Bilder och filmer 2015

Tripple brush

abr_20150409_190953_e_4060.jpg

Vanlig låda

abr_20150409_191534_e_4111_v2.jpg

Ihopp i vattnet.. sen tvär högersväng för att hoppa ut på den stocken man tidigare såg

abr_20150409_191627_e_4114.jpg

@Novali01
Han har ju alltid varit rund om magen och haft lite extra kilon trots att han lever på ingenting. :p
Men han gick upp mellan 50-100 kg på en dryg månad efter att R blev dålig och inte finns mer. R lekte och jagade Conny i timmar varje dag så känns lite hopplöst just nu, men han har gått ner lite granna igen iaf.

Hur gick det för er i Tågarp då? @Murray Är ju hopplöst när de är tjockisar...det enda som hjälpte på Harriet var att åka till Belgien! Resan o stå på stall slankade ned det lilla fettot..:p Men efter 1 vecka hemma är hon nu back in business i sin tjockiskostym!:arghh:

inhopp sunken road, man ska ner i hålet där som inte syns (man ser bara flaggorna) på ett galoppsprång och sen är det ett galoppsprång därnere och sen upp igen

abr_20150409_182916_e_3495.jpg

Alltså såna hinder som det där är precis anledningen till att min knäppskalle-hopphäst aldrig kommer gå höga klasser i fälttävlan..... Hon skulle definitivt forsöka hoppa rakt över hela "road-en", i stället för ner och senn upp.... :nailbiting: :p

Får nog hålla kvar min goa gråa ett tag till, känner jag! :love: Tänker åka på träningsläger till Johan i juli, med dom båda om allt går vägen...

Alltså såna hinder som det där är precis anledningen till att min knäppskalle-hopphäst aldrig kommer gå höga klasser i fälttävlan..... Hon skulle definitivt forsöka hoppa rakt över hela "road-en", i stället för ner och senn upp.... :nailbiting: :p

Får nog hålla kvar min goa gråa ett tag till, känner jag! :love: Tänker åka på träningsläger till Johan i juli, med dom båda om allt går vägen...

haha nädå.. det är ju iallafall 5-6 meter därnere i gropen. inte ens min gamle galne försökte sig på något sådant... och då gick han lätt på studs på 9 meter i början av sin karriär ;)

haha nädå.. det är ju iallafall 5-6 meter därnere i gropen. inte ens min gamle galne försökte sig på något sådant... och då gick han lätt på studs på 9 meter i början av sin karriär ;)

Hmmm, altså min går på 2 steg på 4-stegs avstånder..... :p Så hon kanske är liiite mer sansad då! Men vi får väl se om jag vågar forsöka, kanske får travhoppa in då åtminstonde.... :angel: :D

Vi hade träning för Magnus G i helgen, och de nya fina hinderna var färdiga! Vi fick bakslag i terrängen, min lilla häst vägrade hoppa ner i vattnet. Tog oss en 20 minuter innan hon till slut kravlade ner över kanten. Hon skadade sig på baksidan av frambenet, ytliga skrapsår men är rejält svullen och halt nu, så vi får se hur det blir till helgen, skulle ju rida första riktiga H100 i Flyinge.

Hade både fotograf och filmare med mig, såhär road vad min stackars filmare av mina turer vid vattenhindret.

:rofl: Stackars!!

Upp från sunken road

Nya stora banken! :heart

Surar vid lilla nerhoppet

Kravlar ner

Här kan man förstår hur hon fick skrapsår på baksidan av framknäet vänster fram...

@Novali01
Han gick 100-klassen i Tågarp och fick 43 straff i dressyr, ett nedslag i hoppningen (som var mitt fel) och felfri jättehärlig terräng men fick 10 straff för tiden så rasade i listan men fick ändå en placering :)

@fio Han kommer tyvärr antagligen alltid se burkig och tjock ut eftersom han är skapt så men har inte brytt mig så mycket fram till nu, då han visar att övervikten sliter på honom just nu.

Ser otroligt härligt ut med alla terrängbilder! :love:
Jag är gammal nykomling (och ft. amatör) som varit frånvarande på buke i flera år. Tittar in lite då och då och tänkte passa på att bidra med lite bilder till tråden. :) Från gårdagens terränghoppning på Tågarpsorten.
Jag rider en "liten" hingst på 154 cm:)
(vet inte om jag lyckas få in bilderna, buke har ändrats så mycket sen jag var här sist)
11144670_10206852941706192_603134983_o_1.jpg
a>

a>

a>
a>

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama