Bilder då och nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

havreflinga

Trådstartare
I bebis-bild-tråden var det några som visade bilder på sina barn när de var nyfödda, och sedan hur de såg ut nu, när de är lite större. Jättekul att jämföra, tycker jag! Kan inte ni med lite större (eller t o m vuxna) barn lägga ut en bild på barnet som bebis, och sedan hur det ser ut nu?:bump: Om ni har bilder, och vill, förstås.:)
 
Sv: Bilder då och nu!

Visst kan jag göra det......har bara ingen aning om hur man lägger in bilder :angel:
 
Sv: Bilder då och nu!

Här är bilder på Bastian.
Nyfödd
nyfodd.jpg


nyfodd2.jpg


4 månader
15.jpg


ca 2½
phpmhpvpj.jpg


5 år
phplhpkpi.jpg
 
Sv: Bilder då och nu!

3 veckor:
Adrian3weeks.jpg

8 månader:
Blanappen4.jpg

13 månader:
Tittajagkang.jpg

1,5 år:
gunghast_i_mall.jpg

drygt 2 år:
paket.jpg

2,5 år:
motorcykel.jpg

drygt 3 år:
sadlar.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder då och nu!

Åh jösses vad mycket hår han hann få på ett halvår! Är det så för de flesta, eller "exploderade" hans hårväxt helt plötsligt? Han är iaf otroligt söt och kommer nog driva mamma och pappa till vansinne när han blir 15 och inte får skjutsa tjejerna på moppen.;)

Korpen (Uppenbarligen helt okunnig om barns utveckling, då hon inte har några egna. Dock försöker hon lära sig så mycket som möjligt i "förebyggande" syfte.)
 
Sv: Bilder då och nu!

Det fattar inte jag heller, mysko. Men du kanske har någon inställning som hindrar?
 
Sv: Bilder då och nu!

Här kommer bilder på Tom som är född 21 december 04

phpmrreow.jpg


Bild från BB.

phpnqtjnd.jpg


4 månader

phpkxk1ap.jpg


14 månader.

Nu är han 22 månader, men vi har inte tagit ut bilderna på CD. Så det får vara, men han är sig lik.
 
Sv: Bilder då och nu!

Åh jösses vad mycket hår han hann få på ett halvår! Är det så för de flesta, eller "exploderade" hans hårväxt helt plötsligt? Han är iaf otroligt söt och kommer nog driva mamma och pappa till vansinne när han blir 15 och inte får skjutsa tjejerna på moppen.;)

Korpen (Uppenbarligen helt okunnig om barns utveckling, då hon inte har några egna. Dock försöker hon lära sig så mycket som möjligt i "förebyggande" syfte.)

Ja dels är det lite missvisande för han är 1 år o fem månader på gunghästbilden och 2 år och typ 2 månader på cafébilden så det är mer än et halvår, men faktiskt exploderade han i utveckling just då.
Håret började (äntligen) växa, han började (äntligen) prata (blev snart jämnt tvåspråkig) etc.

Ja jag är ju lite partisk i att tycka att han är söt, men eftersom han under sitt liv hunnit bo i många "icke-blonda" länder så har han alltid blivit uppmärksammad som extremt gullig (synd bara att han inte fått blå ögon till sitt blonda hår, brukar folk säga). Det var nästan svårt för honom när vi var i Sverige på besök i somras och han inte fick den uppmärksamheten. Vad månde bliva av en sån?

Och apropå moppen kommer jag nog inte ha något att säga till om för hans pappa kommer att uppmuntra allt sånt. "Du är så präktigt svensk", kommer jag få höra.
 
Sv: Bilder då och nu!

En dag gammal:

ce1e834c.jpg

vackrastebebisen.jpg



I somras:

rufusmedblommor.jpg



Äsch, den senaste bilden (från igår) bara dummade sig i storlek, men han ser ungefär likadan ut fortfarande :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder då och nu!

Vad söt :)

Vilken skillnad på hårfärgen!
Det är lustigt att det kan ändras så mycket.

Jag ska visa bilder på Vincent också.
Han är visserligen bara 6 månader nu, men han har vuxit en del.

Nyfödd
php67gh10.jpg


Nästan 6 månader
phpi9x8ri.jpg
 
Sv: Bilder då och nu!

Jag ska visa bilder på Vincent också.

Vad häftigt! Han har ändrat sig mycket, men ändå ser man att det är samma kille.

Jag är så himla nyfiken på hur vår son kommer att se ut om några år, eller som vuxen. Det är nästan omöjligt att tänka "framåt", men när man ser bilder "tillbaka" är det liksom självklart att det är samma person. Ofta i alla fall.
 
Sv: Bilder då och nu!

Ja tänk att hårfärgen kan ändras så. Tror ni han blir mörk igen när han blir äldre?
 
Sv: Bilder då och nu!

Ja, visst är det svårt att föreställa sig hur de kommer se ut.
När man kollar på gamla kort på Bastian ser man verkligen att det är samma kille, fast då när han var pytteliten kunde jag inte föreställa mig att han skulle se ut som han gör nu.

Men det var lite samma sak när man gravid och försökte föreställa sig hur bebisen skulle se ut. Det gick ju inte. Men när bebis väl var född kändes det så självklart att han skulle se ut så som han gjorde.

Har du inga bilder på din son att visa :)?

Här kommer de två första bilderna på Bastian som nyfödd

nyfodd2.jpg

nyfodd.jpg


Så här ser han ut som 5-åring
P12-10-06_15.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder då och nu!

Dotterns utseende har förändrats lite under åren.

Här är hon 9 dagar gammal
9dagar.jpg



Första födelsedagen
Fdelsedagsmorgon3.jpg



2 år på återbesök hos neurokirurgen (dålig bild pga dålig kamera)
Busiblickenneurokirurgen3mars2004.jpg



3 år i soffan framför tv:n
Jasmineisoffanmpippilottor.jpg



och så här ser hon ut idag, drygt 4 år gammal
100_1154.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Tilly_85
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
466
Senast: tott
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: tanten
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
3 203
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp