vattnet? Är det något särskilt utseende eller gillar han inte det överlag?

Man undrar ju verkligen hur hästar tänker ibland.. mina ubertittiga markskygga bröder mörkgrå och lilla mörkgrå har ju och är varit sjukt tittiga men vatten och gravar har aldrig varit några problem eller nåja lilla mörkgrå har ju inte haft någon karriär än men på träning so far så har han aldrig glott på det.

Stora mörkgrå då , han blev jag väldigt förvånad över hur han enkelt bara seglade igenom alla vattenhinder med stock och nerhopp men vada ner i vattnet var livsfarligt (för vattenytan rörde ju sig) spelade ingen roll om jag kom i sken mot vattenvadet för han kom ner i skritt eller tveksam trav varenda gång, så när jag red i Trossnäs ett år och såg den stora stocken som ihopp så tänkte jag att där kommer jag aldrig komma i .. inte ens ett litet titt! Haha ja herregud

Senast ändrad:
@fio Det har blivit mycket mycket bättre, men på nedhopp med landning i vatten är han fortfarande tveksam och stannar ibland. Han har alltid gått i vilket vatten som helst, så det känns inte helt logiskt... (Just detta vattnet var lite litet och inne i skogen, det gjorde ju inte saken enklare.)

Ni var jättefina!! Det vattnet han stannade på är ju en kraftig sluttning med mörkt vatten där nere. Droppet var ju rejält dessutom så man måste vara väldigt otittig för att inte stanna där.

Lille Bosse var ju också med, har äntligen satt ihop en liten film men av outgrundlig anledning är dressyren oskärpa i.

@fio Det har blivit mycket mycket bättre, men på nedhopp med landning i vatten är han fortfarande tveksam och stannar ibland. Han har alltid gått i vilket vatten som helst, så det känns inte helt logiskt... (Just detta vattnet var lite litet och inne i skogen, det gjorde ju inte saken enklare.)

Men jag säger ju det.. hästar är inte logiska :D

Ja jag hoppas det löser sig för det blir ju inte mindre nerhopp i vatten nu direkt!

Men jag säger ju det.. hästar är inte logiska :D

Ja jag hoppas det löser sig för det blir ju inte mindre nerhopp i vatten nu direkt!
Det är väl iofs charmen med dem ;) (ibland i alla fall :p)

I know... men är där en stor stock el likn. så att man har något att verkligen rida fram till är det av någon anledning enklare än att bara droppa ned :confused: Jaja, jag är övertygad om att han i sinom tid kommer på hur man gör, lite behöver han ju hjälpa till själv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama