Bilder och filmer 2015

Jag har gjort tävlingsdebut med lillstjärnan! Vi gjorde en felfri runda på stilterrängen på Ridklubben Udden H90. :banana:
1980346_10205665870400531_33582024475191718_o.jpg
10365611_10205665869240502_7246624945748978996_o.jpg
11212142_10205665868400481_2923825437089875294_o.jpg

Idag har vi debuterat H100 med nästan felfri terräng och lite dramatik!

Hon hoppade helt super hela banan, vid vattenhindet drog hon dock av sig en sko (kolla noga på bilderna så ser ni när skon flyger iväg) och snubblade till så jag höll på att få bada..Lyckades återfå balansen och få ner tempot och kunde lägga en volt (en cirkel alltså..inga fler akrobatiska grejer) i vattnet och fortsätta ut över stocken med ris över och vidare inom tiden i mål! (dock fick jag i efterhand reda på att hinderdomaren dömde detta som ett stopp och jag var för sen med att lägga in protest eftersom jag trodde att jag var felfri (vad jag vet får man lägga en volt så länge anridning inte är påbörjad och det var dessutom ingen som ropade "ett stopp" vilket de egentligen ska göra om det ska vara riktigt. Jag red dessutom aldrig an mot stocken utan svängde så snart jag rätat upp mig) Jag kollade heller inte resultaten förrän efteråt eftersom jag visste att vi ändå inte skulle bli placerade då dressyren var hyffsad men hoppningen katastrof. Lite tråkigt, men nu vet jag att terrängen i alla fall inte är några problem debuten avklarad så det är bara att träna vidare och i fortsättningen alltid kolla reuslutaten noga inom 30 min! Så lycklig för min häst som jag från början fick lägga ner fälttävlan med för att hon inte ville hoppa vatten!

dsc4117_556b6d7cddf2b3751c4fcf40.jpg

dsc4093_556b6d702a6b226818bc8188.jpg

dsc4100_556b6d732a6b2267ae531529.jpg

Ser ni skon till höger i bild? (jaa den var rätt skev när vi hittade den sen...)

Idag har vi debuterat H100 med nästan felfri terräng och lite dramatik!

Hon hoppade helt super hela banan, vid vattenhindet drog hon dock av sig en sko (kolla noga på bilderna så ser ni när skon flyger iväg) och snubblade till så jag höll på att få bada..Lyckades återfå balansen och få ner tempot och kunde lägga en volt (en cirkel alltså..inga fler akrobatiska grejer) i vattnet och fortsätta ut över stocken med ris över och vidare inom tiden i mål! (dock fick jag i efterhand reda på att hinderdomaren dömde detta som ett stopp och jag var för sen med att lägga in protest eftersom jag trodde att jag var felfri (vad jag vet får man lägga en volt så länge anridning inte är påbörjad och det var dessutom ingen som ropade "ett stopp" vilket de egentligen ska göra om det ska vara riktigt. Jag red dessutom aldrig an mot stocken utan svängde så snart jag rätat upp mig) Jag kollade heller inte resultaten förrän efteråt eftersom jag visste att vi ändå inte skulle bli placerade då dressyren var hyffsad men hoppningen katastrof. Lite tråkigt, men nu vet jag att terrängen i alla fall inte är några problem debuten avklarad så det är bara att träna vidare och i fortsättningen alltid kolla reuslutaten noga inom 30 min! Så lycklig för min häst som jag från början fick lägga ner fälttävlan med för att hon inte ville hoppa vatten!

dsc4117_556b6d7cddf2b3751c4fcf40.jpg

dsc4093_556b6d702a6b226818bc8188.jpg

dsc4100_556b6d732a6b2267ae531529.jpg

Ser ni skon till höger i bild? (jaa den var rätt skev när vi hittade den sen...)

Men var det separat numrering på vattnet eller a+b? Är det samma hinder får man inte lägga volt oavsett påbörjad anridning.

@_Peplis_ det bästa i sådana lägen är att ropa volt, så är man övertydlig att man inte rider an. De behöver inte skrika stopp heller utan det är främst vid tex vatten där man kan bli stående ett tag som de säger till när de dömer stopp.

@_Peplis_ det bästa i sådana lägen är att ropa volt, så är man övertydlig att man inte rider an. De behöver inte skrika stopp heller utan det är främst vid tex vatten där man kan bli stående ett tag som de säger till när de dömer stopp.

@Murray Aha okej, bra tips det ska jag komma ihåg! (eller förhoppningsvis inte behöva använda mig av :))

Vi var på träning igår, börjat trappa upp svårigheter så smått! Dock så var vi ju aldrig nere i vattnet förra träningen pga gipsad hov så helt plötsligt så gick det ju bara att springa på ena hållet :meh:.
Hinder på snedden var också konstigt påfund tyckte Bruce, då får minsann matte se till att styra lite bättre först!

(Var bara tvungen att ha kvar den stillbilden som youtube valde ut :rofl: )

Bosse är ditt svek mot svensk avel? :p fint djur!!!!

Sista rundan igår, kan man inte nästan säga att vi galopperar numera??? Tusen mil från tävlingstempo men alltså det är väl faktiskt galopp nu?!

Men vad jag lääääängtar efter min sadel.... kände mig som en nickedocka hela träningen o bara drar in nosen, apa vill dålig känsla jag hade

Vi har varit på hopptävling i brist på fälttävlansstarter! Fröken var duktig, det var hennes första tävling med omhoppning, hon dubbelnollade i 1 m och fick ett nedslag i 110-debuten.
Överlag var hon ganska sprattlig och sparkade mot både skänkel och högtalare och andra hästar som red upp i röven på henne men hon var ändå positiv och hoppade bra. I första klassen ganska taggad men i andra stod hon emot lite, kanske pga att hon halkade till i en kurva (och blev förbannad och sparkade givetvis, därefter kom rivningen). Jag är nöjd iaf!

Fotograf: Maria Josefsson

@the_connemara Ser jättebra ut o JA ni galopperar! Bara att komma till start nu.:)

@fio Ja han är okomplicerad på ett sätt men vi måste träna måååååånga smalhinder!:o Galoppen är dock ljuvlig...:love:
Lilla Mörkgrå ser helt fantastisk ut på det fotot och jag som sett filmerna måste säga att han verkligen har växt upp på riktigt nu!:bump:

@emma-vsm Åh vilka fina bilder!:love:

Så jäkla grym du är @fio! Är det bara jag som tycker han är lik stora storebror? Fin :love:

Extra bra för mig o se en häst bara kliva över flera av hindren vi hoppade igår som jag tyckte var jättehöga :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur