Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Vilken häst!! Superfin!!
Det syns att de andra är trötta på slutet, ser ut som att de står still:p

Jag kan annars ta och rida fälttävlan på den :angel: min nuvarande är ju i samma storleksklass;)

Fast den har nog lite mer att hämta på banan först :D

Han är jättefin :)
Men som du säger så får han nog starta på lite mer innan han blir ridhäst ;)
Sen känns det ju inte alls otroligt att han kan bli ft-häst (jättebra steg, och orkar allt...efter förra loppet som var 400 M längre än det här så gick han inte att stanna som vanligt, han var väl sugen på ett varv till ).
Hoppa vet vi ju inte om han kan, men å andra sidan känns det som att han inte ens behöver strålande teknik...han kan ju typ vinkla kotorna så är han över 1 M hinder :rofl:

Och jag rider ju helst inte fälttävlan på en häst som är över 165-168 om jag får välja :D Min ljusa är ju i största laget (typ 174).

Så det ska se ut!! Gör någon fälttävlanshäst av den där innan han är pensionär är de dumma i huvudet, han kommer säkert utklassa på galoppbanan!!

KL
Detta har vi ägnat oss åt idag! Lyckades få med mig sambon ut några minuter iaf:)
Min kropp är inte som den ska efter att ha gått och avlastat mitt skadade knä de senast månaderna. Så jag håller mig till lättridning. Försöker sitta ner någon minut på slutet, mest för att låta hästen skaka loss mig lite...
Annars kom passet mest att handla om att inte skjuta ut bogen åt det hållet som häst mycket väl vet är hemåt :angel:
Jag påminde honom åtskilliga gånger om att han inte är en ponny :devil:

Åh vilken fin, ser tungt ut för de andra på slutet men inte för den där hästen inte!
Men som sagt, den är nog för bra galopphäst för att bli ft-häst! :D

KL

Visade en film på dressyrforumet men eftersom jag känner mig mer hemma här så kan ni också få se om ni vill :p

Don Romantic-avkomman har fortsatt sköta sig super. Så trots att jag bara hunnit med (pga skolan) och ridit honom 3 ggr sen mitten av oktober skötte han sig super på träningen idag. Såklart lite oriden osv men ändå väldigt glad och positiv.

För er som inte sett den tidigare så det en 7-åring som jag haft sedan maj. Haft en inte helt rak och enkel uppväxt och är utbildad som en 4-åring ungefär men har stadigt utvecklats och verkar trivas här :)

http://www.youtube.com/watch?v=IvXXekSJoH4

Det ska jag hälsa honom (han håller med)
Han är så sjukt stoooor. Gick med honom till skrittmaskinen idag, när han stannade och sträckte på sig och kollade ut över området. (Jag är alltså 1,60)... En som jobbar i ett annat stall såg oss och pekade "haha, ni ser ut som en skämt-teckning, sträcker han mer på halsen kommer du lyfta från marken"...
Hmm sen ryktade jag honom och såg inte om jag missat något på ryggen :arghh: :rofl:

När vet skulle pilla med honom och han var besvärlig (jag höll) frågade vet " kan du bremsa honom ?" Sedan pausade han och sa " ja, förutsatt att han inte höjer huvudet alltså, hehe"

Senast ändrad:

Ja, de andra är ju ordentligt ridna på upploppet, men jockeyn på vår drev ju inte ens någon gång, han hade honom fint i hand (höll nästan i honom) hela vägen.

Det lilla man ser på filmen som ser ut som "drivning" är innan upploppet när han ska byta galopp :D

Vilken snygging! Kollade terrängfilmerna oxå, ser ju lovande ut! :)

Kl

Kan ju uppdatera lite om Cognac när vi ändå är inne på dressyrstammade unghästar! Var uppe hos Hannells och hälsade på honom förra helgen, jättefin är han! Har musklat sig fint och går nu på kandar och gör enkla byten. Helt otrolig häst! Tänk, för ett år sen var han inte ens inriden!

Ja han är fin den "lilla grisen" ;)
Vad kul Congac fungerar! Har du börjat med CC? Eller bestämt dig hur du ska göra?

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka