Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Tack!
Oohhhh jaaa! Det minns jag med! Det var på den tiden vi mest stod på bakbenen så fort vi såg en vattendroppe, åhhh vad det kändes hopplöst vissa dagar :banghead:
Men se det gick att vinna den kampen också bara man var tillräckligt envis :angel:

När det ändå är "gamla bilder och föl-tema"

:angel:

Ja! Han gillade inte vattnet! Söt har var som fölis :love:
Gäller att vara envisast :D jag har en jättefin QE-häst som gillar att stå på bakbena, när man ska gå ifrån de andra hästarna :yuck: inte så mycket att be för, bara att kämpa på så löser det mesta sig :)

Snälla lägg upp lite actionbilder på fina Hille :D

Du menar sådana här :sneaky:

NM CIC** Duseborg 2002

10424_146567461796_6371948_n.jpg

Öveds CIC** 2004

10424_146579121796_5219663_n.jpg

10424_146579126796_4589736_n.jpg

Eller

Marbach CIC3* 2005

215137_5562381796_3743_n.jpg

Bonn CIC3* 2005

2625_70884876796_5126218_n.jpg

Jag hoppas snart jag får uppdatera med en vit, han susade iallafall obehindrat över Hermanstorps * vattenhinder i går..och i torsdags hemma hos Viktoria C på tal om vattenskräck alltså .. hopphäst som han är har det varit lite misstänksamt att hoppa över nått och i vattnet :D

Jag har oxå en snygg bild från Vet. besiktningen i Starum från mammaberg

332_24540626796_6529_n.jpg

Vi ska se om vi kan få lika snygga bilder från Mantorp på lördag :D

kl

Jag kan bjuda på alldeles färskt bildmaterial. På en (någorlunda) vuxen häst som hoppar ett vatten. Med ryttaren kvar på ryggen :D
Var på pay&cross i Mantorp igår - så himla glad att lilla häst ville hoppa ned i vattnet, det har han ju varit tveksam till i sina två starter hittills i 100-klass. Det går framåt :)
mantorp_poc.JPG

kl

Jag kan bjuda på alldeles färskt bildmaterial. På en (någorlunda) vuxen häst som hoppar ett vatten. Med ryttaren kvar på ryggen :D
Var på pay&cross i Mantorp igår - så himla glad att lilla häst ville hoppa ned i vattnet, det har han ju varit tveksam till i sina två starter hittills i 100-klass. Det går framåt :)
mantorp_poc.JPG

Det kommer inte bli nått blött foto på det hindret hoppas jag :D

Meeen nu har du ju fuskat inför lördagen :p Vad var det du sa.. coffin och sen vänstersväng till det hindret, eller?

Senast ändrad:

Åh, jag tror jag har en bild på Hille när han bockar med mig :D Måste fundera på vart den är bara.

Satt du kvar :D

Han har faktiskt aldrig bockat med mig som tur är.. bara sprungit.. hatar när dom bockar.. mörkgrå bockar aldrig heller men däremot ljusgrå .. fy fan alltså :cautious:

Förresten.. nån mer än jag och PF som ska till Mantorp? Eller till ljuslingsbacken?

Jag ska till ljuslingsbacken med ljusgrå efter och då finns det kanske risk för ett "på marken foto".. egentligen är den banan kanske i häftigaste laget för honom just nu, dom borde i stort sett vara rätt klara för * för att hoppa bra på den banan och det är han ju inte.... men vi får väl se hur det går i mantorp och nån utmaning får man ju göra nån gång.. mörkgrå dras ju fortfarande med ett envist balltramp som inte vill läka ordentligt.. eller han trampar upp det emellanåt :mad:

Åh Duseborg!

Jag är uppväxt bara några kilometer därifrån, älskade den tävlingen!

Klart jag satt kvar ;)
Minns händelsen så väl: Johan kom på den briljanta idén att jag skulle sitta på Hille, 3 år. Den första unghästen under inridning jag suttit på, någonsin. Han tar Hille i longerlina, sedan honom till ridhus och jag sitter upp. Johan håller sig i mitten med linan.
Jag = 15 år, ridit i 2 år (men vilken utvecklingsfart jag hade i det stallet!). Helt plötsligt börjar det åska och blixtra, Hille blir tokig och börjar bocka. Johan står och skriker i mitten: "Du får INTE trilla av. Du får INTE trilla av! Du kommer förstöra hästen om du trillar av. TRILLA INTE AV! Håll dig kvar! Du är ju den som alltid håller dig kvar på alla hästar. TRILLA INTE AV!"

Jag satt ju som en rodeo-ryttare, inte fan vågade jag trilla av :p

:rofl::rofl:

kl

mantorp_poc.JPG

jättefint!

Satt du kvar :D

Han har faktiskt aldrig bockat med mig som tur är.. bara sprungit.. hatar när dom bockar.. mörkgrå bockar aldrig heller men däremot ljusgrå .. fy fan alltså :cautious:

Klart inte Hille bockat med dig efter den bragden Hippocampus gjorde med inridningen :D

hahaha.. jag kan just se det framför mig.. Johan i sitt esse.. men VEM tog fotot O_o

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka