Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Jag har haft sadel på flera gånger (promenader osv) och linat honom. Han kastrerades i torsdags så nu blev det lite förskjutning i ridandet, men så får det ju va! Villa skära honom innan det blev för kallt. Hoppas på att vintern inte kommer förrän typ efter jul! :)

Här är förresten en liten löshoppningsfilm. Hoppar fortfarande bara pygme-hinder, vill inte göra det för svårt så han blir rädd. Fast nu är han iof nästan för kaxig. Sista sprången ledde jag fram honom och släppte precis innan serien, då gick det bättre men då kunde jag inte filma så det kom inte med.

http://www.youtube.com/watch?v=CxwDTZDyOEA

kl

Film från igår på A, sista omgången i hoppallsvenskan. Fick med första hindret igen :banghead:, vi hade hoppats på att få rida omhoppning denna gången eftersom vi slutade på 4 fel båda andra rundorna, men redan när jag red som tredje ryttare hade båda före mig vars ett ner så vi slutade på 8 fel denna omgången (dock snabbast ;) ).

Men det räckte ändå till en total tredjeplats i serien i alla fall, :) och det hade inte gjort någon skillnad för totalen om vi slutat på 4 fel heller.

https://www.youtube.com/watch?v=AEXbsxwncxc

Herregud vad hon tar i!!!:o Hon gör ju veritabla kraternedslag efter varje hinder!:D

Grattis till 3:e plats, roligt även om du inte fick hoppa omhoppning!

Hon verkar älska att hoppa? Lite lik min Svarta som inte heller vill trava in utan MÅSTE lägga in ett litet galopp språng innan!:p

Otroligt men hur tycker du det är att ha husvägg som "staket, :p rider man hela vägen ut eller blir det automatiskt ett extra säkerhets avstånd på 1m typ? Sitter och funderar på detta nu då en ridbana kanske kan komma att byggas om några år.
Och ridhus har ju alltid en sned sarg och ridbanor har lågt staket.
Känns som att man kommer att slå i väggen med axeln :rofl:

Haha, jag tycker den är väldigt bra, Livonija hoppar över vårat staket så man vågar inte direkt styra emot det när hon går för fort om man säger så.. Så väggen är väldigt bra om man behöver en nödbroms... Har aldrig varit rädd för att hamna i väggen så sätt, rider ungefär så nära som man gör vanligtvis :) Skönt här nere med, blir ju lite mer vindstilla iom väggen :p

Novali: Ja hon gillar verkligen att hoppa! Hon går dock mkt bättre med den andra ryttaren som vågar rida henne lite mer framåt än vad jag gör, då blir hon inte riktigt lika studsig, hon studsar lite i protest mot att hon inte får gå fram. Travhoppning är väldigt onödigt i hennes värld, trav är för travhästar och paddockvändare ;) Så då måste man ju bevisa att man kan galoppera i form av att alltid ta ett galoppsteg innan hindret..

Hippocampus: Ja, han hade ju "jobbbat" :D

Ja vind skydd är ju alltid trevligt ^_^, blir det en ridbana här så får det bli bakom verkstaden hur som hellst. Funderade bara på om man skulle bygga en sarg, om det var lönt :).

kl

Nu när FT-säsongen och även hoppallsvenskan har tagit slut så har jag dragit ut lilla hästen på dressyrtävlingar igen!

Det har gått super, förra helgen tog vi en tredjeplacering i LA:4 på tangerat personbästa och nu i lördags satte vi nytt personbästa igen och blev 2a i samma klass! Gjorde även godkänd debut i MsvB:2.

Film LA:4 https://www.youtube.com/watch?v=jC7IehYYsyE
Film MsvB:2 https://www.youtube.com/watch?v=s-KFFXQ0-0U

Fina lilla häst! Rosett med hem från alla 6 senaste tävlingarna! :love: (av de 8 hon har gått i år)

Riktigt bra debut Gabby!! Det andra bytet gick ju inte av för hackor, vet jag nog en hel del dressyrryttare här på buke som avundas dig...!;):D

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka