Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Hahaha ja det var rätt kul faktiskt:D Fick bita mig lite i tungan för att inte skratta rakt ut, vet ju inte om dessa människor har samma humor som jag:o

By the way - efter den 28 mars har vi en box ledigt i vårt stall om Musse Vitnos vill och behöver övernatta i Skånelandet (till ett mkt fördelaktigt pris)! :D
Den kommer troligtvis att stå tom under hela sommaren dessutom!

Åhh DET låter bra! Nu kör jag ju oftast över dagen eftersom jag har så oootrooooligt nära nu när jag inte bor på Gotland längre:angel:

Men man kanske ska lyxa till det någon gång och faktiskt kunna träna/tävla 2 dagar, eller faktiskt inte behöva gå upp klockan 03.00 för att köra till tävling:angel::p

Missade helt din projekthäst! Men då är vi ju två som kan stötta varandra:D Min har iofs fungerat väldigt bra såhär långt, så med tanke på att de har försökt rida in henne typ 77 gånger så är jag mycket nöjd med hennes framsteg:angel:

Ja men han har ju potential L8 :) Han ska bara veta hut den busen! Men jag klarar ju av honom, och jag är allt annat än någon stjärna så du hade lätt oxå fixat honom, men han är ju som sagt ett projekt ;)

Har du oxå en projekthäst Elin?

Oooh ja! Jag samlar på projekt;)
Nuvarande är ett fux sto (såklart!:D) på 9 år efter Trofé. Hon är uppfödd på Bollerup och har haft föl, men har hitills inte blivit inriden. Hon har ett jäkla temperament:angel: Hon har fått rätt många chanser i livet om man säger så, och blivit hotad med korvfabriken ännu fler... Jag har jobbat med henne sen i mitten på januari ungefär 2 ggr per vecka. Ägaren har hela tiden varnat mig för att hon är galen. Dock har hon varit väldigt snäll med mig. Hon försökte sig på en rodeo vid ett tillfälle när jag longerade, då fick hon en rejäl smäll med longerpisken sedan har hon varit nästan from som ett lamm:p

De har försökt rida in hästen mååånga gånger men alltid gett upp. Hon har vid tidigare inridningsförsök endast varit riden i skritt, i måndags kunde jag för första gången galoppera, hon fattade då rätt galopp direkt i båda varven:D Så det går framåt!

Åhhh vet du något om henne?? Jag har väldig lite bakgrundsfakta... Bara vad nuvarande ägare har sagt och hon köpte henne typ osedd...

Inte så mycket, men hon stod på Bollerup när jag gick där så släpat henne fram och tillbaka från hagen har jag gjort ett antal gånger. :p

Hon gick som mottagarsto för Embryotransfer då. Jag fick intrycket att det inte gick att rida henne för att där var något fel, men det var kanske att det "inte gick", punkt. Iaf, de tyckte väl inte hon var värd att avla på så hon fick gå med andras föl. Roligt att höra att hon får en chans till, hon var alltid jättesnäll att hantera iaf! :)

Kul att få veta lite mer om henne! Det är en "speciell" häst, har rätt mycket temperament och humör. Dock rör hon sig trevligt har mycket lätt för att använda kroppen på ett bra sätt. Hon hoppar med en helt jättefin bakbensteknik och är otroligt kvick och smart. Ska bli intressant att se vad det blir av henne! Vad jag vet är det inget veterinärt fel på henne det borde ju ägaren ha fått vet i så fall, kan man tycka:angel: Men jag tänker ge henne en chans att få göra något mer än att bara gå i hagen för DET tycker hon är fruktansvärt tråkigt;)

Hon protesterar inte direkt, men har ff ganska ont i ryggen, tjurar lite vid sadling. Jag hoppas att mitt arbete med massagen (och att sadeln ligger bättre än den hon hade hos förra ägaren) ska göra skillnad snart.

Jag har bokat massör till Leia på onsdag nästa vecka och hovslagaren kommer på lördag morgon. Ska bli intressant att se vad de säger.

kl

Min fina ponny :)
Han har lite svårare i högervarv o jag sitter som en säck men vi jobbar på´t

120318003.jpg

120318035.jpg

120318038.jpg

120318062.jpg

http://i43.photobucket.com/albums/e387/Dossahund/Jonatan/120318066.jpg

120318096.jpg

120318111.jpg

120318112.jpg

120318120.jpg

http://i43.photobucket.com/albums/e387/Dossahund/Jonatan/120318140.jpg

120318162.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
402
· Visningar
24 520
Senast: Migo
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama