Bilder LAG-SM

F

Fluuff

jag fotade litegranna från LAG-SM som var i bunge nu i helgen, fotade dom flesta ekipagen bland ridhästarnas banhoppning, några ponnyer. Sen i terrängen kom jag tyvärr dit när det var dom mindre ponnyerna, men fotat hela den oändligt långa prisutdelningen! ;)

jag vet inte alls vilka jag fotat då jag inte hade någon startlista men, ni kan ju skicka PM o skriva vilket nummer ni hade och er mejladdres så kan jag skicka över bilder om jag har på dig! :laugh:

passar dessutom på att fråga när jag ändå är i farten, hur kvalar man till Lätt fältävlan? :):)

Sv: Bilder LAG-SM

Så här kvalar du till lätt klass

Om det gäller häst (inte ponny) skall hästen vara minst 5 år

Sedan skall du o din häst (-tillsammans ) samma år som du skall starta lätt klass ha klarat hoppkval:
-Det vill säga, genomfört 2 starter med sammanlagt högst 8 fel i 1.10m banhoppning
-Man räknar bara grundomgången så det gör inget om man råkar riva i omhoppningen.

....och så skall du ha genomfört 2 starter i Debutant och klarat:
1: Högst 75 straff i dressyr
2: Högst 12 fel på hopp provet
3: Noll fel på hinder i terrängen
4: Högst en minut över optimal tiden i terrängen

Lätt klass kan vara nog så stort steg över Debutant så jag rekommenderar att du har betydligt fler kval starter i Debutant och hoppning än minimikravet!

Allt finns att läsa i TR sektion 4:
http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_111/ImageVaultHandler.aspx

Lycka till!

/Max

Sv: Bilder LAG-SM

Jag var också och såg i Bunge, dessvärre bara terrängen för hästarna. Men några bilder blev det, om ni vill se finns de här:

Mina bilder på pixbox

Liknande trådar

V
  • Låst
Fälttävlan Finns det några duktiga ponnyekipage i som tillhör Stockholms regionen som skulle vilja bilda allians inför LAG SM FÄLTTÄVLAN?Själv hade...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: LenaH
·
8
Fälttävlan Nya TR, kval mm har överskuggat debatten ett tag, men om vi bortser från detta som vi ju kan (och gör i flera andra trådar) tycka vad vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 923
Senast: Bettibets
·
P
Fälttävlan Hej alla bukisar! Min syster ska rida lag-sm i fälttävlan för andra året i rad första helgen i september. Förra året var det askul...
2
Svar
35
· Visningar
3 332
Senast: Jozef
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 649
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka