Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

*kl*

Vi kanske inte kan hoppa terräng här uppe i norr ( :angel: ) än, men vi kan i alla fall ägna oss åt resterande två tredjedelar av fättävlan i väntan på att terrängbanorna ska bli beträdningsbara.

Så här är 5-åringen när han krumelurar och hoppar.

Jag blev bara konfunderad, men du säger att det är "5-åringen". Under hoppklippet står det att han är född 2005???

+ elin: Tack! Vet inet vart resultaten kommer upp, är oxå nyfiken :D Men jag blev iaf inte placerad, och hoppas att jag inte hamnade sist, men det vet man ju aldrig :D

KL

Här kommer världens mest osmickrande bild på mig och min "lilla" Kimbi. Jag måste ändå lägga ut den som bevis på att vi var på årets första terrängträning på Mantorps terrängbana igår. Kimbi gick dessutom som en klocka så jag är riktigt nöjd!

+ elin: Tack! Vet inet vart resultaten kommer upp, är oxå nyfiken :D Men jag blev iaf inte placerad, och hoppas att jag inte hamnade sist, men det vet man ju aldrig :D

Alltså det är väldigt förvirrande det här när samma samtal pågår i 3 olika trådar typ :D

Men du fick väl poäng och protokoll? Vad skrev hon då? Jag är ju långt ifrån någon stildomare men kanske efter att ha kollat filmen att det SER UT som du sitter lite och väntar på bättre tider.. Det ser inte ut som du inverkar så mkt utan du hamnar där ni hamnar lite, det fungerar ju bra i dessa klasser men sen..

Sist tror jag verkligen inte du kom dock :D

Tack! Vi har gjort honom alldeles själva, med lite hjälp av Flyinge och mammas märr :angel: han har de fantastiska måtten 175+ cm i mkh och 135 cm i täcken.

Min kära moder stod för övrigt på läktaren under dressyrdebuten och konstaterade stolt att "de är mina uppfödningar - båda två!!!" :D

Haha tack! :D Jag fick anmärkning att jag hade för långa läder och att tempot var stundtals överilat :D Fick 6,8 på stilen och -0,8 för överskridande av optimaltiden (8sek).

Fick plus för ridning i jämnvikt vid vändningar, säker och stadig lätt sits i jämnvikt och balans nära hästen, stadig hand med anpassad och varierad tygellängd, och bra framåtdrivande, förhållande och vändande hjälper.

Jag är ju ingen stilryttare i någon gren :D, har lixom inte sysslat med "riktig ridning" mer än de senaste 3 åren mer eller mindre. Dessförinnan har det ju varit galopp (på häck iof) för hela slanten. Har fått träna mycket på att inte "jaga" över hindren, som man gör i galoppen, utan vänta på hästen. Jag kan nog tycka som du att jag är lite väl passiv i den här rundan. Jag måste lära mig hitta ett mellanläge! Som du säger så funkar det ju inte att vara passiv i högre klasser, fast vet inet om jag ens vågar tänka på att rida högre än 100 :angel:

Sen ville jag inte pressa henne för mycket, det var första starten för året, första starten i lätt klass och första gången på terränghinder utomhus för året :)

Jag tyckte det såg lugnt ut på filmen, hur lugnt ska man rida egentligen? :p Fast det kanske var såpass stundtals att det var där man knappt såg på filmen ;)

Bilder från igår när jag tävlade:
DSC_0006.JPG

DSC_0015.JPG

DSC_0019.JPG

Ni är så fina! :) Mycket väl matchat med tröjan oxå! ;)

Här är en liten bild på mig och Ferrarin från helgens stilterräng.
Fotografen är allas våran trottarbonde! :bow:

stil_194692116.jpg

Men där är ju du!
(Jag var också där, A red min häst innan)
Ni var jätteduktiga, grymt imponerad över er. Jag har faktiskt en liten film på er när ni hoppar slutet av banan.

kl.
Bilder på min blivande dressyrhäst som förbereds för 4-års breeders i ft.
OBS, inte jag som rider!
TerrngtrningCaptenen368.jpg

TerrngtrningCaptenen364.jpg

TerrngtrningCaptenen256.jpg

TerrngtrningCaptenen320.jpg

Ursäkta bildbomb:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
402
· Visningar
24 516
Senast: Migo
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama