Bilder inlagda från sidor där man måste vara inloggad för att se

Rosett

Trådstartare
På sistone har det i trådar postats en del bilder som inte alla kan se. De ligger då på sidor som man måste vara inloggad på för att kunna se bilderna här på buke.
Mycket irriterande.
Jag har ingen lust att bli medlem på X antal bildsajter och vara inloggad på dem för att kunna se bilder i trådar på buke.

:down:

Man kanske kan skapa en tråd (om det inte redan finns) med en lista på sidor som är bra att använda? Dessutom glömmer ofta folk bort att t.ex. ändra inställningar till offentligt har jag märkt. :p

Men typ på fb så syns det väl om man tar länken man får då man högerklickar och tar kopiera bildwebadress därifrån? Eller har jag haft alla bilder osynliga för hela buke? :o

Men typ på fb så syns det väl om man tar länken man får då man högerklickar och tar kopiera bildwebadress därifrån? Eller har jag haft alla bilder osynliga för hela buke? :o
Inte om du inte har inställningarna satta på offentligt, vilket inte för många har. ;) Du kan se de såklart, trots att inställningarna inte är offentliga eftersom det är din bild, men andra kan inte.

Inte om du inte har inställningarna satta på offentligt, vilket inte för många har. ;) Du kan se de såklart, trots att inställningarna inte är offentliga eftersom det är din bild, men andra kan inte.

Men jag har aldrig fått kommentarer om att det inte syns och länkat på samma sätt till folk som jag inte har på fb och dom har kunnat se :confused:

11900110_10156004298180181_4144203479624917142_o.jpg

Testing

testat att kolla hur den syns för andra som inte är vän med mig och då syns bl.a. inte den bilden.
Skumt, då borde den ju inte synas på buke heller tycker man. Kanske facebook har skaffat nån specialfunktion som gör att icke offentliga bilder syns om man postar länk på andra ställen.

Det går att dela bilder från FB utan att bilderna är satta till offentligt. Jag har delat bilder som har sekretess "endast vänner". Detta gör jag endast på datorn (windows), vet ej hur man kan göra på t ex en mobil/surfplatta. Jag brukar högerklicka på bilden, så det kommer upp en popup meny, sen klickar jag på "visa bild", sen är det bara att kopiera länken man får i URL-fältet.

Den här bilden ska vara på det sättet och endast ha sekretess "endast vänner":

44723_144744968889691_1464429_n.jpg

I och med att det är bildwebbadressen man klistrar in så borde inte FBs sekretessinställningar spela in. Det har hänt att jag har lagt in bilder med sekretessinställning "bara jag" på FB när jag vill använda dem på buke, men inte ser någon anledning att lägga dem i mitt flöde. Bilden ligger ju ändå på en server, och det är från den som buke hämtar bilden. Länkar man till FB är det ju en helt annan sak.

På sistone har det i trådar postats en del bilder som inte alla kan se. De ligger då på sidor som man måste vara inloggad på för att kunna se bilderna här på buke.
Mycket irriterande.
Jag har ingen lust att bli medlem på X antal bildsajter och vara inloggad på dem för att kunna se bilder i trådar på buke.

:down:

Om du använder Firefox i stället för Chrome så visas oftast de bilder där det bara står IMG

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka