Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Han fick en kruka och en blomvas eftersom vi har så få gamla kvar som han kan riva ner. ;)

För övrigt tror jag att han var nöjd med sin dag för han lyckades få två grannar att sjunga "ja må han leva". :D

Senast ändrad:

KL

Vår katt hade ett tokryck häromkvällen. Klöste på klösträdet, kröp runt och jagade sin egen svans och allt man höll fram :D
Lyckades få den busige på en bild, inte så lätt när det var mörkt och han är svart.

DSC_0065_zps51198c0c.jpg

Åh vad fina de är !
Alltså en svart katt som glänser är nog det allra finaste (schhhh, inte så högt så att mina tjocka vita fluffisar hör)

Jaaa! Åh, jag är så glad! Han är två år gammal och jag ska ha honom fram till jul medan hans ägare pluggar utomlands. Har längtat såååå efter katt men vill inte skaffa en permanent för tillfället, så detta passar perfekt :love:.

KL

Minimannen, min extrasvans som alltid är där jag är. Han har nu legat och myst med mig i sängen i flera timmar :love:

img_6687_5239a8abddf2b364dfbbee90.jpg

Kan för övrigt säga att han har blivit jättefin i pälsen nu också! Allt han tvättat bort tidigare har börjat växa ut så nu har han börjat få tjock och fin päls som täcker hela huden!

Gooos! :love:

kl
Sixten var också lite gosig, för en gångs skull, när vi bodde på hotell i helgen.
Under täcket.
68910_1379614557.jpg

Under madrassen. :rofl:
47736_1379614560.jpg

Från utsällningen, hos husse.
Varning_for_kattbilder_De_ska_upp_pa_ett_forum_och_DV_dodar_bilderna_nagot_mindre_an_FB_Saatteh.jpg

Charmtroll. :meh: Han har något emot korthåriga, "ofluffiga" katter, typ devon rex och siameser. Britter går bra, och korthåriga husisar. Knäppkatt.
62722_1379614554.jpg

Stämmer bra, han har ingen stamtavla. Han ska vara 100% MC men jag tvivlar starkt. :D Och det spelar ju ingen roll utan papper ändå. Huskatterna har en egen standard, 25p på huvud/kropp, 25p på pälsen/preparering, 25p på temperament och 25p på kondition. Katten ska i princip se proportionerlig ut(vilken det tydligt syns att Sixten inte gör på sista bilden. :D) och flörta med domaren, och sen är upp till ägaren att hålla den i skick och preparera ordentligt innan.

Nej han ligger aldrig i sängen! Eller ens i soffan. Fast vi lockar och tar med honom in och försöker gosa. Han ligger gärna i samma rum, men alltid på golvet och en bit ifrån oss. Ingen knäkatt där inte. :p Det var väl för att det var nytt ställe och så, han gjorde samma sak natten vi övernattade i mitt veckoboende, då sov vi två pers och fem kilo katt i en 90-säng. :D

Stämmer bra, han har ingen stamtavla. Han ska vara 100% MC men jag tvivlar starkt. :D Och det spelar ju ingen roll utan papper ändå. Huskatterna har en egen standard, 25p på huvud/kropp, 25p på pälsen/preparering, 25p på temperament och 25p på kondition. Katten ska i princip se proportionerlig ut(vilken det tydligt syns att Sixten inte gör på sista bilden. :D) och flörta med domaren, och sen är upp till ägaren att hålla den i skick och preparera ordentligt innan.

Undrar hur många poäng Isola skulle få:

- Lite skelögd.
- Frambenen är krokiga.
- Fortfarande lite kort med päls på sina ställen efter senaste allergianfallet.
- Väger några hekto för mycket.
- Avskyr att bli upplyft/fasthållen.

:D

Jag tycker det där är intressant med husisbedömning. Jag behöver nog försöka titta på någon när jag är iväg på utställning. Han ser ut att vara en ordentlig bit, din kisse :).

Jag skulle så gärna vilja ställa ut min lilla Alice. Men jag tror det är lönlöst. Renrasig birma, men utan stamtavla >.<. Och sen när jag läser standarden och jämför med andra birmor så är hon mer eller mindre perfekt. Suck... De skulle väl säga något i stil med "Det här är ingen huskatt, utan en birma. Men utan stamtavla är hon inte det heller... Så hon är ingenting!" :)

Åh typiskt! :p
Ni får passa på att njuta lite extra när ni åker i väg med andra ord :D

Jag har tre katter och ingen vill sova i vår säng. En av dem kan komma upp och titta till oss men går sedan i väg och lämnar oss ensamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
543
· Visningar
12 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat