Är det reklam för hästsaker eller finns filmen för att grottmän ska ha något att runka till?Barnförbjudet var kanske att ta i, men den känns minst sagt...som fem steg bakåt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det reklam för hästsaker eller finns filmen för att grottmän ska ha något att runka till?Barnförbjudet var kanske att ta i, men den känns minst sagt...som fem steg bakåt.
Håller med. Har ett gäng schabrak och de håller fantastisk kvalitet och passform! Vill inte ha några andra sedan jag börjar med dem.Fast hade det varit usel kvalitet hade folk inte handlat så mkt. Jag har både kläder och schabrak därifrån, inget fel på kvalitet alls. Tränsen har väl varierat i läderkvalitet genom åren men blivit bättre.
Samma här. De ligger helt still på min häst, de flesta andra schabrak glider lite bakåt..Håller med. Har ett gäng schabrak och de håller fantastisk kvalitet och passform! Vill inte ha några andra sedan jag börjar med dem.
Precis samma här.Samma här. De ligger helt still på min häst, de flesta andra schabrak glider lite bakåt..
Man kan ju undra. Min partner undrade om man blev sexig på köpet, om man köpt lindor och schabrak av dem?Är det reklam för hästsaker eller finns filmen för att grottmän ska ha något att runka till?
Då hade det varit rimligt att företaget illustrerat det i sin reklam.Håller med. Har ett gäng schabrak och de håller fantastisk kvalitet och passform! Vill inte ha några andra sedan jag börjar med dem.
Det är enorm skillnad på bildspråket i reklam för ridsportutrustning jämfört med hur man gör reklam för utrustning/kläder i andra sporter. Jag tror många utövare fortfarande inte ser det som att de håller på med en idrott.Då hade det varit rimligt att företaget illustrerat det i sin reklam.
Hmm kan det vara något sådant som ibland faktiskt drabbar ridsporten i sportsammanhang?Det är enorm skillnad på bildspråket i reklam för ridsportutrustning jämfört med hur man gör reklam för utrustning/kläder i andra sporter. Jag tror många utövare fortfarande inte ser det som att de håller på med en idrott.
Nu gissar jag bara hej vilt, men tänker att detta företag OCKSÅ marknadsför sina produkter utifrån användbarhet (material osv) men när de släpper nya kollektioner så går de all in på att marknadsföra sina nya färger. Många ridkläder marknadsförs ju som en kombination - snyggt OCH funktionellt. Personligen så är det tilltalande, jag är inte intresserad av enbart funktionellt om jag kan få båda. Följer man företaget på instagram tex så dyker det upp väldigt mycket olika typer av inlägg i flödet, jag skulle önska att de sorterade en del och definitivt att de inte gör sån idiotisk reklam som filmen nu senast.Hmm kan det vara något sådant som ibland faktiskt drabbar ridsporten i sportsammanhang?
Om man hör på idrottspratare verkar de anse att rida är mindre motion än långsam promenad och de blir ju ärligt djupt chockade om ett idrottspris kommer till en ryttare.
(Kläderna i reklamen marknadsförs ju genom elegans snarare än funktion? (Även om de säkert som schabraken är superfunktionella) och lämpade för att färgmatchat posera bredvid en lätt förvånad häst som har lindor för att det är fint.)
Ja antagligen, det står säkert någonting om funktion när man köper dem eller så?Nu gissar jag bara hej vilt, men tänker att detta företag OCKSÅ marknadsför sina produkter utifrån användbarhet (material osv) men när de släpper nya kollektioner så går de all in på att marknadsföra sina nya färger. Många ridkläder marknadsförs ju som en kombination - snyggt OCH funktionellt. Personligen så är det tilltalande, jag är inte intresserad av enbart funktionellt om jag kan få båda. Följer man företaget på instagram tex så dyker det upp väldigt mycket olika typer av inlägg i flödet, jag skulle önska att de sorterade en del och definitivt att de inte gör sån idiotisk reklam som filmen nu senast.
Det finns ju gott om sådana bilder och filmer också. Det tråkiga är att man lägger till denna typ utöver.Ja antagligen, det står säkert någonting om funktion när man köper dem eller så?
Jag hade nog lockats av något där personen ser lite seriös ut och rör på sig och hästen men å andra sidan köper jag nog inte alls lika många ridbyxor och schabrak som någon som tycker att det är väldigt viktigt med nya färgen. Kikade lite på något ridsportsmärke som vände sig även till män men även där handlade det mycket om att luta sig mot en bil med solglasögon på eller släpa runt någon fyrbening efter sig när man gick med coola steg. Är nog mer pengar i det.
(Men blicken i den här filmen var ju något alldeles utöver.)
Nåja, vissa sporter och tex Yoga har ju oanade möjligheter att visa trimmade ändor på folk som samtidigt sportar, i så avancerade positioner att de inte behöver sängkammarblickDet finns ju gott om sådana bilder och filmer också. Det tråkiga är att man lägger till denna typ utöver.
Jag menade alltså att även detta företag har reklamfilmer och bilder på ryttare som rider och har fullt fokus på ridningen.Nåja, vissa sporter och tex Yoga har ju oanade möjligheter att visa trimmade ändor på folk som samtidigt sportar, i så avancerade positioner att de inte behöver sängkammarblick
Visa bifogad fil 67015
Men alltså de ser ju mer seriösa ut ändå fokus i blicken liksom.
Håller helt med! Brukar också reflektera över det. Väldigt tydligt, oavsett ridsport eller ej egentligen, hur kroppsidealet på reklamerna ser ut, eller ja hur det ser ut generellt oavsett om det är reklam, sociala medier eller vad det nu är. Personligen tycker jag om Hööks reklamer som brukar vara lite närmare verkligheten men många stora märken marknadsför sig som sagt i högklackat eller vita platåskor... Liksom, tror dem att vi kommer klaffsa ut i en 40cm djup lerhage med klackar eller vita platåskor, utan ett höstrå i håret och dessutom komma upp lika rena? XD Nej, jag håller helt med dig!Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Det gör de också.Då hade det varit rimligt att företaget illustrerat det i sin reklam.
Ja inte i den där filmen som ligger länkad i citatet i inlägg #127 där visar man allt annat än kvalitet.Det gör de också.
Ridsportsreklam görs ju av ridsportare för ridsportare, så jag tror bilderna helt enkelt speglar ridsportens egna ideal. Ryttarna ser inte sig själva som idrottare, utan idealet är att se ut som på bilderna. I andra idrotter vill man se ut som ett proffs, i ridsporten vill man se ut som en fotomodell.Hmm kan det vara något sådant som ibland faktiskt drabbar ridsporten i sportsammanhang?
Om man hör på idrottspratare verkar de anse att rida är mindre motion än långsam promenad och de blir ju ärligt djupt chockade om ett idrottspris kommer till en ryttare.
(Kläderna i reklamen marknadsförs ju genom elegans snarare än funktion? (Även om de säkert som schabraken är superfunktionella) och lämpade för att färgmatchat posera bredvid en lätt förvånad häst som har lindor för att det är fint.)