Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

- Väger några hekto för mycket.
- Avskyr att bli upplyft/fasthållen.

Precis som min Socker!:D Jag lägger dessutom till:
- Överbyggd
- Den ena framtassen är lite längre än den andra
- Rädd för främmande människor/miljöer vilket gör att han kryper ihop till en boll och draperar svansen runt sig. Svår att veckla ut från detta läge.

Två suddiga (blixtens batterier var slut), men dagsfärska bilder på hans smålustiga exteriör:

DSC_0367.jpg

DSC_0366.jpg

En tanke som slog mig; är det som med unghästar att unga katter (han är ca 1 år 2 månader) att de kan ha olika växtfaser och att det rättar till sig sedan?

Tror både Isola och Socker skulle klara sig bra, bara de fjäskar järnet för domaren. :D

Pazuzu, jag hoppas verkligen att det är så! Annars kommer Sixten se ut som en grävling resten av livet, haha. Men jag har inte hittat någon som kan svara på hur det ligger till.

Marty, ja men gör det, tycker det är jätteskoj, delvis för att det är så oförutsägbart, haha. Hela, rena, och sen handlar det mest om vem som säljer sig själv bäst hos domaren, och vilken typ av katt denne föredrar. :p
Haha, jo tack, han är rätt rejäl! Och han är ju inte så gammal, så han växer nog lite till. Hoppas huvudet hänger med bara.
Hm, nä tyvärr stjälper det mest med raskattsutseende, för att inte uppmuntra till blandrasavel var det någon som sa. Tanken är ju god, men trist för dig. :down:

Michellan95, ja men visst. :D Vilka fina kissar du har!

Emuliia, vilken goding!

Ingen större idé för mig att ställa ut Pipen med andra ord. Lite för många perserdrag för att det ska falla i god jord skulle jag tro. :o

Jag skulle ge Pipen Best in show alla dagar i veckan :). Han har sånt otroligt uttryck. Vet ni att han har perser i sig?

Håller med Marty! :) och säg inte det, en katt som placerade sig bra i helgen hade rätt kort nos. Det är ju lite värre om man har en klockren birma, i alla fall om man jagar topplaceringar och bis. Men det är så kul att ställa ut, till och med om man kommer sist, så jag tycker allt ni ska prova. :D

Att döma av hans mamma så är jag helt övertygad om det för hon hade perserns typiska ansiktsdrag. De går inte att ta miste på. Pappan vet jag dock inget om.
När Pipen var liten så trodde jag att han "bara" skulle bli semilånghårig men jag ser ju nu att så inte är fallet. ;)

Nästan alla huskatter är ju någon form av blandraser i grund och botten. Alltså så är det ju konstigt om katterna på utställning absolut inte fick ha några drag av raskatt i sig. Enligt min granne är ju nämligen europé och huskatt samma ras :D. Vissa raser ser ju mer unika ut än andra. Pipen är ju så charmig och ser ut på ett väldigt speciellt sätt som jag verkligen gillar :).

Kl*

Imorse passade vi på att njuta lite av solen på balkongen
medan man fortfarande kan, sköönt tyckte Gizmo :D

599284_10202235681840507_1824303802_n.jpg

Attans vad han är svårfångad den där Bengt Magnusson. Funkar ju inte ens när man använder båda tassarna. :p

kl

Idag vaknade jag av att Göte stod och pep och därefter spydde ute i hallen. I en av de 4 spyorna hittade jag ett gummiband, så jag antog att det var därför han spydde. Men nä, när jag drog lite i det så är det inte elastiskt eller nånting. Spolade ner det med spyorna och tänkte inte mer på det.
Googlade på katt och spya, fick fram mask. Googlade på mask, fick fram spolmask. Kollade på bild... Spolmask... Gummiband... Åh herregud jag har stått och dragit i en mask :yuck: :cry:

Så ja, Göte har spolmask. Syster yster hade både maskmedel och ett par armar att låna ut. Så hon kom över, vi vägde Göte till 2 kg (satan vad fort det går!), och så höll jag fast medan syster tryckte i honom maskmedlet. Efter maskmedel (och ett par godisbitar till den jätteduktige herren som knappt kämpade emot alls :love: ) så skulle hämnd utkrävas. Man trycker INTE i Göte maskmedel utan att få sina skor slaktade.

DSC_0175.jpg

Själv kan jag inte direkt ligga och tugga på en sko, utan ska nog snarare hugga av mina fingrar. Äckliiiiiiigt!

Iiiiuuuuu!!!! Minns med fasa när jag hade Nala o hon hade både bandmask och spolmask... jäklar vad jag avmaskade o sanerade. Det värsta var att jag upptäckte det genom att jag bar henne, o nåt klibbigt fastnade på min arm.... bandmasksegment :yuck:

Hehe han är ju för go den där Pipen :D

gul_zebra: vilken blick! Han har verkligen gått in för att döda skon ;)

What can I say, får Göte för sig att någon (eller något) ska dö så ska det dö ordentligt ;)

Lite senare under dagen, chillar på hans utkiksplats
DSC_0001-1.jpg

Sen dog han :D
DSC_0038.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
543
· Visningar
12 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat