Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Så söt han är och så lik Luna i färgerna, kul att han äntligen är hemma! Hur har det gått med Sixten ? ^^

Jag har helt giltigt förfall att inte betala räkningarna idag, det låg en katt på dem :p suddigheten beror på att hon slickade sig medan jag tog kortet. Matte hade ju varit elak och låtit sina utekatter vara ute i ca en halvtimme (i temperatur över noll) :cautious: så då måste man ju tvätta sig.

Såg lite av operationssåret där på bilden, vad fint det ser ut! Hur längesen var det nu?

*halv-kl*
Lite besatt nu av operationssår å sånt :o
dcbed152abe611e3a3d112226e1e851a_6.jpg

Men det börjar se fint ut! Det är ett litet kärlekshandtag som döljer det mesta på bilden :angel: Men när jag tvättade idag så tog jag bort lite var som kommit upp ur såret blev det bara fint "färskt" rött kvar.

Vi båda lääängtar tills tratten kan äntligen tas bort..!

(Hon slipper den en stund varje dag så vi kan tvätta den och hon få sin putsstund)

Blev det problem med kastrationen?
Eftersom hon Fortfarande har tratt och det inte ser/låter så bra.
Hoppas hon reder sig snart!

Djuren har fått 'modella'... *bildbombar*

Den dräktiga skruttfian;

Och så hennes pojkvän;

Galen kisse! :D

Blev det problem med kastrationen?
Eftersom hon Fortfarande har tratt och det inte ser/låter så bra.
Hoppas hon reder sig snart!

Yes, öste ut mycket av min ångest i snacktråden :angel: Men kortfattat så blev det en infektion i operationssåret och hon fick opereras en gång till, men nu börjar det se ljust ut igen. Hon är mycket mera sig själv också, i skrivande stund har hon tagit sig in under lakanet i min säng :love:

Men åh, ska det bli små ragdolls hos dig? :love:
Den galna pojkvännen var ju bara för söt :D

Men du!
Vilken bra idé!! :D

Han Är full i fan men på ett Goofy sätt. Han är störtskön och jag är helt såld på honom. :love:

Senast ändrad:

Vad jobbigt!
Skönt att ni är på rätt väg nu.

Det blir (förhoppningsvis)små Birmabollar här om ca en månad. :)

Du får INTE lägga ut bilder på dem, jag behöver inga fler katter! :cautious:

Skämt åt sido, har de fått ungar tillsammans tidigare eller eller är det första kullen?

Ser inte så mycket pga av det lilla :angel: handtaget :D.

Det var förra fredagnatten hon opererades.

Här får du en ordentlig bild hur det ser ut nu, tvättade precis av det så lite blött.
DSC_1841_zpsa97c8780.jpg

Lite äckelgula sårskorpor, men inget svullnad. Har ju inte vågat pilla i det för mycket, men jag tror det ser rätt okej ut. Ikväll är sista antibiotikatabletten och på Tisdag tas äntligen stygnen :banana:. Några dagar extra kommer hon få gå med tratten dock, vågar ju inte riskera nått

Vad jobbigt!
Skönt att ni är på rätt väg nu.

Det blir (förhoppningsvis)små Birmabollar här om ca en månad. :)

*host* :eek::o

Förlåt! Jag såg de vita tassarna och tänkte för mig själv, birmor kan väl inte ha vita tecken? då måste det vara ragdolls! :angel:

Hursomhelst så blir de säkert jättefina små bollar med himmelsblåa vackra ögon! :love:

*tove*: Svarade på ditt inlägg i snacktråden istället, jag behöver ju inte ta över en tråd till :angel:

Och ps, bara så ni vet så väger hon faktiskt tre alldeles lagom kilon, hon låg bara liksom lite knepigt :D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka