Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Åh, så fina de är!:love:

Kumba ser nästan ut som den långhåriga versionen av min Socker!:D

DSC_00302.jpg

DSC_0043.jpg

De tassar och bockar! :)

Ja det var det första jag skrev när du la upp första bilden på Socker när han var liten (mindre). Men så är de ju blåtabby båda två. :love:

Förresten, heeelt OT, men piedestalen han ligger på... Vad är det för nått?
Jag har en väldigt liknande med guld och svart marmor som jag ärvde av farmor. Vet inget om den...

Och det där minnet är du inte ensam om att (inte)ha. :d

Den fyndade jag på second hand, en lite mer ovanlig modell som är lite fulsnygg sådär.:D

DSC_0042.jpg

Jag har även en av de vanligaste modellerna, med fyra smalare pelare, ganska identisk med denna:
https://d3c67tt2e11gmk.cloudfront.net/uploads/medium_item_73041_5997737b8e.JPG

De är rätt vanligt förekommande, tror de tillverkades från sekelskiftet ända fram till 50/60-talet i samma stil (just min andra piedestal är från 50-talet, och som jag också fått av min farmor). De går att hitta för ca 300-400 kr på second hand.

För att återknyta till kattemat så är de uppskattade av katterna som sittplatser och/eller språngbrädor till högre höjder.:)

Min är mer lik den under länken, med fyra hörnpelare. Fast min har en bård av speglar under övre marmorskivan.
Ska fota den någon dag så kan du få se. Övergår även till pm då så slipper vi förstöra tråden än mer. ;)
Står det något under dina? Samma tillverkare på båda osv?

Senast ändrad:

Jag med! Jättevackert foto!

Ska försöka lägga upp lite nytt på bissarna någon dag och så skulle jag vilja se lite fler på dina tjejor, MissFideli.

Oh, tack! :D Jag är dålig på att fota måste jag säga, alla kort ser ut som dom fotat själva typ. Ska se vad jag kan åstadskomma!

Bonnie ska förövrigt på sin första utställning på söndag :p
Mamma ser fortfarande ut som ett staket och får stanna hemma med Bonnies bror som bor kvar här tills på tisdag :)

*kl*

Isola tar det lugnt i gräset...

965705_279429798865374_481291383_o.jpg

... och kollar ifall det finns något roligt i vinbärsbusken (den duktiga kattan backade ut frivilligt, det tackar jag för!).

971520_279430645531956_1880174702_n.jpg

Jag säger bara häftmassa. Häftmassa är nog nästan den mest användbara prylen i hemmet för att skydda sina mer ömtåliga objekt från katters framfart.

Häftmassa är väldigt lätt för katter att få i sig vilket kan bli dödligt. Dubbelhäftande tejp är mycket bättre och hållbarare.

Ajdå, det visste jag inte! Fast å andra sidan är det, hos mig iaf, inget av häftmassan som sticker utanför krukorna etc, och de sitter stenhårt fast så att jag själv knappt kan få loss dem.

Min första birma var likadan i början fast med tapeter. :crazy:
Jag höll på att bli galen och det hjälpte inte till att han var (är)en fullkomlig teflonhjärna... O_o
Men tack och lov så slutade han med det (vi förde krig och jag vann)och nu, nio år senare, är han en väldigt harmlös, men pratig, katt. :)
Han vet hur man jamar håll i huvet på folk. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
966
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
541
· Visningar
12 827
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar