Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Tack :-) han är min drömhäst! Enda minusen är att skritt på lång tygel är segt och att han bajsar på svansen i släpet :-D

kl
Igår var vi på terrängträning :) Milsvidd skillnad från sist, då hade jag ingen broms, igår hade jag ingen gas....
Årets varmaste dag + massa spring i hagen innan vi åkte gav en väldigt trött häst, jag fick rida som en tok, hade ingen häst framför mig alls och hade jättesvårt att få bra distanser.
Kakan är ändå en stjärna som försöker och hoppar allt så jag är inte det minsta missnöjd med honom.

Ett mellanting mellanting hade ju varit trevligt där både gas och broms fungerar.

Pay and cross på samma bana på söndag, hoppas det är lite svalare då och att han har lite mer go.

jag har massa bildmaterial :D

Picture005_zpse61e2d47.jpg

Picture058_zpsa9e25e61.jpg

IMAG0790-1_zpsbb0efa62.jpg

kl

Åh jag vill oxå kunna lägga upp massa fälttävlansbilder :( Känner mig helt utanför!! BUUUHUUUU!!!
Jaja, ni får stå ut med att jag bildbombar er med min fölunge istället!

Ser ju verkligen fram emot att rida in Itzy... :/ Hon är helt fenomenal på att stå på bakbenen, hon har sinnessjuk balans och står helt stilla huuur länge som helst och balanserar på de små bakfötterna. Spanska ridskolan nästa?

img_6867_51c6ba77ddf2b342d29e4301.jpg

img_6866_51c6ba6f9606ee60b78f6f8a.jpg

img_6865_51c6ba69e087c32036fc4116.jpg

Hon är nu 5v gammal och mäter 115cm i manken och 116cm på baken. Hon har alltså växt 5cm (!!!) på en vecka.

img_6795_51c6ba24ddf2b342dee856e1.jpg

Vägvinnande galopp har hon oxå!

img_6849_51c6ba529606ee61e577ebb8.jpg

Nu har jag dessutom bestämt mig för vad hon ska heta! En kaxig dam behöver ett kaxigt namn, så det får bli Joli Inittowinit!
Jag har rocklåts-tema på mina uppfödningar, och storebror heter Joli Cloud Connected som är min favoritlåt med In Flames. In it to win it är en helt ny låt av gruppen Saliva, och även deras nya album kommer heta så, som jag faktiskt hörde för första gången samma dag som Itzy föddes, och jag har sugit på karamellen ett bra tag nu, har haft massor med bra namn på tapeten, men det får bli detta! Dessutom är låten bra!

Hehe true! ;)

Bara för det! En bild på från en väldigt nyanlagd breedersbana! Måste varit typ 2007?

dsc_0671_51c6f9e9ddf2b3432e8a656e.jpg

Jag har en sådan där som täcker typ hela. Det blir någon fläck men det funkar. Det värsta är inte svansen utan att han klämmer in hela bajsen mellan sig själv och bakluckan och gojsar således in hela bakdelen och täcket och luckan. Men, det är bättre än när han var liten iaf :-D

Åhhhh - den här hästen kommer jag ihåg!!!! Från Kinda och Boxholm - jag red min lilla pluttgalopphäst och så kom du dundrande på din gigant :D
Der var flera år sen och då red vi 90-klass, vad han utvecklats! Bra jobbat :D

Tack!
Oohhhh jaaa! Det minns jag med! Det var på den tiden vi mest stod på bakbenen så fort vi såg en vattendroppe, åhhh vad det kändes hopplöst vissa dagar :banghead:
Men se det gick att vinna den kampen också bara man var tillräckligt envis :angel:

Rebecca: Apbra namn ju!! Jag längtar också tills du ska rida in henne :D

När det ändå är "gamla bilder och föl-tema"

:angel:

Awwh men plutte va söt man kan vara!! :love:

Haha ja det kommer nog bli spännande iaf hahaha!!:-D

Va fin hon är!! Längtar tills det är dags för mina att börja bli vuxna och göra "riktiga" saker:-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 732
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 583
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 998
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 684
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka