Bilder från mobilen till datorn, hjälp!!

_Runaway_

Trådstartare
Till min nya mobiltelefon fick man en kabel (USB???) som ska kopplas in i datorn för att överföra bilder. Men jag kan då inte hitta något hål i datorn där den skulle kunna få plats! :mad: :confused: Nån som kan hjälpa mig? Det står inget i bruksanvisningen för telefonen vad jag kan se.
 
Sv: Bilder från mobilen till datorn, hjälp!!

Vi utgår väl från att det är en USB-kabel du fått... (en avlång rekangel som är rätt smal, symbolen för USB ser ut som en punkt med en linje utfrån den, från linjen går det två lite böjda pilar)
Vet du var USB-uttagen sitter på din dator? De brukar finnas bak bland tagentbords/mus/högtalar-uttagen på en stationär dator, oftast blad de på bärbara också men kan ibland finnas på sidan. Vissa stationära datorer har också "snabbuttag" på framsidan.
Hittar du inte något tomt uttag kanske du redan har någon kabel inkopplad? Isf får du ta ut den medan du laddar in bilderna.

Fast sen när man väl kopplat telefonen till datorn behöver det inte betyda att det funkar. Köpte min kameramobil för över ett år sedan, har fortfarande inte lyckats flytta över bilder... ;-)
 
Sv: Bilder från mobilen till datorn, hjälp!!

Nej jag hittar inget! Provade at ta ur en kabel som såg passande ut (hålet den satt i alltså) men det var skärmen så det gick ju inte. Finns inget på framsidan av datan heller. Det kanske inte är en usb-kabel, för den har inte samma uttatg som usb-kabeln till vår dig.kamera. Störande är det i alla fall.:mad:
 
Sv: Bilder från mobilen till datorn, hjälp!!

Okej.

Vad har du för telefon? Kanske finns någon som har en sån här som vet exakt hur man gör...
 
Sv: Bilder från mobilen till datorn, hjälp!!

Låter som en serielkabel (seriel-port/COM-port). En kontakt med 9pinar?
Rätt vanligt att den plockas bort bland nyare datorer (precis som parallelport och diskettstation). Det är en gammal standard som är tänkt att ska ersättas av USB. Rätt jobbigt dock när man behöver den.

Edit: Finns instickskort eller adaptrar att köpa. Kostar väll runt 250-300kr tror jag. www.kjell.com har t.ex. sådana.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder från mobilen till datorn, hjälp!!

:bow: Tack, jo liiite irriterande är det ju... Kanske funkar i min andra dator som ligger i garderoben... Den är lite äldre.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 930
Senast: Habina
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 085
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: _Taggis_
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp