Bilder och filmer 2015

Hästen är van att löshoppa och alla avstånd gör ju att man kommer rätt hela tiden, tycker det är intressant att försöka att inte inverka utan bara följa med, många gånger försöker jag för mycket när jag rider så att jag förstör mer än jag hjälper..

@emma-vsm Tyckte det var ok till det blev så långt till nästa hinder! Men det är klart, man börjar ju på lägre höjd förstås!
Hade varit spännande och säkert väldigt nyttigt att prova.

@emma-vsm Tyckte det var ok till det blev så långt till nästa hinder! Men det är klart, man börjar ju på lägre höjd förstås!
Hade varit spännande och säkert väldigt nyttigt att prova.
Innan vi ledde henne upp till A rusade hon lite och då stämde det inte till sista hindret. Men när hon höll sig lugn och hann tänka blev det bra :)

Då har vi börjat fälttävlanssäsongen 2015! Med en stilterräng i Flyinge, kul att kunna rida bara det roligaste :D, terrängen
!Felfria på hinder och inom maxtiden, med 7.3 poäng i stilbedömningen. Klassen var delvis delad för det var 2 st domare som dömde vartannat ekipage. Vilket gjorde att placeringarna delades på hälften efter domare. Jag hamnade precis utanför med min domare, hade jag fått samma poäng för den andra domaren hade det räckt till en tredjeplats! Lite surt kan jag tycka, speciellt nu när jag kom första utanför, annars hade jag väl inte brytt mig ;) . Men jag är verkligen nöjd med hästen så vi hade inte kunnat göra så mycket annorlunda!
pict0132_551700649606ee4e2d0c560a.jpg

Då har vi börjat fälttävlanssäsongen 2015! Med en stilterräng i Flyinge, kul att kunna rida bara det roligaste :D, terrängen
!Felfria på hinder och inom maxtiden, med 7.3 poäng i stilbedömningen. Klassen var delvis delad för det var 2 st domare som dömde vartannat ekipage. Vilket gjorde att placeringarna delades på hälften efter domare. Jag hamnade precis utanför med min domare, hade jag fått samma poäng för den andra domaren hade det räckt till en tredjeplats! Lite surt kan jag tycka, speciellt nu när jag kom första utanför, annars hade jag väl inte brytt mig ;) . Men jag är verkligen nöjd med hästen så vi hade inte kunnat göra så mycket annorlunda!

Hihi, har inte orkat kolla resultaten men jag kan tänka mig att Ted ligger lite högre än Anna :p Anade bara att det var du men hann inte titta något :(

Titta! Du kom med lite på min film, jag startade 2 nummer efter dig.

Vi startade både ST90 och ST100, vilket gjorde att vi var rätt så matta i 100-klassen, men jag hade inte vågat rida den banan utan att ha skuttat runt 90-.banan först, iaf inte såhär tidigt på säsongen.

Pållan kändes pigg och glad och hon galopperade på mycket bättre av sig själv. Fortfarande för långsam, men känslan var mycket bättre än den varit tidigare.

I ST90 felfria på hinder, och lite tidsavdrag, men vet inte hur mycket över tiden vi var.

I ST100 fick vi ett stopp på graven, jag red för dålig väg och vi kom in snett på det, och Chatsi tittade djuuuupt ner i graven (och satte minst en framhov i den). Tidsfel såklart, men det hade vi fått utan stoppet.

Lite bilder från filmen i ST100:
Soffan

Nerhoppet i vattnet

Triple Brush efter vattnet

Spetsen, där min snälla häst hoppar trots att vi kommer snett.

Filmen från ST100

Ni har verkligen tagit ett jättekliv framåt, så himla kul o se!! Och jag kan inte riktigt förstår att hon är dressyrstammad, haha, hon verkar ju älska o hoppa o det verkar aldrig vara några tveksamheter från hennes sida?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 873
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama